Gå til innhold

Ta årets sommerfoto, vinn Nokia N73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Som i tidligere fotokonkurranser trekker vi ut de 5 - 10 bildene vi liker best, og etterpå kan alle lesere stemme på hvilket som skal vinne.

 

Vurderingen man gir inni flash-applikasjonen påvirker i utgangspunktet ikke hvilke bilder vi trekker ut.

Lenke til kommentar
Bildet mitt blei jo helt moing når jeg sendte det på mms! Glemte helt å ordne komprimering og sånt, så det blei jo blottet for alt..

 

EDIT: Sendte bare inn på nytt.

 

Andre kan jo minnes på å skru av slik komprimering! Her er eksempelet:

 

post-87381-1185972440_thumb.jpg

9186617[/snapback]

Jeg gikk ut ifra at det skulle gå greit om jeg fjernet det gamle :)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er fult så dramatisk. Det første jeg sendte inn sendte jeg inn uten å sjekke komprimeringsinnstillingene for MMS først, og når det dukket opp i oversikten da så sto det ikke no kamera tag der (den i parentes). Når jeg sendte inn det neste, da med innstillingen "Send bilder i opprinnelig størrelse" så kom plutselig kameratagen tilbake igjen.

 

Så tror de som sender inn med f.eks. "stor størrelse" og ikke "opprinnelig" mister tagen. Det er sikkert få telefoner som står innstilt på "opprinnelig størrelse" fra fabrikk.

 

EDIT:

Slik er det forresten en smal sak å jukse! Bare ta bilder med speilreflekskamera, legge det på telefonen og sende det inn med "stor størrelse" komprimering så er det ingen som ser hvor det kommer fra. Det burde vært krav til ingen komprimering ved sending av MMS.

 

..hvis det er årsaken til at tagene er borte da selvfølgelig..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er fult så dramatisk. Det første jeg sendte inn sendte jeg inn uten å sjekke komprimeringsinnstillingene for MMS først, og når det dukket opp i oversikten da så sto det ikke no kamera tag der (den i parentes). Når jeg sendte inn det neste, da med innstillingen "Send bilder i opprinnelig størrelse" så kom plutselig kameratagen tilbake igjen.

 

Så tror de som sender inn med f.eks. "stor størrelse" og ikke "opprinnelig" mister tagen. Det er sikkert få telefoner som står innstilt på "opprinnelig størrelse" fra fabrikk.

 

EDIT:

Slik er det forresten en smal sak å jukse! Bare ta bilder med speilreflekskamera, legge det på telefonen og sende det inn med "stor størrelse" komprimering så er det ingen som ser hvor det kommer fra. Det burde vært krav til ingen komprimering ved sending av MMS.

 

..hvis det er årsaken til at tagene er borte da selvfølgelig..

9200226[/snapback]

jeg må komprimere bildet, for bilder på 600kb går ikke igjenom... må komprimeres til under 300kb for å få sendt som mms

Lenke til kommentar
Veldig mange, om ikke de fleste telefoner fjerner id-tags når de sender bilder via MMS. Vi har imidlertid våre metoder for å avsløre bilder tatt med vanlige digitalkamera. :)

9217586[/snapback]

 

Jeg tviler ikke.. :thumbup: Dere får vel info om lukkertider og alt sånt selv om id-tagen er borte? Og om det ikke er noe mer info å finne så tegner jo ikke det veldig bra heller? :p

Lenke til kommentar

når velger dere ut de bildene som blir med videre i trekningen, med tanke på at lørdag skal vinneren kåres?

 

mange flåtte bilder her =)

Har selv sendt inn forslag og i følge telenor sin side koster det meg nøyaktig 0kr å sende inn bildet ^^

(nonstop :D)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...