Gå til innhold

Nytt Bluetooth-forsøk fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SatanClaws: Hva er poenget ditt? At det er galt å bruke ordet eksekvere når det faktisk er et norsk ord, og i tillegg er lett å forstå siden det ligger tett opptil det engelske ordet execute? Selv bruker jeg det stadig vekk, nettopp fordi jeg syns det er enkelt å bruke "engelske" dataord. Akkurat som jeg også sier harddisk istedenfor platelager.

 

Når du først skal pirke så er det flere feil i innleggene dine, f.eks. skrives ikke norsk og normann med stor N :p

 

 

Ellers så lurer jeg på det er blitt av HWBruker?

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
SatanClaws: Hva er poenget ditt? At det er galt å bruke ordet eksekvere når det faktisk er et norsk ord, og i tillegg er lett å forstå siden det ligger tett opptil det engelske ordet execute? Selv bruker jeg det stadig vekk, nettopp fordi jeg syns det er enkelt å bruke "engelske" dataord. Akkurat som jeg også sier harddisk istedenfor platelager.

 

Når du først skal pirke så er det flere feil i innleggene dine, f.eks. skrives ikke norsk og normann med stor N :p

 

 

Ellers så lurer jeg på det er blitt av HWBruker?

 

Det klinger feil i mine ører, og jeg tenker automatisk på Petter Solberg, og manglende språkkunnskaper når jeg hører/ser ordet eksekvere.

 

Harddisk er tross alt litt mer innbakt i det norske språk en eksekvere.

 

Mulig jeg er gammeldags, hadde jo bare NG i Norsk på barne/ungdomsskolen.

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar
SatanClaws: Hva er poenget ditt? At det er galt å bruke ordet eksekvere når det faktisk er et norsk ord, og i tillegg er lett å forstå siden det ligger tett opptil det engelske ordet execute? Selv bruker jeg det stadig vekk, nettopp fordi jeg syns det er enkelt å bruke "engelske" dataord. Akkurat som jeg også sier harddisk istedenfor platelager.

 

Når du først skal pirke så er det flere feil i innleggene dine, f.eks. skrives ikke norsk og normann med stor N :p

 

 

Ellers så lurer jeg på det er blitt av HWBruker?

Det ekseveres vel generelt ikke veldig mye utenfor nerdemiljøene, og det er således ikke et ord man møter ofte i dagligtale. Men jeg er i alle fall ening i at det er et helt greit ord å bruke.

 

 

HWBruker er desverre forhindret fra å poste, fordi hans kjære Vista maskin er kapret av ondsinnede (sikkert med Linux) via et sårbarhet i bluetooth, etter at han stolte på denne artikkelen...

 

For når man følger linken i artikkelen security/bulletin/ms08-030.mspx står det jo at dette gjelder både XP og Vista, 32/64bit.

Det eneste som såvidt jeg kan se ikke er omfattet er Server 2003,2008 samt Windows 2000 SP4

Vulnerability in Bluetooth Stack Could Allow Remote Code Execution (951376)

 

This security update is rated Critical for all supported editions of Windows XP and Windows Vista.

 

så jeg tror artikkelen er feil. ;)

Lenke til kommentar
Kjente Norske ordet "Eksekvere", iallfall første gang jeg har hørt det.

CapLex.

 

 

Regner med at du bruker det ordet ofte ??

 

Har du noengang hørt en Normann ytre de ord ?

 

Det var poenget mitt...

Jeg bruker det sjelden eller aldri, det betyr ikke at ordet ikke eksisterer på norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...