Gå til innhold

Test av Ricoh Caplio R6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så, anbefaler dere Ixus 850 over dette ?

9173822[/snapback]

 

Det kan jeg ikke gi noe klart svar på. Ixus 850 er et bra kamera. Jeg har ikke brukt det selv, men har prøvd forgjengeren 800IS som jeg synes var veldig bra. 850IS fikk dessverre litt dårlig resultat på bildekvalitet i testen vår, spesielt pga hjørneskarphet. Og på det området var R6 bedre.

Som det er kommentert i testen så har også R6 sine svakheter på bildekvalitet. Jeg ga til slutt R6 et hakk bedre på bildekvalitet enn 850IS, men var i tvil om jeg skulle gitt samme. Jeg oppfatter nok Canon som et hakk bedre på eksponering/prosessering, så her må man veie hva som er viktigst.

 

R6 sin store fordel er jo zoomområdet, mens 850IS har litt raskere autofokus, mens R6 klarer flere bilder på ti sekunder. Og slik kan jeg fortsette. Ricoh har bra menyer, Canon kanskje litt bedre. Skjermen til r6 er større og har høyere oppløsning, men 850IS er nok bedre i sterkt lys (men har jeg ikke sammenlignet side ved side i sterkt lys så det er vanskelig å vurdere eksakt hvor stor forskjellen er).

 

Som du ser er det fordeler og ulemper ved begge, du må nesten vurdere hvilke egenskaper som er viktigst for deg.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...