Gå til innhold

Hvilken prosessor er best til 1300kr?


Anbefalte innlegg

Jeg skal handle ny PC, men har ikke peiling på hvilken CPU som er best.

PC'n skal brukes til litt tunge programmer, men også litt spill. Jeg spiller ikke mye, så spillytelse trengs ikke så mye.

Jeg har også tenkt å overklokke.

 

Hvilken av disse er best:

Intel Core 2 Duo E8400

AMD Phenom II X2 550 Black Edition

AMD Phenom II X3 720 Black Edition

AMD Phenom X4 9950 Black Edition

Intel Core 2 Quad Q8200

 

Har også muligens råd til denne:

Intel Core 2 Quad Q8400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på selve hovedkortet så har det alt lagt til rette, det er bygd opp som et ordenlig OC hovedkort, det eneste negative med dette kortet når det kommer til design er at det har plassert 24pin strøm kontakten helt feil :ph34r:

 

Det de mener med "Overclocking limitations" er at du mangler flere BIOS instillinger som du vanligvis har på kort i topp klassen som ofte koster 100% ++ mer enn hva dette koster, man får på en måte hva man betaler for, men ser man nøyere på det kan man få noe litt bedre allikevel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I denne prisklassen er det ikke tvil om at AMD gir mest for pengene. De beste kandidatene vil jeg påstå er PHII x3 720 og PH x4 9950. Begge er i tillegg Black Edition, dvs de har ulåst multiplier, og er dermed mye lettere å overklokke. 720 får du lett opp i 3,3 - 3,5 GHz på stock kjøler bare ved å øke multiplieren, dermed er du ikke avhengig av et hovedkort som tåler godt overklokking, eller investere i dyrere RAM.

 

Men hvilke tunge programmer er det du har tenkt å bruke maskinen til?

Lenke til kommentar

Det er 100% trygt.

Du får hovedkortet til å tro at din CPU orginalt bruker en 1600FSB bus mens den egenlig bruker en 1333FSB bus orginalt, det blir da orginalt (1333/4) 333x9=3Ghz, siden multiplier ikke endres så vil hovedkortet "klokke" CPU'en til (1600/4) 400x9=3.6Ghz ;)

 

De overklokkings knappene vil fremdeles funke og regner med at de er eks. 5% OC, 10% OC osv.

Da istedenfor 3.3Ghz ved 10% blir det 3.96Ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...