Gå til innhold

Iphone-eier saksøker Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk. I følge søksmålet er batteriet ubrukelig og må byttes ut etter 300 oppladinger, altså en gang i året. Men i følge Apple mister batteriet 80% av kapasiteten etter 400 oppladinger, og er altså fullt brukbart ganske lenge. Og denne informasjonen ble tilgjengelig fra Apple før iPhone ble lagt ut for salg. :p

Lenke til kommentar

Vel , er litt fristet til å si at har man vært dum nok til å kjøpe denne telefonen uten å undersøke skikkelig først, så kan man ha det så godt. Dog vet jeg ikke hvor godt denne informasjonen kommer frem fra Apple selv, så det kan være hold i det kunden sier.

Personlig ser jeg dog også for meg at 99% av folk som kjøper denne telefonen er kun de som bruker ipod fra før, og da vet de jo hvor elendig det står til på dette området.

Lenke til kommentar
Fantastisk. I følge søksmålet er batteriet ubrukelig og må byttes ut etter 300 oppladinger, altså en gang i året. Men i følge Apple mister batteriet 80% av kapasiteten etter 400 oppladinger, og er altså fullt brukbart ganske lenge. Og denne informasjonen ble tilgjengelig fra Apple før iPhone ble lagt ut for salg. :p

9171165[/snapback]

Hva snakker du om?

"Saksøkeren hevder også at iPhone kun kan lades 300 ganger før batterikapasiteten synker".

(Det står altså ingenting om at betteriet blir ubrukelig etter 300 ganger.)

Lenke til kommentar
Fantastisk. I følge søksmålet er batteriet ubrukelig og må byttes ut etter 300 oppladinger, altså en gang i året. Men i følge Apple mister batteriet 80% av kapasiteten etter 400 oppladinger, og er altså fullt brukbart ganske lenge. Og denne informasjonen ble tilgjengelig fra Apple før iPhone ble lagt ut for salg. :p

9171165[/snapback]

Hva snakker du om?

"Saksøkeren hevder også at iPhone kun kan lades 300 ganger før batterikapasiteten synker".

(Det står altså ingenting om at betteriet blir ubrukelig etter 300 ganger.)

9171186[/snapback]

 

Jeg har lest om denne saken andre steder. Dette skal være ordrett fra saken: "The battery enclosed in the iPhone can only be charged approximately 300 times before it will be in need of replacement, necessitating a new battery annually for owners of the iPhone."

 

http://gizmodo.com/gadgets/breaking/first-...-att-283280.php

Lenke til kommentar
Jeg har lest om denne saken andre steder. Dette skal være ordrett fra saken: "The battery enclosed in the iPhone can only be charged approximately 300 times before it will be in need of replacement, necessitating a new battery annually for owners of the iPhone."

 

http://gizmodo.com/gadgets/breaking/first-...-att-283280.php

9171223[/snapback]

Ok, må innrømme at jeg ikke orker å lese gjennom hele søksmålet, men dersom saksøker har kommet frem til, på vitenskapelig måte, at batteriet faktisk blir ubrukelig etter ca. 300 ladinger så er jo det mye verre enn oppgitt kapsitet fra Apple.

Lenke til kommentar

Det skal jo sies at det tar et par timer og lade ut og opp batteriet igjen så det vil jo være umulig og lade opp og ned mobilen 10 ganger daglig, da bruker han jo en time på og lade ut batteriet og en time på og lade opp, og dette i seg selv er jo ikke mulig,.

 

Hele saken blir bare tøv

Lenke til kommentar
Det skal jo sies at det tar et par timer og lade ut og opp batteriet igjen så det vil jo være umulig og lade opp og ned mobilen 10 ganger daglig, da bruker han jo en time på og lade ut batteriet og en time på og lade opp, og dette i seg selv er jo ikke mulig,.

 

Hele saken blir bare tøv

9171554[/snapback]

Jeg regner med at døgnet fortsatt har 24timer, selv med amerikansk tid?

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at denne fyren ikke har gjort noen som helst form for vitenskapelig testing. Hele poenget med søksmålet er basert i mangel på informasjon fra Apples side, informasjon som har vært der hele tiden om han hadde giddet å lete mer enn tre sekunder.

Lenke til kommentar
[...]Men i følge Apple mister batteriet 80% av kapasiteten etter 400 oppladinger, og er altså fullt brukbart ganske lenge. [...]

9171165[/snapback]

Det er vel heller slik at batteriets kapasitet reduseres til ca 80% etter x antall ladesykluser, og ikke at 80% av kapasiteten mistes :blush:
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det skal jo sies at det tar et par timer og lade ut og opp batteriet igjen så det vil jo være umulig og lade opp og ned mobilen 10 ganger daglig, da bruker han jo en time på og lade ut batteriet og en time på og lade opp, og dette i seg selv er jo ikke mulig,.

 

Hele saken blir bare tøv

9171554[/snapback]

Jeg regner med at døgnet fortsatt har 24timer, selv med amerikansk tid?

9171604[/snapback]

Ja de har 24 timers døgn, jeg bare reknet at vis du er så god at du klarer og lade mobilen 10 ganger til dagen får du bare rett over 1 time til og lade mobilen og 1 time til og lade ut mobilen = 2 *10 = 20

altså litt over 1 time på hver ladning utladning;)

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...