Gå til innhold

Når sko og mobil møtes...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok Samsung og Adidas satser rett her, men skulle denne telefonen vært aktuell for meg måtte det vært større og bedre skjerm, mer avansert OS og gjerne wi-fi eller 3g.

Men nå skal vi huske på at det er mange der ute som ikke trenger disse teknologiene, å det er nok mange av dem som trenger en telefon i dette sjiktet.

Jeg foretrekker min gammle iPod som musikk kilde under trening og jeg er min egen personlige trener, så jeg kommer ikke til å kjøpe denne telefonen. Ble imponert over stemme komandoene da, men foreløpig er elektroniske personlige trenere alt for lite avanserte.

 

Å forresten så va ikke Siemens SL45 første telefon på markedet med MP3 spiller, det var Samsung M100.

SL45 var derimot den første med mulighet for minnekort.

Lenke til kommentar

Dessverre er ikke dette en telefon for overvektige. De gidder ikke komme seg ut døra for å trene, og en telefon som står og hisser seg opp i hjørnet vil bli oversett.

 

Dog skal jeg ikke se bort fra at det kan fungere for enkelte, men for den store masse er det dessverre ikke den store effekten.

 

Å gå ned i vekt og bli i bedre form, er faktisk langt mer kosthold enn trening. Jeg våger å si at her er det en 80% på kosthold og 20% på trening :)

 

Uansett tror jeg vi her har et knallkonsept som bør utvikles og ikke minst ha en tett oppfølging fra Adidas sin side. Personlig misstenker jeg dette for å være en satsing Adidas har mot Nike. Nike har alt for god grobunn hos damer verden over, noe Adidas vil gjøre noe med. Og la oss bare innse det: Målgruppen for denne type telefon er i første rekke damer.

 

De er langt flinkere til å ta i bruk hjelpemidler i trening, samt at de er mer inovative. Menn henger dessverre langt etter.

 

Men mitt forslag for å gjøre dette til et sykt bra konsept:

 

1. Massiv tilbud på sanger og tjenester via nett:

eks: egne Gerilja Cardio mp3 sanger og opplegg, egne musikk sjangere, egne treningsopplegg for styrketrening, fatburner, sykling osv.

 

2. GPS, slik at du får fart, strekning mm

 

3. All treningsdata bør kunne overføres til PC

 

 

Hvor viktig det er med kamera og dill og dall vet jeg ikke. For dette kan i første omgang være en treningskamerat, og om du da trenger gprs, kamera osv er du allerede en som ikke burde ha denne telefonen, for da trener du ikke.

 

For meg er er det nok at jeg kan bli nådd på trening og at denne også har en flight mode som gjøre at jeg kan trene uten forstyrrelser.

 

Uansett blir det spennende å se om ikke Polar hopper til køys med Sony og Nike. Det tror jeg er en kombinasjon som sparker baller! :)

Lenke til kommentar
Når sko og mobil møtes...
Overskriften fikk meg til å tenke på Wibree, og hvordan fremtidens treningsmobiler ville benytte denne teknologien.

 

Selv har jeg ikke så stor tro på dedikerte treningsmobiler, og tror feks SE C702i med kombinasjonen av fukt- og støvsikker, GPS og MP3-spiller er et langt bedre alternativ for de som vil trene med en mobiltelefon. Om det ikke allerede finnes, kommer det nok java-programmer som kan gi denne samme tilbakemeldingen og bruke data fra telefonens GPS for å hjelpe deg med å komme i form.

 

At Samsung ikke kommer med en fuktsikker treningsmobil er vel egentlig litt rart satt i lys at de lager fukt- og støtsikre mobiler (M110), og Nokias treningsmobil 5500/dens oppfølgere er/kommer til å være fukt- og støtsikre. Hvor kjedelig er det ikke at din 4000kr dyre treningstur dør etter en liten joggetur?

 

Syns egentlig det er litt rart F110 får såpass oppmerksomhet når det eneste nyskapende er programvare som lett kan komme som et javaprogram til andre mobiltelefoner.

 

Du får også et gratis program til S60 (ligger på Nokias nettsider) som lager treningsstatistikk av GPS-data så noe av dette er allerede tilgjengelig, og bedre enn F110 (som mangler GPS).

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Når sko og mobil møtes...
Overskriften fikk meg til å tenke på Wibree, og hvordan fremtidens treningsmobiler ville benytte denne teknologien.

 

Selv har jeg ikke så stor tro på dedikerte treningsmobiler, og tror feks SE C702i med kombinasjonen av fukt- og støvsikker, GPS og MP3-spiller er et langt bedre alternativ for de som vil trene med en mobiltelefon. Om det ikke allerede finnes, kommer det nok java-programmer som kan gi denne samme tilbakemeldingen og bruke data fra telefonens GPS for å hjelpe deg med å komme i form.

 

At Samsung ikke kommer med en fuktsikker treningsmobil er vel egentlig litt rart satt i lys at de lager fukt- og støtsikre mobiler (M110), og Nokias treningsmobil 5500/dens oppfølgere er/kommer til å være fukt- og støtsikre. Hvor kjedelig er det ikke at din 4000kr dyre treningstur dør etter en liten joggetur?

 

Syns egentlig det er litt rart F110 får såpass oppmerksomhet når det eneste nyskapende er programvare som lett kan komme som et javaprogram til andre mobiltelefoner.

 

Du får også et gratis program til S60 (ligger på Nokias nettsider) som lager treningsstatistikk av GPS-data så noe av dette er allerede tilgjengelig, og bedre enn F110 (som mangler GPS).

 

Utmerket poeng.

5500 arvtager lar vente på seg, men mht artikkelforfatteren sin overskrift

Når sko og mobil møtes...
Så treffer han spikeren på hodet.

Og den vil få Adidas/Samsung sitt prosjekt til å se ganske banalt ut.

Btw, en slik model bør absolutt kunne motså mer fukt, støt enn andre modeller, her har C702 en absolutt klar fordel.

Lenke til kommentar
Syns egentlig det er litt rart F110 får såpass oppmerksomhet når det eneste nyskapende er programvare som lett kan komme som et javaprogram til andre mobiltelefoner.
Det er ikke alt som er software. Sko-sensoren, pulsmåleren og selve telefonen inneholder radiochipper så man får samlet inn live data inn på mobiltelefonen. Det går _kanskje_ an å tenke seg at man kan erstatte dette på en hvilken som helst telefon, f.eks. om man kunne plugget in en USB-dongle på telefonen med mottaker for tilsvarende periferi-enheter, men det er neppe like praktisk.

 

Java alene er ikke nok for å gi deg trådløs innsamling av sensordata.

Lenke til kommentar
Når sko og mobil møtes...

 

Får meg til og tenke: når man sparker mobiltelefonen.

 

Men, ser ikke helt det store med å ha en mobiltelefon som maser på deg om at du må trene. Hvis du virkelig ikke har lyst til og trene blir det veldig sjeldent til at du trener, er sikkert en slags form for slumre knapp på den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...