Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Kill Bill vol. 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt sterkeste inntrykk fra filmen er de stygge føttene til Thurman...grøss og gru

 

For å være litt seriøs. Joda, underholdene er det, men jeg fortrekker helt klart Pulp Fiction og Jackie Brown fremfor de to Kill Bill-filmene. Førstnenvte pga. en mye mer interessant og kompleks fortellerstruktur, sistnevte pga. blaxploitation-referansene og musikken.

Lenke til kommentar

Filmvold blir aldri kult for min egen del, spesielt ikke som hovedingrediens. Det passer seg best som supplement. Kill Bill kom litt for sent i så måte for egen del. Jeg hadde allerede sett røffere vold og mer stilistisk vold. Som gode og nødvendige supplement. Så filmene ble en middelmådighet fra en mann som ga meg et par ytterst geniale filmer på 90-tallet. Men har ikke vanskelig for å forstå de som falt for Kill Bill-filmene.

 

Oldboy kome vel samme året og var mer imponerende hevnfilm og volden var brutalt bedre. Men Kill Bill er vel en fin "homage" til en sjanger. Men den når ikke Reservoir Dogs og Pulp Fiction til knærne. :)

Lenke til kommentar
Hadde vært fint hvis Kulturo kunne ha dratt fram noen litt eldre filmklassikere, gjerne de litt mer ukjente.

Det prøver vi på hver fredag 14.00 med uken klassiker i artikkelen "Helgens anbefalinger". At denne filmen har havnet som klassikeren på tirsdager har dere lesere stemt frem.

 

Som sagt, er du på jakt etter eldre og ukjente klassikere, så er "helgens anbefalinger" tingen for deg. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...