Gå til innhold

Sid Meier vurderer onlinespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at Meier eksprimenterer ganske mye, og det er ikke alltid konseptene blir realiserte.

På slutten av 90-taller (hvis jeg husker riktig) ville Meier lage et dinosaur-spill. Han viste ikke hvilket spill han ville ha, bare at det skulle inneholde dinosaurer.

Studioet prøvde alle mulige konsepter for å finne ut hva som passet best. Alt fra FPS, RTS, adventure og turn based og til kortspill (!) ble prøvd ut. Til slutt så de at de ikke fant noe som passet 100%, og prosjektet ble lagt på hylla.

Lenke til kommentar

At mmo-spillene ligner for mye på hverandre er ingen overdrivelse. Spesielt innenfor MMORPG-sjangeren er det så lite nytenking at det er til å få fnatt av. Samtlige spill bruker jo samme brukergrensesnitt, looting-system, skillsystem etc. Å gå fra World of Warcraft til Lord of the Rings Online er som å innstallere et nytt skin og ny verden. Selve spillstrukturen er jo så godt som identisk! Innenfor MMORPG-sjangeren av de spillene jeg har hørt om er det vel bare EVE Online som skiller seg ut fra mengden, blant annet med sitt svært avanserte økonomi-system.

 

Jeg blir glad når Sid Meier snakker om å lage noe helt annerledes, men samtidig litt skeptisk. Hvor mange har ikke sagt at de skal lage noe som er helt forskjellig, for så å presentere et MMORPG laget med den samme gamle oppskriften? Men er det en mann som kan klare å unngå denne fellen er det Sid Meier.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk mye større tro på folk som Meier (og Blizzard) som tidligere ikke har drevet med slike spill. Jeg var veldig skeptisk til WoW når jeg hørte om det for første gang. Blizzard hadde jo ikke laget slike spill før tenkte jeg. Hvordan kunne de da gjøre noe bedre enn de som hadde drevet med MMOs veldig lenge (som f.eks SoE)?

Jeg tror Meier kommer til å tenke ganske nytt siden han ikke blir tvunget til å følge samme oppskrift som før (siden han ikke har drevet med noen MMOs).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...