Gå til innhold

Slakter venne-abonnementene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at disse "vennegjeng"-tjenestene er en genistrek innen markedsføring og markedskommunikasjon. Her er det snakk om å få kundene sine til å verve nye kunder gratis! Bare tenk deg når Ola Ungemann hører at han kan ringe gratis til alle vennene sine om de har samme leverandør. Ola vil jo gå over alle hauger for å få dem til å bytte leverandør. Og ingenting er gratis her i verden. Er som med disse "gratis"-bøkene du får av bokklubbene som fører med seg ekstrakostnadene ved forsendelse og nye bøker hver måned.

Lenke til kommentar

Etter en halvtime på telefon med dama på en mnd har jeg tjent inn netcom-venner...

Når jeg da snakker en god del ganger mere i telefonen en som så, å i tillegg har flere andre venner som har netcom...

 

For å si det slik, før var gjerne ringeminuttene til dama 500kr på en mnd..

Nå snakkers vi tre ganger så ofte å jeg betaler 29kr...

Fryktelig vanskelig å se om dette lønner seg eller ikke...?

 

Har man først et venneabonement så må man da for pokker klare å utnytte det, man ringer ikke som før til de man nå kan ringe gratis til...

I stede for å sende en lussen SMS om hva vi skal ha til middag så blir det nå en utfyllende telefonsamtale på 10minutter om type kjøttdeig å pasta å dressing å drikke....... :roll:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan de har regnet her. Chess sin løsning koster 40 kroner i måneden, og med 49 øre i minuttpris betyr det at jeg må ringe 81 minutter i måneden før dette lønner seg. Det tar ikke lang tid før dette er overskredet..

Har alle du ringer til Chess?

Nei, men nok. Var vel en 6-7 timer jeg brukte på venner sist måned.

Lenke til kommentar

Jeg sparte fort en del hundrelapper på å få chess friends, med de fleste av mine nærmeste på chess var valget enkelt. Nå betaler forsåvidt jobben, men greit å tenke litt økonomi uansett.

 

Noen som så FBI da de tok opp dette? (èn eller to dager siden) Han programlederen var virkelig elending. Her inviterte de Netcom og Telenor til samtale, men hver gang de prøvde å si noe så overkjørte eller avbrøt ham dem.

Var også utrolig provoserende da Netcom sa "Det er viktig å påpeke at dette er en tjeneste, ikke et abonnement", og programlederen i neste setning sier noe à la "akkurat som netcom, har dere også et såkalt venneabonnement" før han gir ordet til Telenor bare for å overkjøre dem like fort.

Nei, jeg synes det er flott at de tar opp slike ting som potensielt kan lure kundene, men dette minnet mest om dårlig journalistikk der de har basert fakta på andres data, uten å gjøre et gravende arbeid. Og når dette blir klart under sending, så gjøres noen dårlige forsøk på å overkjøre "motstanden".

Lenke til kommentar

Jeg så et innslag om dette på FBI på NRK også, og dette provoserer meg veldig.

For det første kan ikke de sammenligne Telenor og Netcom, fordi Netcom HAR INGEN VENNE ABONNEMENT.

Vet ikke med de andre levrandørene men Netcom har dette som en TILLEGSTJENESTE.

Det er en ENROM stor forskjell og en EKSTREMT stor fordel og ha dette som en tillegstjeneste.

Dette betyr at du kan beholde det Netcom abonnementet man alt har. F.eks smart talk som jeg har. Da ringer du for akkurat samme pris som tidligere, det koster det samme for data trafikk og sms mms osv. Og for meg er måneds avgifta på abonnementet uten tilleggstjeneste fortsatt 0.- Har du da over 29 kr i ringeminutter til Netcom abonnement på din faktura vil du tjene på venne tilleggstjenesten.

Og for min del er det enromt mye jeg sparer på dette, og jeg vet at mange av mine venner bla dama har fått halvert sine ringekostnader samtidig som de ringer langt langt mer enn før.

 

Og det og henge seg opp i at det ikke er gratis. Ringeminutta er gratis og oppstartsavgifta har alltid vært der. Og jeg syns dette er tydelig opplyst om, selv om 0.69 ikke står med like stor skrift som 0.- Og slakte et venne-abonnement skal jeg ikke utale meg om, men å slakte netcom sin tilleggstjeneste som alle Ola og Kari Nordman jeg kjenner som har Netcom har tjent så mye på, det er håreisende.

 

Alle i familien har denne tilleggstjeneste med forskjellige typer abonnement fra Netcom og alle har tjent MYE på dette. Veldig mye...

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Enig med cecolon

 

Når det gjelder Chess sin løsning så skal det ikke så mye til for at det lønner seg. Selvsagt gjelder dete for de som faktisk bruker mobilen, og ikke bare bruker den til musikk, spill og et par tekstmeldinger i ny og ne. Jeg vil ikke akkuratt kalle meg selv storbruker selv om det faktisk svarer seg for min del.

