Gå til innhold

Oppdateringsproblemer med Galaxy S2.. hva gjør jeg?


Mr Womack

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøvde og oppdatere tlf min nå(Galaxy S2) med denne og den begynte å kjøre en prosess fram til 100 % og så startet tlf på nytt uten at jeg kan motta samtaler osv. og da dukket det opp en spalte med "Comfirm Password". Hva gjør jeg her? vært en tur innom Elkjøp. de kunne ikke hjelpe. de sa jeg kunne google det gamle systemet og installere det igjen. eller sende mail til Samsung og høre om hjelp.

 

men ser det nede i artikkelen her at noen har installert oppdateringen allerede.

 

hva gjør jeg for å komme videre i oppdateringen evt?

 

vet at jeg er inni bios på tlf.

 

håper at noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kan komme på som du kan prøve er å resette telefonen(ja du mister det meste du har på telefonen da) samt flashe en firmware via Odin. Først ville jeg tatt en tur innom Recovery, Vol Up + Home og Power knappen til det skjer noe på skjermen, når du kommer inn til recovery velger du Wipe data/factory reset. Så starter du telefonen på nytt, så kan du sjekke om dette hjalp.

 

Hvis ikke det over hjelper, ta en reset igjen(samme metode som over) men skru av telefonen etterpå og gjør dette: mens mobilen er av, hold nede Vol Down + Home og Power knappen inne til du ser noe skje på skjermen så slipper du knappene, da skal du bli tatt til download mode. Derifra kan du flashe en av de offisielle firmwarene herifra: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 står en fin guide der hvordan du flasher via Odin, firmwaren som det er snakk om i den amobil artikkelen er: XWKI4 finnes den nederst i post nummer 2 i linken jeg ga. Om du vil tilbake til firmwaren du hadde før du prøvde deg med denne nye oppdateringen så var det mest sannsynlig XWKF3, du ser kanskje at både XWKF3 og XWKI4 har flere forskjellige nedlasting linker på denne siden, du skal velge OXX versjonen.

 

Skal sies at du gjerne kunne forklart problemet ditt litt mer nøye da jeg syntes det var noe uklart. Men vil tro at en av tingene som jeg nevnte over her burde "fikse" det, da det innebærer å gå tilbake til "stock" telefon som i de fleste tilfeller burde fikse problemer man har, så sant man ikke gjør noe galt under prosessen eller at det har skjedd noe virkelig galt med selve telefonen.

 

 

Edit: Om du kan forklare problemet litt nærmere kan det hende vi kan finne en løsning som ikke innebærer reset av telefonen, noe som vil resultere i at alt du har på telefonen forsvinner, bortsett fra ting som ligger på minnekortet om jeg ikke tar helt feil.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Eneste jeg kan komme på som du kan prøve er å resette telefonen samt flashe en firmware via Odin. Først ville jeg tatt en tur innom Recovery, Vol Up + Home og Power knappen til det skjer noe på skjermen, når du kommer inn til recovery velger du Wipe data/factory reset. Så starter du telefonen på nytt, så kan du sjekke om dette hjalp.

 

nå står det downloading... på skjermen..

 

mister jeg noe på tlf når jeg gjør dette?

Lenke til kommentar

Du er i download mode? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1134290 litt mer info angående download mode og recovery mode. Vil at du først skal ta turen innom recovery(Vol Up + Home + Power) og da en wipe data/factory reset og ja da mister du det meste av ting du har på telefonen.

 

Download mode bruker du til å flashe ting via Odin som du får mer info om i linken jeg posta i forrige post.

 

Men som sagt, om du kan gi litt mer info rundt hva problemet ditt faktisk er kan det godt hende at vi slipper denne reseten og flashingen.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Okei.. jeg skal gi litt mer informasjon her..

 

jeg leste på amobil.no om denne oppdateringen til 2,3,4

 

så gikk jeg inn på innstillinger.. og valgte om telefon og der står søk programvareoppdatering.. gikk inn der og logga meg inn med gmail kontoen min og deretter begynte prosessen med å oppdatere systemet.. det kom en sånn installeringsgreie som telte fram til 100% og så stod det når den var ferdig at telefonen resatte seg på nytt. og da kom Comfirm Password opp på skjermen.

 

det er hele saken... da slår jeg av og prøver vol up istedet.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å taste inn et passord? Confirm password er vel passordet du har på samsung/gmail kontoen kan jeg tenke meg? Og nå virker det jo som telefonen din virker bare at du fikk opp denne confirm passord greia, eller popper den opp hele tiden så du får ikke gjort noe med telefonen i det hele tatt?

