Gå til innhold

Hvor mye ville du betalt for SKIKKELIG kvalitets RAM??


Duckman

Anbefalte innlegg

Quote:



Er det verd å holde tras på 4 fremfor å heve FSB fra 143 til 160?


Forresten, er det noen som vet hvorfor det blir så voldsomt langt åpenrom ovenfor tabellen her?


 

Det er mulig Tras 4 kan beholdes på en høyere FSB med kjøling.

 

Det er bedre og offre TRas 4 til fordel for 160MHz om 160MHz er ønsket.

 

Temperaturen ligger på 41,2 grader C ved vanlig bruk.

I Memmory benchmark loop stiger temperaturen raskt til 46,5 grader. Disse målingene er gjort med Tras 4 133/266 FSB og 2,6V til minnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående bestilling fra utlandet kan jeg anbefale dere å sjekke Duckman's Wild Page, litt nede på siden der det står "Update August 22nd". Han som driver siten er norsk (har faktisk skrevet en del på Overklokking.no) og hadde null problemer med å bestille fra Corsair. Knallbra RAM, knallbra priser og kjapp levering rett hjem.

 

Hvis dere skal bestille gjør dere også lurt i å gå via bannerne på siden hans, da hjelper dere nemlig til med å holde en skikkelig rå overklokkingsside gående! Vi lever dessverre av reklame, så hvis dere ikke klikker på reklameplakatene, blir det til at både han og vi må legge ned til slutt... Det blir ikke med det første, men :smile:

 

Jeg skal i alle fall bestille RAM til Dream Machine der!

Lenke til kommentar

Joda, det funket aldeles utmerket det.

 

3x256meg PC2100 kom på ca 1205,- inkl frakt. Frakten var på ca 166,-. Varene ble bestilt på fredag etter "stengetid", ble sendt på mandag, og jeg hadde dem dagen etterpå.

 

Og ikke nok med det, nå har de senket prisene enda mer, så nå hadde det ikke kostet mer enn 1137,- inkl frakt......skulle gjerne sett den butikken i Norge som kunne matchet den prisen der...

 

PS: Lars, Crucial, ikke Corsair;)

PPS: fikk prosessor og hovedkort i dag, men de sendte KG7 LITE i stedet for KG7 RAID, og LITE har to ram plasser istedet for fire som RAID versjonen har...GRRRRRR!!!

 

Duckman

 

[ Denne Melding var redigert av: Duckman på 2001-08-22 22:19 ]

Lenke til kommentar

Har selv et MicroStar K7Pro (MS-6195)se evt. spes. her: http://www.msi.com.tw/products/mainboard/m...p?model=MS-6195

Har alltid hørt at DDR ram er det raskeste... Hva er forskjellen mellom DDR og SDRam ? Har selv en 128MB PC133 brikke, men skal ha noe mer RAM. Har sett at det er kommet PC166 RAM. Er dette en raskere type? Kan jeg bruke dette - og i tilfellet i komb. med brikken jeg har ? Eller har PC166 ikke noe for seg på mitt "gamle" hovedkort ?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-30 14:48, M5Glenn skrev:

Har selv et MicroStar K7Pro (MS-6195)se evt. spes. her:

Har alltid hørt at DDR ram er det raskeste... Hva er forskjellen mellom DDR og SDRam ? Har selv en 128MB PC133 brikke, men skal ha noe mer RAM. Har sett at det er kommet PC166 RAM. Er dette en raskere type? Kan jeg bruke dette - og i tilfellet i komb. med brikken jeg har ? Eller har PC166 ikke noe for seg på mitt "gamle" hovedkort ?



 

Jeg tviler på du har bruk for PC166 RAM med det hovedkortet. Du har en 100MHz FSB prosessor som bruker slot A. Mange PC133 CAS2 brikker klarer høyere hastighet en 133 med CAS2. Jeg tviler du har bruk for en FSB hastighet over 133MHz anyway.

