Gå til innhold

Iphone-salget går ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men appellerer ikke iPhone og Blackberry til to helt forskjellige grupper av kjøpere? Tror ikke blackberry har så mye med at salget på iPhone synker, tallet på iPhone stiger sikkert snart nå som de gir ut den nye versjonen og at det kjøpesterke landet norge snart ( kan allerede? ) kjøpe iPhone....

 

Off topic: Er ikke iPhone en litt rar telefon, siden den ikke kan motta eller sende mms og som jeg husker har den ikke bluetooth heller?

Lenke til kommentar
Off topic: Er ikke iPhone en litt rar telefon, siden den ikke kan motta eller sende mms og som jeg husker har den ikke bluetooth heller?

 

Den har bluetooth, men ikke full stack. Dvs. det er bare handsfree som fungerer med bluetooth på telefonen.

 

Når det gjelder om iPhone er en smart telefon eller ikke, så tar den vel kanskje steget opp i neste uke når Exchange støtte lanseres. Det bli og spennende å se hvilke applikasjoner som kommer i appstore. Skal ikke se vekk fra at det blir en del som retter seg mot bedriftsmarkedet.

Lenke til kommentar
Er ikke iPhone en litt rar telefon, siden den ikke kan motta eller sende mms og som jeg husker har den ikke bluetooth heller?
Du må hacke den og legge inn et 3-parts program for å sende MMS. Og ja, blåtannen kan bare koble til headsett (ikke sende filer osv). Kan se på den som en super MP3-spiller (iPod Touch) med GSM og EDGE, noe som ikke blir rare telefonen.
Lenke til kommentar
For HTC sin del er det vanskeligere å forklare fallet.

Så egentlig burde artikkelen ha en tittel som forteller om at HTC sliter i USA, eller at RIM er kongen av smartphones i USA, men neida -- istedet velger Amobil å fronte med iPhone. De har jo allerede innrømmet at de bruker iPhone for alt det er verd fordi folk ønsker å lese om telefonen, men da blir det jo herlig hyklerisk å legge begge armene på bordet å si "Vi skriver Iphone istedet for iPhone fordi vi ikke ønsker å bidra til reklame for et bestemt produkt", eller hva det nå var som var bortforklaringen sist gang.

 

Snakk om å gå på trynet i den journalistiske asfalten Amobil.

Lenke til kommentar

Kan det synkende salget av iPhones ha noe med tilgangen på telefoner å gjøre?

 

Jeg har snakket med flere som har vært i USA siden mars som skulle kjøpe telefoner men som kom tomhendte hjem. Ikke lett å øke markedsandeler når du ikke har telefoner å selge.

 

Ellers synes jeg diskusjonen om iPhone er en smartphone eller ikke blir flisespikkeri. Hverken MMS eller muligheten til å sende filer over BT er en del av spekken for å kunne kalle en telefon for "smart"...

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hverken MMS eller muligheten til å sende filer over BT er en del av spekken for å kunne kalle en telefon for "smart"...
Nei, MMS og BT handler om hvorvidt det er en skikkelig telefon overhode.

 

Smartphone-debatten går derimot på at den ut av esken ikke støtter installasjon av egen programvare og at den mangler muligtasking. Definisjonen av en smartphone har endret seg etter hvert som "dumme" telefoner blir mer avanserte, men mange vil si seg enig i at et minimum er installasjon av programmer som ikke opererer i såkalt sandkassemodus samt multitasking. Ut av esken mangler iPhone det første, og kun programmer fra Apple kan kjøre i bakgrunnen. Ergo er en uhacket iPhone ikke en smartphone.

Lenke til kommentar
Kan det synkende salget av iPhones ha noe med tilgangen på telefoner å gjøre?

 

Jeg har snakket med flere som har vært i USA siden mars som skulle kjøpe telefoner men som kom tomhendte hjem. Ikke lett å øke markedsandeler når du ikke har telefoner å selge.

 

Ellers synes jeg diskusjonen om iPhone er en smartphone eller ikke blir flisespikkeri. Hverken MMS eller muligheten til å sende filer over BT er en del av spekken for å kunne kalle en telefon for "smart"...

 

-KJ

 

Jo, det vil jeg tro. Og sett sammen med at det sikkert er mange som drøyer med

å kjøpe til den nye versjonen kommmer, så er det ikke rart at salgstallene går ned..

Lenke til kommentar
Når det gjelder om iPhone er en smart telefon eller ikke, så tar den vel kanskje steget opp i neste uke når Exchange støtte lanseres. Det bli og spennende å se hvilke applikasjoner som kommer i appstore. Skal ikke se vekk fra at det blir en del som retter seg mot bedriftsmarkedet.

 

jeg har da synca min iPhone mot exchange siden jeg fikk den...

Endret av OleRavny
Lenke til kommentar
Når det gjelder om iPhone er en smart telefon eller ikke, så tar den vel kanskje steget opp i neste uke når Exchange støtte lanseres. Det bli og spennende å se hvilke applikasjoner som kommer i appstore. Skal ikke se vekk fra at det blir en del som retter seg mot bedriftsmarkedet.

 

jeg har da synca min iPhone mot exchange siden jeg fikk den...

Via imap eller itunes da(hvis du ikke har lagt inn beta firmware). Det som kommer er at dette fungerer over Internett med push teknologi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...