Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

RIP fast IP hos BKK :-(


Anbefalte innlegg

Endring fra fast til dynamisk IP adresse (DHCP)

 

I forbindelse med at BKK ønsker å forbedre sine rutiner for leveranse og drift, går vi fra fast til dynamisk tildeling av IP-adresse til våre kunder. Din offisielle IP-adresse vil da kunne endres fra tid til annen.

 

For de fleste vil denne endringen ikke ha noen praktisk betydning, og du må selv ikke gjøre noen endringer. Det vil fremdeles være en offisiell IP-adresse per kunde og ingen "overbooking". Hensikten med endringen fra BKK sin side er å forbedre rutiner for leveranse og feilretting. Nye kunder blir fra nå av levert med dynamisk IP og eksisterende kunder vil i løpet av året bli konvertert til dynamisk IP.

 

Dersom du har behov for fast IP-adresse, er det mulig å bestille et eget produkt for dette. Det vil koste kr 100,- per måned*, men eksisterende kunder vil ikke måtte betale før 01/01 2008. Fast IP-adresse må bestilles gjennom vårt kundesenter på 05123 innen 31/03 2007.

 

Viktig: Dette gjelder i denne omgang kun for ADSL kunder. De som bor i borettetslag og har bredbånd levert via boretteslaget (fiber), er ikke berørt av dette.

 

Har du spørsmål i forbindelse med overgangen til dynamisk IP-adresse, kan du ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 05123. Vi håper du fortsatt vil være fornøyd med våre tjenester!

 

*Inkludert i dette produktet vil det være åpnet for utgående port 25.

 

Gammelt nytt for noen kanskje, men for min egen del leste jeg nyheten i dag. Fast IP har vært grunn nummer 1 til at valget falt på BKK. Og den blodprisen de fant på å ta for fast IP også da, som om ikkje abonnementet er dyrt nok sammenliknet med tilsvarende fra andre ISP'er.

 

RIP.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også ble ganske irritert. Men så plutselig endret de teksten og sa at borettslagskunder/fiber ikke ble berørt. Jippi, tenkte jeg - men de har fremdeles sperret port 25, noe som er ganske plagsomt når en har laptop som en tar med seg hit og dit. BKK støtter ikke andre smtp servere i sitt nett, og så har de sperret sin egen smtp server fra og bli brukt i andre nett.

 

Så har en laptop som en bruker utenfor sitt eget hjem må en drive på med 2 epostkontoer i outlook ev. endre i oppsettet hver gang og det er plagsomt. Ikke den største tingen å hisse seg over, men mitt forhold til BKK har vært dalende den siste tiden og slike ting er bare dråper som gjør begeret ganske fullt etterhvert.

Lenke til kommentar
Jeg også ble ganske irritert. Men så plutselig endret de teksten og sa at borettslagskunder/fiber ikke ble berørt. Jippi, tenkte jeg - men de har fremdeles sperret port 25, noe som er ganske plagsomt når en har laptop som en tar med seg hit og dit. BKK støtter ikke andre smtp servere i sitt nett, og så har de sperret sin egen smtp server fra og bli brukt i andre nett.

 

 

Dette er egentlig ikke så uvanlig lenger, my grunnet faren for spam.

Men de fleste ISP tilllater at du bruker deres SMTP fra andre steder om du bruker godkjenning mot den.

Lenke til kommentar
Dette er egentlig ikke så uvanlig lenger, my grunnet faren for spam.

Men de fleste ISP tilllater at du bruker deres SMTP fra andre steder om du bruker godkjenning mot den.

8332035[/snapback]

 

Det trodde jeg også - men det gjør altså ikke BKK. Det er det som var irritasjonsmomentet. De må gjerne sperre port 25, men da får de virkelig la oss bruke deres smtp fra andre nett. Og sperre for begge deler i dag når flesteparten har bærbare pc'er er jo rett og slett på grensen til faenskap fra deres side :no:

Lenke til kommentar

Hah! Glad jeg flyttet fra BKK. Det var faktisk mest på grunn av at de sperret port 25, helt uten forvarsel, eller unntak, jeg valgte å flytte.

 

Når de nå også ikke lenger tilbyr fast IP ser jeg absolutt ingen grunn til hvorfor noen skulle ønske bredbånd fra BKK.

 

Anbefaler alle teknisk krevende ADSL-kunder som har BKK, å heller flytte til Directconnect.no. Ingen begrensninger, og grei pris på fast ip (49,-). Dessuten legger de seg ikke opp i hva bredbåndet brukes til - og tillater derfor å sette opp ftp/web/etc server-tjenester - noe nesten alle andre leverandører har restriksjoner mot i vilkårene (deriblandt BKK)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
I'm stuck with BKK till next year =/

 

Men hvis man betaler en viss sum, så får man fast IP adresse OG port 25 blir åpnet.

8340621[/snapback]

Gjelder ikke borettslagkunder.. Jeg ringte dem for å bestille det når saken først dukke topp. Vi har fast IP og port 25 lukket og låst. Og den visse summen er på 1200 kr i året, så det er ikke uten grunn at det blir litt surmuling på politikken til BKK.

 

Jeg skulle gjerne ha skiftet, men uthastighet på 4.5 er som dop - når en først har prøvd det er det tøft og gå tilbake til adsl ut hastigheter igjen. Men dukker det opp en konkurent flytter jeg fort som juling. Føler jeg betaler for mye for for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...