Gå til innhold

Japansk mobilteknologi på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er den store fordelen med å bruke mobil kan man spørre seg?

 

AtW

Mindre ting å ta med seg og man kan betale likevel om man har glemt pengboken hjemme. Det som er litt surt er at man ikke kan bruke mobilen som legitimasjon slik man kan med bankkortet.

 

Evt mer å ta med seg, en mobil er jo større enn en liten flis av et bankkort. Det er forsåvidt greit nok som et supplement, men jeg vil heller hatt noe annet som et supplement tror jeg. Det er større forbedringer jeg ønsker meg i pengesystemet enn dette :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er den store fordelen med å bruke mobil kan man spørre seg?

 

AtW

Mindre ting å ta med seg og man kan betale likevel om man har glemt pengboken hjemme. Det som er litt surt er at man ikke kan bruke mobilen som legitimasjon slik man kan med bankkortet.

 

Evt mer å ta med seg, en mobil er jo større enn en liten flis av et bankkort. Det er forsåvidt greit nok som et supplement, men jeg vil heller hatt noe annet som et supplement tror jeg. Det er større forbedringer jeg ønsker meg i pengesystemet enn dette :)

 

AtW

Nå har man som oftes med seg mobil hele tiden da. Hvert fall de jeg kjenner. En annen ting som er dumt med å betale via mobil er hvis den går tom for strøm (hvis det da ikke går ann å betale uten strøm).

Lenke til kommentar

Høres ut som om det der er noe som vil ta litt tid å implementere her hjemme på bjerget, ja. Og da håper jeg at det er masse sikkerhet innebygget. En mobil er enklere å stjele enn ett bankkort, å tappe den er vel heller ikke noe stor kunst, for de som vil. Og "alle" bærer ikke rundt på en mobiltelefon, og mange har heller ikke noe ønske om det, det er en ekstra byrde i enten lomme eller veske, eller hvor man nå plaserer den. Jeg tar bare min med meg når jeg vet at jeg har bruk for den, som mobiltelefon. Anser at en mobiltelefon skal være en mobiltelefon, og ikke noe annet. :cool:

Endret av Techno
Lenke til kommentar
Du sier jo det blir MER å ta med seg, så da gir du inntrykk av at du ikke trenger mobiltelefonen så lenge du har bankkortet tilgjengelig. Mobilen har man alltid med seg uansett hvor man er. Det er tross alt hele poenget med å ha en mobiltelefon. Man er tilgjengelig uansett hvor man måtte befinne seg.

 

Jeg har ikke med meg mobilen uansett hvor jeg er, poenget med en mobil er å vre tilgjengelig flere steder enn hjemme, ikke nødvendigvis å være tilgjengelig overalt til enhver tid.

 

AtW

Lenke til kommentar
Du sier jo det blir MER å ta med seg, så da gir du inntrykk av at du ikke trenger mobiltelefonen så lenge du har bankkortet tilgjengelig. Mobilen har man alltid med seg uansett hvor man er. Det er tross alt hele poenget med å ha en mobiltelefon. Man er tilgjengelig uansett hvor man måtte befinne seg.

 

Jeg har ikke med meg mobilen uansett hvor jeg er, poenget med en mobil er å vre tilgjengelig flere steder enn hjemme, ikke nødvendigvis å være tilgjengelig overalt til enhver tid.

 

AtW

 

 

Nå er det jo veldig vanlig å ta med seg mobilen til en hver tid. Jeg for min del har alltid mobil med meg, eneste anledning jeg ikke er tilgjengelig må være på trening(utenom treningsenter) og når jeg er opptatt(skole etc). Selv om jeg ikke er tilgjengelig så har jeg alltid mobil i treningsbag eller i lommen, selv på skolen. Jeg forventer at folk er tilgjengelig på mobil sålenge de har mulighet.

 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er og hvordan mobilbruken er i din aldersgruppe, men for meg(91 modell) ville det å slippe å ha kort og ikke minst lommebok være veldig praktisk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...