 

Kjøp deg en CAS2 Apacer brikke, den virker 99% sikker med det hovedkortet og gir deg godt ytelse.

Lenke til kommentar

Angående Crucial's shop, har de ikke PC2400 Ram å selge der, så Cannoliboy skrev:

 

Quote:


I Overklokking.no's Dream Machine blir det enten
Crucial PC2400
eller Apacer PC2700 sånn situasjonen er nå, sannsynligvis direkteimportert - dessverre... Da slipper jeg å lage peltier/vannkjøling av RAM'en også



_________________

Just waiting 4 ABIT KG7 & AMD Palomino :cool:

 

Arnter

 

[ Denne Melding var redigert av: arnter på 2001-09-02 16:57 ]

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg et abit kg7 kort (ikke light eller raid) og lurer på hvilken ram og hvor mange brikker jeg kan bruke på kortet.

Hva er best av apacer og corsair eller crucial?

Jeg har tenkt på å ha 1024 mb ram, blir det da best med fire 256 brikker eller to 512?

 

[ Denne Melding var redigert av: Gorechild på 2001-09-02 22:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-02 16:47, arnter skrev:

Angående Crucial's shop, har de ikke PC2400 Ram å selge der, så Cannoliboy skrev:


Quote:


I Overklokking.no's Dream Machine blir det enten
Crucial PC2400
eller Apacer PC2700 sånn situasjonen er nå, sannsynligvis direkteimportert - dessverre... Da slipper jeg å lage peltier/vannkjøling av RAM'en også




 

Oops, I know... Liten glipp der, det er selvfølgelig Corsair som lager PC2400 RAM, som selges bl.a. hos OCZ. Uansett tror jeg at jeg går for Crucial RAM, enten PC2100 eller noe frakkere som kommer innen jeg skal handle. Crucial har vist seg å være gode overklokkere, stabile og kompatible, og koster ikke håra ut av ræva.

 

Corsair PC2400 er nok noe kjappere enn de "hyggeligste" Crucial brikkene, men de få megahertzene er etter min lommebok ikke verdt nesten dobbel pris. Apacer har jeg dessverre liten erfaring med.

 

Når det gjelder oppdeling skal det visstnok være en bitteliten ytelsesfordel med flere små brikker framfor få store, men den er minimal. Såvidt jeg husker er også 512 DDR-brikker vesentlig dyrere enn 2x256, så det må være med tanke på videre utbygging at det lønner seg.

 

_________________

Lars Bjerke

Ansvarlig leder og redaktør,

Overklokking.no

 

[ Denne Melding var redigert av: CannoliBoy på 2001-09-04 00:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-02 22:55, Gorechild skrev:

Jeg har kjøpt meg et abit kg7 kort (ikke light eller raid) og lurer på hvilken ram og hvor mange brikker jeg kan bruke på kortet.

Hva er best av apacer og corsair eller crucial?

Jeg har tenkt på å ha 1024 mb ram, blir det da best med fire 256 brikker eller to 512?


[ Denne Melding var redigert av: Gorechild på 2001-09-02 22:58 ]


 

KG7 har 4 ram dimm men med unbuffered dubble side(minnebrikker montert på begge sider) kan du bare bruke 2 av dem i følge ABIT, tester av kortet har imidlertid vist at alle fire fingerer, med den forutsettingen at det er samme brikker :smile:

 

For å litt se forskjell på merkene:

http://accelenation.com/?doc=24

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har nettopp bestilt 3x 256 MB OCZ PC2700 CL2,5 brikker. Koster rundt 1600 kr, uten frakt da. Bestillte litt annet småtteri fra dem også.. Skal prøve å lage en (døds)rå maskin, bla. med VapoChill kabinett, ABIT KR7A-RAID (RAID 0 med to Maxtor ATA-133 disker) XP 1800+, Ti 500 osv.. Blir bra, eller hva??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...