Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....


teik

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en liten tråd til Lenovo N200....

Bestilt eksemplar, og venter som en unge..... Selv om det er en rimelig tror jeg den vil dekke behovene mine....

Planen er Linux Mint 4.0 på denne, tror det også vil passe glimrende......

Gir videre beskjed når maskinen er på plass

Spesifikasjoner

 

* Prosessor: Intel Celeron M530, 1,73 GHz

* Brikkesett: Intel 965GM

* Minne: 1536 MB (DDR2-667, to moduler) ---> (Levert Komplett.no)

* Harddisk: 120 GB 5400 RPM (ST9120822AS )

* Grafikkontroller: Intel X3100

* Skjerm: 15,4" WXGA (1280x800)

* Batteri: 54 Wh

* Nettverk: 10/100 Mbps Broadcom og Intel 802.11a/b/g/n

* Lydbrikke: Realtek High Definition Audio

* Tilkoblingsmuligheter: 4x USB 2.0, D-Sub, S-video, nettverk, modem, hodetelefonutgang, mikrofoninngang, ExpressCard (54mm), minnekortleser (MMC, MS, MS-Pro, SD og xD), FireWire (1394a, 4 pins), fingeravtrykksleser, webkamera (1,3 megapixler), og hull for Kensington-lås

* Optisk enhet: DVD-RAM (GMA-4082N)

* Dimensjoner: 36 x 26,7 x 3,14 cm

* Vekt: 2,7 kg

 

Finnes også med andre specs, da til en litt høyere pris.

post-119094-1198661161_thumb.jpg

post-119094-1198661180_thumb.jpg

post-119094-1198661293_thumb.jpg

post-119094-1198661303_thumb.jpg

Endret av teik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle laptoper i dag klarer cs 1.6, du skal nok 5 år tilbake i tid før det blir et problem.

 

Jeg hadde en N100 (som gikk tilbake til butikken). Jeg var sterkt misfornøyd, men, som han butikkansatte sa: Den ser ut som om den kunne ha liggi lengst opp på en pall, og så detti ned. Lokket var omtrent like fast som en trampoline, malingen var lettere å få av enn litt halvstivnet kaffe (riper var et faktum). Skjermen gikk nedi tastaturet, og legde merker i skjermen, og det ble malingsløse områder der skjermkanten var nedi maskinen, tre fire striper.

 

Det fulgte med vista og det var TREGT. Mistenkte at lenovo bloatware var i veien, og instalerte ubuntu, men NEIDA, den var like treg for det. Så tror noe inni maskinen er ikke raskt.

 

3dmark01 score var på 7500.

CSS gikk greit med alt på maks, untatt AA.

Crysis gikk greit.

 

Men generelt må jeg si at det er lite ytelse som skiller GO7300 og Intel X3100.

 

Jeg returnerte min og fikk en R61i tilbake, men måtte ofre nVidia, og heller få X3100, men etter litt bruk i spill o.l. må jeg si det er LITE som skiller dem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har denne maskinen, og bestemte meg for å formatere windows vista, og installere win xp. Er ganske sikker på at maskinen nå vil gå mye raskere.

 

Holder på å laste ned en haug av drivere nå, pluss en hel del win xp oppdateringer.

Samme her. Merker meg at maskinen bråker litt mer enn jeg har sansen for, så jeg skal i første omgang ta ut kjøleren og sjekke hvordan det står til med kjølepastaen. Har hatt god uttelling av å erstatte original thermalpad med goop på et par maskiner tidligere i form av lengre intervaller mellom viftekjøring, og at vifta går kortere hver gang.

 

Undervolting er vel sperret etter hva jeg forstår.

 

Kanskje er det overkommelig med en prosessoroppgradering? Noen som vet hva billigste passende cpu med strømsparingsfunksjoner heter?

 

Har forresten slengt inn en 2GB brikke ekstra.

 

EDIT:

 

Har lagt inn XP nå og vifta surrer og går hele tiden, uten cpu load. En pci device som står uten drivere så langt, mulig det har noe med saken å gjøre.

 

EDIT2: Kjølepastaen så bra ut, men jeg la selvfølgelig på nytt. Ingen forbedering, vifta slår seg av og på de første minuttene etter oppstart men går deretter kontinuerlig. Utrolig irriterende. Her er det vel prosessoroppgradering som må til, men jeg er litt forvirret rundt dette med sokkel. Vil f.eks. denne passe?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jeg har denne maskinen, og bestemte meg for å formatere windows vista, og installere win xp. Er ganske sikker på at maskinen nå vil gå mye raskere.

