Gå til innhold

TEST: Hiper HPU-4M630


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med denne kommer som en smell på pungen til alle dem som har

påstått at Hiper er et drittmerke. Et drittmerke får ikke anbefales status av HW.no,

hvertfall, så er dette den første hvis det er tilfelle.

 

Godt av Hiper, dem trenger kanskje vinne tilliten tilbake fra en håndfull,

og det bør dem klare med denne.

Lenke til kommentar

Vel, alle kan skjerpe seg, men nå er det ikke til å stikke under en stein at Hiper har gjort en del dårlige valg mht kondensatorer etc. før i tiden. Det er selvfølgelig bra at de har tatt lærdom og knertet til med litt bedre komponenter. Men det er vel forsåvidt forskjell mellom denne og Type R-serien.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Vel, alle kan skjerpe seg, men nå er det ikke til å stikke under en stein at Hiper har gjort en del dårlige valg mht kondensatorer etc. før i tiden. Det er selvfølgelig bra at de har tatt lærdom og knertet til med litt bedre komponenter. Men det er vel forsåvidt forskjell mellom denne og Type R-serien.

 

Joda, kan virke som jeg forsvarte dem litt i overkant når jeg leser det etterpå. Men jeg synes dem har fått

unædvendig mye pepper i andre tråder, så jeg måtte nesten tillate meg å være litt "beskyttende".

High end, nope, men heller ikke low end som mange skal ha det til. En helt grei mainstream imo,

og med denne nye modelle, heller de mere mot high enn low.

Lenke til kommentar

Figuren under "Resultater - Spenninger" og "maks last" gir 5,95V på 5V kanalen, mens teksten skryter av kun en prosent avvik (=5,05V). På tide å bytte om 0 og 9 på tastaturet, eller eventuellt korrigere figuren?

 

Edit: Evt bytte om 4 og 5, siden det skulle vært -1% og dermed 4,95V...

CPL

Endret av threiran
Lenke til kommentar
Figuren under "Resultater - Spenninger" og "maks last" gir 5,95V på 5V kanalen, mens teksten skryter av kun en prosent avvik (=5,05V). På tide å bytte om 0 og 9 på tastaturet, eller eventuellt korrigere figuren?

 

Edit: Evt bytte om 4 og 5, siden det skulle vært -1% og dermed 4,95V...

CPL

 

En liten glipp der gitt, skulle være 4,95. Beklager! :)

Lenke til kommentar

Stusset litt da jeg leste dette:

" pass på at du kobler kontaktene i serie og ikke parallell. Kobles de i parallell kan det fort oppstå overoppheting med fatale følger "

 

-Ikke at jeg er ekspert, men blir ikke spenningen fordelt over komponentene hvis man seriekobler? Har man en komponent på et 5 voltsuttak blir det 5v liggende over denne. Har man derimot 2 stk, blir det 2,5 på hver - fortusatt at de har akkurat lik motstand.

 

Jeg trodde at man koblet alt i parallell jeg? Som det sies, vil jo dette medføre at strømmene kan bli store hvis man har for mange komponenter på ett uttak.

Lenke til kommentar

Det kommer ganske klart frem i artikkelen om de nye testrutinene: http://www.hardware.no/artikler/stromforsy...rsyninger/38401 :)

 

ATX 2.2 standarden sier at strømforsyningen alltid skal ha en effektivitet på 70 % eller høyere ved maksimal belastning, 72 % ved middels belastning og 65 % ved lav belastning. Men, det er anbefalt at strømforsyningen ligger på eller over 77 % ved full belastning, 80 % ved middels belastning og 75 % ved lav belastning.

 

I tillegg til dette finnes 80-plus programmet, som sier at strømforsyningen skal ha et effektivitetsnivå på, eller mer, enn 80 % ved 20, 50 og 100 % belastning.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Fruktkake 1: Strømforsyninger og skjermer er to forsellige produkter. Dette er en test av en strømforsyning, det du linker til er en skjerm.

 

ATX-standarden jeg linket til gjelder for switch-mode strømforsyninger, du finner andre som gjelder f. eks. hovedkort og kabinetter. Nøyaktig hvilke direktiv som gjelder for skjermer er jeg ikke sikker på, men alle elektronikk som selges her i EU/EØS må oppfylle RoHS-direktivet, og kravene for PFC-kretser hvis det er en induktiv enhet inne i bildet(noe det er i strømforsyninger).

 

Fruktkake 2: Strømforsyningen har foreløpig ingen konkret laneringsdato, men ved å bestille en prisvarslig, så vil du kunne holde deg oppdatert :)

https://prisguiden.no/product.php?produc...4314#priceWatch

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...