Gå til innhold

- Hvor ble det av nummeret mitt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nytt nr i forbindelse med opprettelse av bedriftsabonnement, og det er frustrerende mange som har ringt "feil nr" siden den tid... Ringt Telenor og de mener det er et halvt år siden den aktuelle personen eide nummeret. Jeg synes det er rart, siden det nesten daglig er noen som ringer meg og skal ha tak i den personen. Det betyr at det i et halvt år ikke er noen som har ringt, men nå er det plutselig masse pågang igjen.

 

Er nok svikt i rutiner i mitt tilfelle også!

Endret av andrefem
Lenke til kommentar

Foreldrene mine opplevde noe lignende når de byttet fra Telenor til Tele2 fastabonement. Da havnet plutselig abonementet mellom Telenor og Tele2. Linjen falt ut (ikke summetone) og Tele2 hevdet at det var Telenor som var problemet, Telenor mente at det var Tele2. Etter en telefon direkte til Jara (Telefonselskapenes "overordnede") fikk vi løst saken. Men det tok nesten en måned og det passet veldig dårlig midt i juletidene.

 

Dagbøter og lovfestet erstatning til kunden burde sette en grei stopper for slikt.

Lenke til kommentar
Jeg fikk nytt nr i forbindelse med opprettelse av bedriftsabonnement, og det er frustrerende mange som har ringt "feil nr" siden den tid... Ringt Telenor og de mener det er et halvt år siden den aktuelle personen eide nummeret. Jeg synes det er rart, siden det nesten daglig er noen som ringer meg og skal ha tak i den personen. Det betyr at det i et halvt år ikke er noen som har ringt, men nå er det plutselig masse pågang igjen.

 

Er nok svikt i rutiner i mitt tilfelle også!

8760455[/snapback]

 

Når et mobilnummer blir kansellert (uansett grunn; manglende påfylling av kontantkort, manglende betaling, oppsiglese etc.) vil det bli liggende i karantene i 6 månender, før det entet går tilbake til opprinnelig eier(operatør), eller blir "resirkulert" og klargjort for bruk igjen.. Om noen prøver å ringe det, eller ikke - i løpet av karantenetiden - har ingen ting å si.

 

Så enten er du bare veldig uheldig, eller så har du blitt eier av en uhyre populær persons tidligere nummer. ;)

Lenke til kommentar

Snodig, jeg jobber i en mobilkjede, der vi selger både NetCom og Telenor abo.

Når folk skal portere over nummeret fra en annen operatør er det ikke så mye vi får gjort, dessverre. Men som vi har blitt fortalt skal det ikke være mulig at det skal gå ann å fullføre en portering uten at alt stemmer.

 

Altså, om navnet til den nye avtalen ikke stemmer overens med porterings nummeret, skal kunden får brev eller en telefon av operatøren.

 

Om en kunde ønsker å portere fra Netcom til Telenor, pleier vi å logge inn på Netcom sin forhandler side, også sjekke at navnet stemmer overens med legitimasjonen vi får av kunden. Slik at vi slipper å oppleve unødvendige situasjoner i ettertid.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

dette skjedde med meg for et par uker siden, kjøpte meg noen kontantkort pakker fra netcom på en (X) butikk, (tlf numrene 98000980 98010980 og 9860086) jævlig fete numre så jeg la de ut for salg, fikk plutselig beskjed fra en fyr at det ene nr var hans, sjekka gule sider så var det reg på han, men hos netcom sa de at jeg var eier. helt sykt, alle tre numrene var andres, så de bare slette meg som eier, og jeg fikk tilbud om å få 3 skrøpelige vanlige numre

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...