 

Vil ikke si det er så mye lureri når man betaler en fast sum per måned, det er jo enklere å forholde seg til enn om man også må betale startavgift. Da må man plutselig begynne å regne på det.

 

Dessuten har jo chess og nc dette som tilleggstjeneste, ikke eget abo slik som tnm og tele2.

 

Da vil jeg heller si at tele2 champion er blitt et lure-abo, ikke så fantastisk med 39 øre / min når det koster 89 øre i startavgift :=)

Endret av fujifix
Lenke til kommentar

Jeg har chess knock-out (utrolig billig abonnement, bare sjekk prisene på chess.no) med "venne-abonnement" for 40kr i måneden. Kjæresten min pluss to av mine beste venner har også chess knock out, og både ringing, sms, og mms til dem er derfor helt gratis (forutsatt at jeg betaler de 40kronene i måneden, selvsagt). Mobilregningen min gikk ned fra ca. 700kr/måneden til 150kr/måneden!

 

Jeg kan anbefale chess knock-out til alle. Sammenlign samtlige priser med prisene dere betaler for deres eget abonnement. (Og nei jeg jobber ikke for chess, er bare en veldig fornøyd kunde :D)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan de har regnet her. Chess sin løsning koster 40 kroner i måneden, og med 49 øre i minuttpris betyr det at jeg må ringe 81 minutter i måneden før dette lønner seg. Det tar ikke lang tid før dette er overskredet..

Har alle du ringer til Chess?

Nei, men nok. Var vel en 6-7 timer jeg brukte på venner sist måned.

 

+ SMS

+ MMS

 

Som også er gratis til alle Chess kunder om man selv har tillegstjenesten Chess Friends aktivt på kun sitt eget abb.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Sukk.

 

Post og teletilsynet har jo gått utifra Ola Nordmann og hans ringevaner. Jeg tør påstå at alle som mener de har svart her at de har spart penger på venneabbo ikke har de samme ringemønstrene som gjennomsnittsbrukeren.

 

Som teleselskapene selv sa, ungdommen har mye bedre oversikt over hvem de ringer til, hvilke operatører de har og slikt enn mormor eller far.. det er jo heller ikke disse brukerene disse tjenestene er beregnet på.

 

FBI er bare ute etter å skape mest mulig sensasjon utav saken og er således ikke bedre enn TV2 hjelper deg eller andre veldig generelle forbrukerprogrammer...

Lenke til kommentar

NetCom Venner koster 29 kroner pr mnd, ringer man for mer enn dette til noen som har netcom vil det altså lønne seg... vil tro det gjelder GANSKE mange. Helt idiotisk å slå alle venneabonnementene under en kam da de er ganske forskjellige. Veldig villedende og forvirrende program, sikkert mange som nå tror de taper på dette og føler seg lurt helt uten grunn.

Lenke til kommentar
Sukk.

 

Post og teletilsynet har jo gått utifra Ola Nordmann og hans ringevaner. Jeg tør påstå at alle som mener de har svart her at de har spart penger på venneabbo ikke har de samme ringemønstrene som gjennomsnittsbrukeren.

 

Som teleselskapene selv sa, ungdommen har mye bedre oversikt over hvem de ringer til, hvilke operatører de har og slikt enn mormor eller far.. det er jo heller ikke disse brukerene disse tjenestene er beregnet på.

 

FBI er bare ute etter å skape mest mulig sensasjon utav saken og er således ikke bedre enn TV2 hjelper deg eller andre veldig generelle forbrukerprogrammer...

 

Vel slik jeg forsto dette var det snakk om at Post og teletilsynet sa at det ikke lønte seg og bytte til et venne abonnement. Jeg syns dette er ganske håreisende å si når dette hos netcom er en tilleggstjeneste og ikke et eget abonnement. Man trenger ikke bytte abonnement, man bestiller en tilleggstjeneste til sitt allerede eksisterende abonnement. Jeg syns ikke det er passende og sammenligne Netcom tilleggstjenesten med f.eks et abonnement fra Telenor da du beholder samme ringepriser sms mms data og månedsavgifter som før. Syns også FBI/Post og teletilsynet burde nevne at en slik tjeneste gjør det mulig å ringe betraktlig mye mer enn man vanligvis ville gjort til venner og familie, uten og måtte tenke kostnadder. Samtalene mine foreldre nå tar til venner og kjente med samme opperatør har øktra fra 5-10 min til 30-60 min. Jeg tror også de aller fleste Ola Norman ringer for 29 kr eller mer i måneden til venner og bekjente som er kriterien for at Netcom venner skal være lønnsomt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...