Gå til innhold

Når mobilen kan koste deg livet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Men hvorfor er det så farlig å ha en mobil der? Er det informasjon som ikke skal komme ut elle noe sånt?

Egenltig er det rimelig sprøtt at et land ikke får lov til å ha mobiler, men som sagt så er de under et diktatur.

Edit: skrivefeil.

Regimet er paranoid og vil ikke at innbyggerne skal ha tilgang til annen informasjon enn den som til en hver tid er politisk korrekt. Et av de viktigste virkemidlene regimet har for å beholde makta er å kvele tilgangen til annen informasjon, les: sørge for at innbyggerne ikke får vite hvor j....g de har det under dagens regime. Hvis de får vite det, risikerer regimet at det blir styrtet og det vil ikke regimet ha noe av. Udemokratiske regimer liker ikke å bli styrtet. Dermed blir de som skaffer seg informasjon på egen hånd, dvs snakker i mobil, leser utenlandske aviser eller hører på BBC, straffet.

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det så farlig å ha en mobil der? Er det informasjon som ikke skal komme ut elle noe sånt?

Egenltig er det rimelig sprøtt at et land ikke får lov til å ha mobiler, men som sagt så er de under et diktatur.

Edit: skrivefeil.

 

Som nevnt i artikkelen, er Nord-Korea et meget lukket samfunn og det er jo nettopp dette som kjennetegner et diktatur, med unntak av Kina som har åpnet seg mer og mer. De øverste lederne i Nord-Korea vil ikke at hvem som helst skal kunne være i kontakt med andre mennesker utenfor landets grenser, slit at de kan bli påvirket av deres meninger og eventuelt begynne en revolusjon. Nord-Koreas innbyggere har heller ikke lov til å forlate hjemlandet deres.

 

 

Men hvorfor er det så farlig å ha en mobil der? Er det informasjon som ikke skal komme ut elle noe sånt?

Egenltig er det rimelig sprøtt at et land ikke får lov til å ha mobiler, men som sagt så er de under et diktatur.

Edit: skrivefeil.

 

Som nevnt i artikkelen, er Nord-Korea et meget lukket samfunn og det er jo nettopp dette som kjennetegner et diktatur, med unntak av Kina som har åpnet seg mer og mer. De øverste lederne i Nord-Korea vil ikke at hvem som helst skal kunne være i kontakt med andre mennesker utenfor landets grenser, slit at de kan bli påvirket av deres meninger og eventuelt begynne en revolusjon. Nord-Koreas innbyggere har heller ikke lov til å forlate hjemlandet deres.

Lenke til kommentar

Regjeringen burde vært avsatt for lengst (og det med et stort BANG så de aldri kunne kommet til makten igjen). USA som elsker å bruke makt, og FN +++ som skal ha fred og menneskerettigheter burde ha grepet inn for lenst.

 

Jeg er glad jeg ikke bor der. Er avhengig av mobiltelefonen min, og den hadde jeg forsvart :p

 

Jeg vet Amobil.no har skrevet om dette før, og det er ille at det ikke har skjedd noe siden forrige artikkel. De stakkars innbyggne er hjernevasket! Nei nei, kommunisme og diktatur er roten til alt ondt. Det er skammelig at kommunisme er lovlig i Norge ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...