Gå til innhold

TEST: VistaTweaker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Installasjonsfilen er pakket inn i en RAR-fil som i utgangspunktet ikke støttes av Vista. Vi prøvde å pakke opp filen med både ZipGenius og 7-Zip, men ingen av dem kjente igjen formatet til filen vistatweaker.rar.

 

- Installasjonsfil på et "vrient" RAR-format

 

Skjønner ikke dette helt. Det fungerer helt fint på WinRAR som imo er det pakkeprogrammet som gjelder (det støtter også det meste. Riktignok ikke gratis, selv om man bare får en nagscreen.), ikke en gang hørt om ZipGenius. Ikke står det noe på 7-Zip sine sider om skikkelig Vista-støtte heller.

Lenke til kommentar

Jeg synes også det var merkelig å reagere så mye på RAR formatet, det er da vitterlig veldig mye brukt. Winrar har vært standard pakkeprogrammet mitt i mange år. Det virker nesten som om abene ikke har fulgt med de siste årene :p

 

 

Ja, WinRar er jo nesten defactoo standard for rar filer.

 

Er det noen som vet om dette programmet er trygt å kjøre under Vista x64?

9277841[/snapback]

 

Trygt? Vet ikke helt hva du mener men jeg kjører det helt fint ihvertfall :)

Lenke til kommentar

samme her.. jeg også reagerte på at rar formatet blir klassifisert som vanskelig og ukjent..

Selv har jeg overtalt særdeles mange til å bruke winrar framfor den elendige zip varianten i flere år nå..

 

tydelig at artikkelforfatter ikke henger helt med på hva brukere som faktisk er interessert i sånne programmer egentlig bruker av andre programmer.. det begynner jo denne tråden å vise ganske tydelig..

Lenke til kommentar
Jeg synes også det var merkelig å reagere så mye på RAR formatet, det er da vitterlig veldig mye brukt. Winrar har vært standard pakkeprogrammet mitt i mange år. Det virker nesten som om abene ikke har fulgt med de siste årene :p

 

 

Ja, WinRar er jo nesten defactoo standard for rar filer.

 

Er det noen som vet om dette programmet er trygt å kjøre under Vista x64?

9277841[/snapback]

 

Trygt? Vet ikke helt hva du mener men jeg kjører det helt fint ihvertfall :)

9278260[/snapback]

 

Tenkte mer på om alle instillingene var "safe" under x64. Så det bla var instilling for "unsigned drivers"... Men hvis du allerede har hoppet i det, så følger jeg med flokken jeg!

Lenke til kommentar

Er ikke enig i at programmet burde får trekk fordi det er pakket i rar, men zip tilbyr omtrent like god komprimering og fungerer for alle som har xp eller nyere, muligens også win2k. Det er ikke en selvfølgelighet at alle har winrar, sikkert mange brukere der ute som ikke forstår hvilket program en må ha for å pakke opp filen. (Ikke rettet mot anmelderen). Uansett burde kanskje ikke de personene laste ned VistaTweaker. Samme hva det gjelder så synes jeg det er litt unødvendig å pakke små filer i rar fremfor zip.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Det jeg også skulle like å høre om er bivirkninger/stabillitet, men skjønner jo at det ikke er med i en rask gjennomgang som dette. Er nok i utgangspunktet litt skeptisk til denne typen software. Husker ikke hva det het (Tweek Vista?), men det forige jeg testet på Vista lagde til syvene og sist mer ugang enn nytte.

 

Men dere som har prøvd dette:

Er det noen mulighet for å sjule stasjoner slik som det var med Tweek UI for XP?

 

Noen som vet om MS vil følge opp Tweek UI med versjon som støtter Vista?

 

Ellers reagerte jeg som alle andre med forundring på dette "problemet" med Rar, og trodde også "alle andre" brukte WinRar som pakkeprogram.

Når det gjelder dette med manglende informasjon om konsekvensen av å skru av UAC, tenker jeg at om man ikke vet hva UAC gjør, er man vel neppe i målgruppen for dette programmet? Det ser ikke for meg ut som alle de andre instillingene er selvforklarende om man ikke vet noe om Windows.

 

Men det kommer jo selvsagt alt an på forkunnskap og ståsted. Jeg vil vel i alle fall ikke anbefale slike Tweek programmer til alle og en hver helt ukritisk.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i resten her som mener det var rart at artikkelforfatter klaget på at den var pakker i rar format, er jo tross alt det som er standard blant folk som har litt greie på pc. Vistatweaker er tross alt beregnet på folk som kan litt fra før av. Det hadde uansett ikke vært noe bedre om det var pakket i zip heller, for skal man klage på noe når det gjelder pakking av filen, ville jeg ha klaget på at det i det var pakket, uansett format. Skal sånt gjøres enkelt for nybegynne så må det brukes en installer.

