Gå til innhold

Codeweavers gir ut Crossover 6.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det blir spennende å se om 6.2 er et langt skritt frem fra 6.1. Det som uroer meg litt med Crossover og Cedega er at bakoverkompatibilitet virker som et veldig lite verdsatt hensyn. Jeg har lest om at gamle spill og programmer plutselig slutter å fungere i nye versjoner og at kompatibiliteten derfor ikke blir bedre og bedre, men istedet befinner seg innenfor et "vindu" som hele tiden forflytter seg. Stemmer dette? Er det forskjell på Cedega, Crossover og Wine på dette, eller er det Wine generelt som lages slik?

Lenke til kommentar
Ja, det blir spennende å se om 6.2 er et langt skritt frem fra 6.1. Det som uroer meg litt med Crossover og Cedega er at bakoverkompatibilitet virker som et veldig lite verdsatt hensyn. Jeg har lest om at gamle spill og programmer plutselig slutter å fungere i nye versjoner og at kompatibiliteten derfor ikke blir bedre og bedre, men istedet befinner seg innenfor et "vindu" som hele tiden forflytter seg. Stemmer dette? Er det forskjell på Cedega, Crossover og Wine på dette, eller er det Wine generelt som lages slik?

9626674[/snapback]

 

Wine er kjent for dårlig bakoverkompatibilitet. Har aldri hørt dette om Crossover eller Cedega, og det hadde vært rart da de reklamerer for at diverse ting skal fungere med deres produkt, Wine har derimot ingen slike løfter og bakoverkompatibiliteten kommer og går...

Lenke til kommentar
Hadde de bare fått Google Sketchup til å fungere hadde jeg blitt happy!

9628270[/snapback]

Faktisk kom dette til wine-devel mailinglisten i natt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hi,

 

Thanks to Chris his recent child window work, there is now support for OpenGL child windows in Wine. For the exact details read bug 2398 or Chris his patches. In short the patches use XComposite were possible and else X pixmaps. Not all drivers support both properly yet but for compiz/aiglx purposes most drivers are adding the needed support.

 

I would say test the stuff and report problems.

 

Roderick

 

En kar har testet et eksempel-program som ikke har fungert og Roderick svarer:

Actually the example you gave is one of the corner cases which I don't think are expected to work (windows has lots of issues in that area too). You should try apps like Google Earth, Google Sketchup, professional CAD apps and so on. Those should work fine.

 

Roderick

Han har ansvar for bl.a. Direct3D og winex11.drv i Wine.

 

Altså kan du teste om ikke Google Sketchup fungerer med Wine 0.9.47 når den slippes om et par uker (evt. laste ned git og kompilere selv i dag).

Lenke til kommentar
Hadde de bare fått Google Sketchup til å fungere hadde jeg blitt happy!

9628270[/snapback]

Faktisk kom dette til wine-devel mailinglisten i natt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hi,

 

Thanks to Chris his recent child window work, there is now support for OpenGL child windows in Wine. For the exact details read bug 2398 or Chris his patches. In short the patches use XComposite were possible and else X pixmaps. Not all drivers support both properly yet but for compiz/aiglx purposes most drivers are adding the needed support.

 

I would say test the stuff and report problems.

 

Roderick

 

En kar har testet et eksempel-program som ikke har fungert og Roderick svarer:

Actually the example you gave is one of the corner cases which I don't think are expected to work (windows has lots of issues in that area too). You should try apps like Google Earth, Google Sketchup, professional CAD apps and so on. Those should work fine.

 

Roderick

Han har ansvar for bl.a. Direct3D og winex11.drv i Wine.

 

Altså kan du teste om ikke Google Sketchup fungerer med Wine 0.9.47 når den slippes om et par uker (evt. laste ned git og kompilere selv i dag).

9628824[/snapback]

Takk for infoen - det var gode nyheter! Skal uten tvil forsøke dette :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...