Gå til innhold

Kulturo: Surf School


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ganske tragisk synes jeg.

 

En ting jeg lurer litt på: Dere i kulturo, dere har vel mulighet til å velge hvertfall litt fritt av det dere tester? Dere visste sikkert godt at denne lå på bottom 100s, ja faktisk #6. Har det noe hensikt å teste hinsides dårlige filmer, eller hva er ideen bak dette?

 

Det finnes så mye å anmelde mener jeg, hvorfor akkurat denne?

Lenke til kommentar
Det var ganske tragisk synes jeg.

 

En ting jeg lurer litt på: Dere i kulturo, dere har vel mulighet til å velge hvertfall litt fritt av det dere tester? Dere visste sikkert godt at denne lå på bottom 100s, ja faktisk #6. Har det noe hensikt å teste hinsides dårlige filmer, eller hva er ideen bak dette?

 

Det finnes så mye å anmelde mener jeg, hvorfor akkurat denne?

 

Vi står ikke HELT fritt til å velge hva vi tester, i og med at det ikke er alt vi har promoer på, vi skal være mer eller mindre aktuelle, og er derfor bundet til at det er nye ting osv, men vi står ganske fritt, ja.

 

Dog skal det sies at det er veldig viktig for oss å også anmelde ting som er dårlige. For skribentene personlig hadde det vært knall, slik Eigil ymter frampå om, om vi bare kunne skrive om ting som var bra og som vi likte selv. Dog er det to viktige grunner til at vi er nødt til å anmelde dårlige ting også:

 

1. Det er ikke alltid mulig å bedømme på coveret om noe er bra eller dårlig. Hvis vi hadde gått inn for å anmelde alt som hørtes bra ut, ville vi gått glipp av potensielle skjulte diamanter, men enda viktigere:

 

2. Vi vil selvfølgelig anbefale ting for våre lesere, men like viktig er det at vi advarer folk mot hva man IKKE bør bruke pengene sine på. Det vi driver med på kulturo, i bunn og grunn, er forbrukerveiledning. Leser du anmeldelsen av Surf School og deretter kjøper filmen, har vi ihvertfall prøvd å si deg at det nok er 200 kroner rett i dass.

 

Surf School er en typisk film som folk kan komme på å kjøpe / leie om de bare vil ha noe tanketomt en fredagskveld. Derfor er det også et poeng å fortelle folk at det er ikke vits i.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg skjønner tegningen deres, og takk for at dere tok dere tid til å svare meg såpass grundig! ;)

 

Noe av grunnen for at jeg kicket litt er at denne filmen er hinsides dårlig (både i følge dere selv og imdb, som jeg bruker daglig til å lese reviews, score og specs) og jeg syns da det er litt bortkastet tid å anmelde en slik film. Hadde heller sett dere hadde valgt (om det er mulig?) en annen film, men om man er bundet, så er det nesten ikke noe å gjøre med det.

 

Mens jeg har dere her; når vil det komme anmeldelser av Blu-ray, samt 'karakter' på lyd/bilde? Og hva slags utstyr ser dere film på? Dette blir selvsagt veldig OT, så svar på PM om det skulle la seg gjøre. Burde kanskje sendt en personlig mail til dere, men jeg håper det går greit, nå som vi liksom nesten var inne på temaet.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg skjønner tegningen deres, og takk for at dere tok dere tid til å svare meg såpass grundig! ;)

 

Noe av grunnen for at jeg kicket litt er at denne filmen er hinsides dårlig (både i følge dere selv og imdb, som jeg bruker daglig til å lese reviews, score og specs) og jeg syns da det er litt bortkastet tid å anmelde en slik film. Hadde heller sett dere hadde valgt (om det er mulig?) en annen film, men om man er bundet, så er det nesten ikke noe å gjøre med det.

 

Mens jeg har dere her; når vil det komme anmeldelser av Blu-ray, samt 'karakter' på lyd/bilde? Og hva slags utstyr ser dere film på? Dette blir selvsagt veldig OT, så svar på PM om det skulle la seg gjøre. Burde kanskje sendt en personlig mail til dere, men jeg håper det går greit, nå som vi liksom nesten var inne på temaet.

 

Vi "velger" ikke filmer sånn sett... Vårt mål er å anmeldel alt som kommer til Norge, selv om vi ikke er helt der enda. Derfor prøver vi så godt vi kan å anmelde alt som dumper inn i postkassen, inkludert dårligere filmer...

 

Vi hadde tidligere med karakter på lyd og bilde, men fant etterhvert ut at det var få lesere det betydde så veldig mye for, pluss at det var relativt tidkrevende og vanskelig å finne skribenter som nødvendigvis hadde høy nok kompetanse til å foreta en detaljert, teknisk vurdering av bildekvalitet osv, selv om en hel del av skribentene våre har den kompetansen.

 

Når det gjelder blu-ray, er litt av forklaringen den samme. Med unntak av høyere bilde- og lydkvalitet er utgivelsene på blu-ray nær identiske med DVD-versjonene. I tillegg er markedet fortsatt så lite i Norge at vi da bruker veldig mye ressurser på noe som en relativt liten andel av leserne våre vil finne interessant.

 

Når det gjelder anmelderutstyr varierer nok det en del. Vi er et nettsted uten så vanvittig mye penger å rutte med, så derfor har vi ikke mulighet for å dele ut standardisert utstyr til alle våre skribenter, så det er med andre ord opp til den enkelte hvilket utstyr som brukes.

 

Det er helt ok at du stiller spørsmål på forumet, men hvis du seinere lurer på noe, kan du veldig gjerne også maile meg på [email protected], så skal jeg svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...