Da artikkelforfatter fikk problemer med å pakke ut filen, gadd jeg ikke engang lese resten av artikkelen, da jeg plutselig fikk følelsen av å lese hjemmepc eller lignende blader.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Har for min egen del i størst mulig utstrekning gått over til fungerende freeware programmer istedenfor å fyre opp PtP nedlast oc crack av alt mulig. 7-zip har funka veldig bra for meg lenge, også til .rar - siden windows ikke skjønner detta sjøl.

 

* OT ;

...er det bare meg, eller håndterer Vista .zip utrolig dårlig/treigt ??

Lenke til kommentar
Har for min egen del i størst mulig utstrekning gått over til fungerende freeware programmer istedenfor å fyre opp PtP nedlast oc crack av alt mulig. 7-zip har funka veldig bra for meg lenge, også til .rar - siden windows ikke skjønner detta sjøl.

 

9282287[/snapback]

Med fare for å fremstå like lite oppdatert som artikkelforfatter må jeg nesten spørre :blush: ; Jeg har ikke helt forstått hva jeg får om jeg kjøper WinRar, har i lange tider brukt en eldre versjon som muligens ikke er lovlig, jeg vet faktisk ikke, men fikk den av en venn så... :whistle:

Men uansett, i senere tid har jeg lastet ned den nyest såkalte trial versjonen på lovlig vis i håp om bedre flerkjernestøtte, og hva er det jeg da ikke har, eller burde plages med?

Har formatert og endret mye i senere tid så har kanskje bare ikke hatt det lenge nok til å plages, for jeg syns det tilsynelatende virker fint. Har sett det kommer en påminnelse om at det er trial, men det er jo bare å OK...

Lenke til kommentar
Har for min egen del i størst mulig utstrekning gått over til fungerende freeware programmer istedenfor å fyre opp PtP nedlast oc crack av alt mulig. 7-zip har funka veldig bra for meg lenge, også til .rar - siden windows ikke skjønner detta sjøl.

 

9282287[/snapback]

Med fare for å fremstå like lite oppdatert som artikkelforfatter må jeg nesten spørre :blush: ; Jeg har ikke helt forstått hva jeg får om jeg kjøper WinRar, har i lange tider brukt en eldre versjon som muligens ikke er lovlig, jeg vet faktisk ikke, men fikk den av en venn så... :whistle:

Men uansett, i senere tid har jeg lastet ned den nyest såkalte trial versjonen på lovlig vis i håp om bedre flerkjernestøtte, og hva er det jeg da ikke har, eller burde plages med?

Har formatert og endret mye i senere tid så har kanskje bare ikke hatt det lenge nok til å plages, for jeg syns det tilsynelatende virker fint. Har sett det kommer en påminnelse om at det er trial, men det er jo bare å OK...

9283857[/snapback]

Vis det er den "nag-screenen" du sikter til, så er det det eneste som kommer opp etter 40 dager trail. Bare å trykke ok og fortsette :D

Lenke til kommentar

Ok, takk for svaret Megern, da er det som jeg trodde, men har vært litt usikker på. Har prøvd å lese på hjemmesiden til Rar, men finner liksom ikke noe som skulle tilsi at man går glipp av noe med trial versjonen.

Og trykke OK hver 40. dag, kan jeg leve med :D

 

Men ok, ble veldig mye snakk om pakking her, lurer fortsatt på om noen har hørt om MS vil komme med en Tweek UI for Vista, eller om det er lite sansynelig i overskuelig fremtid?

Lenke til kommentar
Ok, takk for svaret Megern, da er det som jeg trodde, men har vært litt usikker på. Har prøvd å lese på hjemmesiden til Rar, men finner liksom ikke noe som skulle tilsi at man går glipp av noe med trial versjonen.

Og trykke OK hver 40. dag, kan jeg leve med :D 

 

Men ok, ble veldig mye snakk om pakking her, lurer fortsatt på om noen har hørt om MS vil komme med en Tweek UI for Vista, eller om det er lite sansynelig i overskuelig fremtid?

9284982[/snapback]

Kommer hver gang du opner winrar etter de 40 dagene har gått, men det tar et halvt sekund å trykke ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...