Gå til innhold

Enkelt å kontrollere andres mobilnummer


Anbefalte innlegg

En grov feil i artikkelen. Telehuset ringer til FORHANDLERservice, hvor det sitter folk som gjerne har ekstra god oversikt og større rettigheter enn de på kundeservice.

 

Så at de gjør akkurat det samme, er kanskje noe kunden opplever det som, men ikke riktig.

 

EDIT: Kunde har i tillegg oppfattet enda en ting feil, man må også legitimere seg og bevise at man er den personen man oppgir fødselsdatoen til, i tillegg til mobilnr som skal porteres.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En grov feil i artikkelen. Telehuset ringer til FORHANDLERservice, hvor det sitter folk som gjerne har ekstra god oversikt og større rettigheter enn de på kundeservice.

 

Så at de gjør akkurat det samme, er kanskje noe kunden opplever det som, men ikke riktig.

 

EDIT: Kunde har i tillegg oppfattet enda en ting feil, man må også legitimere seg og bevise at man er den personen man oppgir fødselsdatoen til, i tillegg til mobilnr som skal porteres.

8637579[/snapback]

 

Hei, takk for tilbakemeldingen.

Har endret litt i saken angående det om kundeservice/forhandlerservice, siden poenget fortsatt blir det samme i den delen: Den Telehuset-ansatte ordnet opp :)

Lenke til kommentar
EDIT: Kunde har i tillegg oppfattet enda en ting feil, man må også legitimere seg og bevise at man er den personen man oppgir fødselsdatoen til, i tillegg til mobilnr som skal porteres.

8637579[/snapback]

 

Jeg har ikke oppfattet ting feil her nei. Jeg så vitterlig ikke deg der da vi sørget for denne avtalen. Den eneste som har legitimert seg er representanten for selskapet - ingen av de 20 som ble portert over har vist legitimasjon. Det ble ført et Excel ark med navn, fødselsdato og nummer. Dette ble oversendt pr mail.

 

Hvorfor tror du denne artikkelen er laget?

Lenke til kommentar

Jeg leser litt nøyere, og ser at dette gjelder en større bedriftsavtale inn hos telenor bedrift.

 

Det jeg mente å uttale meg om, var private porteringer, samt porteringer som foretas i butikk inn i bedriftsabo - altså at man bruker forhandlersystemet, og ikke et større skjema slik som tydeligvis ble benyttet her av dere.

 

Normal praksis - som SKAL følges er at den som står ansvarlig for nr legitimerer seg SAMT den som er ansvarlig for bedriftsavtalen i den nye bedriften. KUN da skal portering bestilles, hvis ikke så bryter man retningslinjene post og teletilsynet har utformet.

 

Så, mitt poeng var at i butikk, så skal ikke dette være gjennomførbart. Men om man gjør avtaler med telenor bedrift direkte, og så sender inn et skjema, så ser det ut som at de ikke følger samme retningslinjer? Iallefall er det en grov feil utført.

 

- Det som skremmer meg er det faktum at du tydeligvis kan man troppe opp i en butikk, oppgi navn, fødselsdato og mobilnummer til en person, si at man ønsker dette inn i en avtale med Telenor Bedrift, og vips er nummeret i en annen persons kontroll, sier han.

 

Det er dette jeg mener ikke skal gå ann - var det dette deres bedrift gjorde, eller brukte dere skjema og direkte kontakt med telenor?

Lenke til kommentar

Avtalen er gjort sentralt - dvs konsernet har inngått avtale direkte med Telenor, og så skal alle endringer, kjøp av telefon osv tas via Telehuset.

 

Når vi da skulle inn i avtalen, dvs overføre abbonement f.eks så måtte vi gå til en Telehuset butikk, og det ble da gjort.

 

Den eneste som måtte kunne legitimere seg var ansvarlig for avdelingen/bedriften, noe som ble gjort. Det ble sågar spurt om hver enkelt ansatte måtte underskrive noen papirer, og svaret var at det var ikke nødvendig.

 

De ønsket en liste over personer, fødelsdato og nummer som skulle inn i avtalen. Om det ble spesifisert portering (fra Chess, Netcom) eller overføring innad i Telenor aner jeg ikke.

 

Derfor synes jeg det er litt skremmende at det ikke foretas noen kontroller videre heller, men at nummeret bare dras over til et SIM kort og kan brukes.

Lenke til kommentar

Når operatør A bestiller portering fra operatør B, må operatør A oppgi navn, fødselsdato og telefonnummer. Operatør B sjekker om disse opplysningene stemmer. Stemmer de ikke, stoppes porteringen. Det har her høyst sannsynlig skjedd en feil hos operatør B, som har godkjent porteringen selv om informasjonen fra operatør A ikke var korrekt.

 

Operatør B = Chess i dette tilfellet.........

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...