 

Holder på å laste ned en haug av drivere nå, pluss en hel del win xp oppdateringer.

Samme her. Merker meg at maskinen bråker litt mer enn jeg har sansen for, så jeg skal i første omgang ta ut kjøleren og sjekke hvordan det står til med kjølepastaen. Har hatt god uttelling av å erstatte original thermalpad med goop på et par maskiner tidligere i form av lengre intervaller mellom viftekjøring, og at vifta går kortere hver gang.

 

Undervolting er vel sperret etter hva jeg forstår.

 

Kanskje er det overkommelig med en prosessoroppgradering? Noen som vet hva billigste passende cpu med strømsparingsfunksjoner heter?

 

Har forresten slengt inn en 2GB brikke ekstra.

 

EDIT:

 

Har lagt inn XP nå og vifta surrer og går hele tiden, uten cpu load. En pci device som står uten drivere så langt, mulig det har noe med saken å gjøre.

 

EDIT2: Kjølepastaen så bra ut, men jeg la selvfølgelig på nytt. Ingen forbedering, vifta slår seg av og på de første minuttene etter oppstart men går deretter kontinuerlig. Utrolig irriterende. Her er det vel prosessoroppgradering som må til, men jeg er litt forvirret rundt dette med sokkel. Vil f.eks. denne passe?

 

Forstod det sånn at dette er en socket p basert pc, dvs kompatibel med 7000 serien c2d prosessorer.

 

Funnet ut hvilken pcidevice som manglet?

Lenke til kommentar
Hvordan skifter man prosessor i bærbare maskiner da? Har bestilt denne men dersom det er mye varmeutvkling så ser jeg heller ikke bort fra en prosessor oppgradering. Noen tips til cpu også?

 

Etter det jeg vet, kan man ikke bytte ut prosessor i en bærbar pc selv, og i ettertid forvente reklamasjonsrett.

 

Alle T7xxx prosessorer burde fungere, T7000, T7100, T7200, etc

Lenke til kommentar
Etter det jeg vet, kan man ikke bytte ut prosessor i en bærbar pc selv, og i ettertid forvente reklamasjonsrett.

 

Alle T7xxx prosessorer burde fungere, T7000, T7100, T7200, etc

 

Så da må man sende inn til en autorisert verksted for å fikse dette? Koster det mye?

 

Tror dere bytta v prosessor vil ha merkbart effekt på støynivået? (viften)

Endret av Navido
Lenke til kommentar

Kjøpte denne, men tenker jeg vil kjøre vista/xp i dualboot. Har en cd liggendes mmed xp, men hvordan booter man fra den?

 

Vurderer også kanjse å oppgradere CPU hva vil det koste(gjøre det selv) og vil det være stor forskjell i ytelse :)

 

EDIT: etter å ha instalert xp, hvilke drivere må jeg ha da? finnes det noe prog som laster ned alt jeg trenger? Følger det med orginalt?

 

Ellers må jeg si meg litt skuffet på kvalitetsfølelsen utenpå, men inni(tastatur, skjerm osv) Er jo VELDIG lekkært ;)

Endret av lasjh2k
Lenke til kommentar

Den cpuen du linket til har ikke sokkel opført, men du har kanjse googlet?

Er det bare C2D 7-serien som støttes?

 

Kjapt søk på wiki:

The Intel Socket P is the mobile processor socket replacement for the new Intel Core 2 chips. It has an 800 MT/s FSB, that can be switched 'on the fly' to 400MT/s to save power. It launched on May 9, 2007, as part of the Santa Rosa platform. Socket P has 478 pins, but is not pin-compatible with Socket M or Socket 478.

 

Ser forsåvidt ikke ut som om den er ute for salg enda, men skal sammen med Santa Rosa overta for C2D CPUene.

 

Hvertfall det jeg tolket teksten som. Dissa andre tallene sa meg ikke så mye ;)

Endret av lasjh2k
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=62928

 

Rimeligste T7XX i prisguiden. Noen som kan bekrefte at den passer? Ser den har S478 (ikke den "gamle"), mens andre har S479M. Det er ingen "socket p" å finne i prisguiden. Hva er egentlig socket P som alle snakker om?

 

S479 tilsvarer socket p. Er ingen ekspert, men det er det jeg har hørt.

 

Og nå sett:

http://cgi.ebay.co.uk/Intel-Core-2-duo-mob...1QQcmdZViewItem

 

7250'en skal passe. Om ikke, kan den returneres. Bare post en "how-to" bildeserie under installeringen :thumbup:

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...