Gå til innhold

Råd om sykkelkjøp - landevei


kstjernen

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe en sykkel til 15 000. Min stefar - som har sånn halvveis god peiling på sykkel - mener at det er sløsing med penger i forhold til en sykkel til 10 000. Han sier at det er minimal forskjell på en sykkel til 10k og 15k, og derfor liten vits. Han selv sykler en sykkel til 10k.

Jeg har hatt en "innstegssykkel" allerede og begynner å få smaken på sykling, men hva lønner seg?

Sykkelen som jeg har sett på, og som min stefar mener er minimalt bedre enn en til 10k, er en Everest Sempione på Oslo Sportslager.

Link: http://www.oslosportslager.no/product/8247...veissykkel.html

Spørsmålet er: Vil Everest'en være verdt de 15 000, i forhold til en sykkel til 10 000? Er det evt. noen andre tips vedrørende kjøp av sykkel til en som kunne tenke seg å begynne å sykle konkurranser?

 

BTW: Skal sykle Oslo - Kristiansand i sommer. Er det noen erfaringer noen kunne dele?

 

Takk for alle tips!;D

 

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan alltids vaere heldig aa faa en sykkel til 10 000 som er like god som den du har lyst paa der, men da maa den vaere paa salg.

Virker som en god sykkel, fullkarbon er som himmelen etter du har brukt noe annet i lang tid. Eneste jeg stiller meg kritisk til er girsystemet og hjulene, har ikke noe erfaringer med de selv, men SRAM er kjente for MTB og ikke RB. FSA RD 400 har jeg hoert bra og daarlige ting om.

Lenke til kommentar

ville ikke lagt så grådig mye vekt på giret først og fremst. Legg mer vekt på rammen, dekk og felger ettersom dette er det dyreste;) å kjøpe et nytt gir koster ikke noe særlig mye.

Finnes mange bra sykler til rundt 10000 spenn. Men gjør litt research først. Jeg ville egentlig holdt meg unna de aller største merkene (cannondale, specialized, osv) fordi man får mer sykkel for pengene ved å velge andre merker som feks Diamant eller DBS;) men det er min mening som privatperson:P

 

Da jeg begynte med landeveissykling kjøpte jeg først en sykkel til 10000. Og jeg ble umiddelbart hekta! Frisk luft og en åpen landevei gir en fantastisk frihetsfølelse! Kjøpte en ny sykkel allerede året etter og har hatt den i 3 år snart;)

 

du finner kanskje noen rimelige brukte sykler på finn.no også;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...