Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forslag til amerikansk/engelsk etternavn.


Anbefalte innlegg

Artig med eget unikt etternavn. Jeg har selv ingen spesiell tilknytning til etternavnene i min familie, og valgte selv å opprette et eget etternavn.

 

Det greieste er som du sier å finne på noe helt unikt, så du slipper å måtte søke om å endre etternavn. Navnet jeg valgte var helt ubrukt i Norge, og i Europa for den saks skyld.

 

Bare pass på at du ikke velger noe helt hinsides da. Det skal trossalt passe litt til din egen personlighet, spør du meg. Jeg valgte et navn som faktisk betydde en del for meg, da jeg selv har en del familie og nære venner i USA.

 

Litt kjipt å oppleve etter et par år at navnet ditt virker helt ukjent for deg.

 

Det jeg gjorde var å tenke litt tilbake til turene jeg selv har hatt i USA med familien min.

 

Så prøv å finn et navn du liker, eller som beskriver noe du liker veldig godt.

Blir litt som å ta en tatovering. Du skal ha det resten av livet. Så selv om det ikke gir stort mening, så skal det være noe du virkelig bryr deg om.

 

Edit: Husk at hvis du bestemmer deg for et navn noen allerede har, så må du skriftlig søke tillatelse til hver og enkelt person. Hjelper ikke å få et "Ja, det skal vel gå greit" fra folk på telefon. Så det letteste er å finne noe ingen andre har.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...