Gå til innhold

EDGE blir trippelraskt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dag er den teoretiske nedlastingshastigheten på EDGE 236,8 Kbps. Med Ericssons oppgradering betyr det at nedlastingshastigheten kan komme opp i så mye som 710,4 Kbps.

 

Til sammenlikning har 3G-teknologien en hastighet på 386 Kbps. Det betyr at EDGE-nettet blir nesten tre ganger så raskt som dagens 3G-nett.

En liten feil her da det skal stå to og ikke tre.

Lenke til kommentar
I dag er den teoretiske nedlastingshastigheten på EDGE 236,8 Kbps. Med Ericssons oppgradering betyr det at nedlastingshastigheten kan komme opp i så mye som 710,4 Kbps.

 

Til sammenlikning har 3G-teknologien en hastighet på 386 Kbps. Det betyr at EDGE-nettet blir nesten tre ganger så raskt som dagens 3G-nett.

En liten feil her da det skal stå to og ikke tre.

8159637[/snapback]

 

Fikset :)

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke intrisert i hastighets økningen men det få ned responstiden på pakkene i dag hadde vært tingen :)

er vell rundt 400ms på vanlig 32bytes pakker i dag til internett...

Var det en stund i allefall...

Blir det forandring i det også?

 

*P.S*

Greier meg helt fint med vanlig GPRS på mobilen jeg :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke intrisert i hastighets økningen men det få ned responstiden på pakkene i dag hadde vært tingen :)

er vell rundt 400ms på vanlig 32bytes pakker i dag til internett...

Var det en stund i allefall...

Blir det forandring i det også?

 

*P.S*

Greier meg helt fint med vanlig GPRS på mobilen jeg :p

8159906[/snapback]

 

Enig i at GPRS som regel er helt tilstrekkelig når det kommer til å surfe på mobilen MEN hvis man ser for sig å bruke mobilen som modem til PC'n (veldig aktuellt på hytta...) så er GPRS langt fra tilstrekkelig. Heller ikke EDGE i dagens versjon er gott nok her (o knappt 3G heller for den delen). Da 3G dekkningen ikke er spesiellt god utenfor byer så må vi idag forlite oss til EDGE og da blir en sådan her type oppgradering veldig intressant!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...