 

Altså hva er problemet? Fungere telefonen? Evt. hva er det som ikke fungerer? Du sier noe om at du ikke får mottatt anrop i første post, om jeg forstod riktig, stemmer dette? Eller?

 

 

 

Edit: Leste siste posten din, så du får faktisk ikke kommet deg inn til selve telefonen, for når du slår den av og på dukker denne "confirm passord" greia opp som du gjør at du ikke får "logget" på telefonen? Hva slags passord er det den spør etter? Sikker på at det ikke bare er pin koden din den vil ha f.eks?

 

Edit2: Tok et søk på dette confirm passord greiene, fant noe om at du bare skal taste inn noe random, gjør det 3 ganger så skal den resette seg, dog i og med at jeg ikke vet stort mer enn det, eller om det faktisk stemmer så hva som vil skje da kan jeg ikke si med 100% sikkerhet.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Har du prøvd å taste inn et passord? Confirm password er vel passordet du har på samsung/gmail kontoen kan jeg tenke meg?

 

Okei? ja, kan godt være det er det.. det vet jeg ikke.. men jeg kan jo prøve det passordet og se hva som skjer..

 

Og nå virker det jo som telefonen din virker bare at du fikk opp denne confirm passord greia, eller popper den opp hele tiden så du får ikke gjort noe med telefonen i det hele tatt?

 

Ja, den står på skjermen hele tiden etter at jeg begynte oppdateringen som sa og den måtte resette seg og jeg får ikke gjort noe med telefonen før jeg taster riktig passord og kommer videre i oppdateringen og inn i telefonen igjen som da har det nye systemet..

 

Altså hva er problemet? Fungere telefonen?

 

Ja, alt er i orden med telefonen.. jeg skulle bare prøve å oppdatere systemet slik jeg så det i artikkelen her på amobil.no

 

PS. Har installert Samsung Kies på pcen her nå og prøvd å koble til telefonen her på pcen for å kanskje prøve å ta noe ut av telefonen.. bilder osv.

 

Men jeg setter inn kontakten i telefonen og inn i pcen.. da skjer det noe på tlf, med lading eller no greier så hopper den tilbake til Comfirm password igjen.

 

og jeg får ikke kontakt med tlf via Kies på pcen...

 

en annen ting.. jeg googlet litt nå på comfirm password..

 

fant denne.. se nederste.. der står det comfirm password.. #1234#

 

men det funker ikke.. sorry, try again

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Har du prøvd å bare taste et random passord 3 ganger? Som sagt gjorde et søk på det confirm passord greia, og fant en kis som sa at man bare kunne taste inn noe random og feile 3 ganger så vil passordet bli resatt eller noe.

 

 

Well I had this problem on my dad's SGS I if you enter random passwords a couple of times the phone will reset itself (aka factory reset).

 

There you go unlocked for you :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

det står bare sorry, try again hvis jeg gjør det.. hmm..

 

Hvor mange ganger har du prøvd? Og har du testa med samsung konto passordet ditt? Evt. gmail?

 

 

Edit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1066943 Noen som nevner at det muligens kan funke med pin koden din.

 

Du har ikke vært innom settings->Location and Security på telefonen din å satt på noe form for screen lock?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg trur faktisk at det "Comfirm password" dukket opp fordi jeg ikke hadde slått av tastelåsen på selve tlf før jeg begynte å oppdatere..

 

Men nå er jeg tilbake inni tlf og den er slik den var fra før. heldigvis :)

 

Venter på Android 4,0 Ice Cream sandwich trur det er best :D

 

Tusen takk for hjelpen alle sammen, selvom jeg ikke fikk oppdatert.. :p Har fortsatt Android 2.3.3 og ikke 2.3.4 som jeg prøvde på..

Lenke til kommentar

Ja, det var meg som slo på denne tastelåsen som kommer på når skjermen er i hvilemodus. jeg vet passordet der ja.. den har vært påslått lenge..

 

åja du trur at passordet til tastelåsen var den jeg skulle taste inn på comfirm password?!

 

Her brukte jeg passordet jeg har på samsung kontoen min og det fungerte! :)

 

Men ja, hvis jeg skal prøve på dette igjen skal jeg ta backup av alt på tlf via Samsung Kies og slå av tastelåsen på tlf og så oppdatere.. :)

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...