Gå til innhold

Siba, håpløs service!


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Nå har jeg prøvd å lagt inn en ordre på 30 000 i flere dager, men samme feilen møter meg hver dag: "ingen forbindelse med banken" med masse error tegn etterpå.

 

Jeg bestemte meg for å ringe til siba for å finne ut hva som var galt. De kunne bekrefte at noe med siden deres var feil. Greit nok tenkte jeg, feil oppstår jo hele tiden.. Noe jeg ikke synes var like greit var at ingen kan hjelpe meg med å legge av varene som er på kampanje.

Det føles som at jeg blir "straffet" fordi siden deres ikke virker. Må si jeg er en smule skuffet over siba da de ikke kan legge av bl.a. de 2 TV'ene jeg har kjøpt.

Det som er nesten like ille er at det er faktisk ikke mulig å kontakte hver enkelt siba butikk. Det eneste som man kan kontakte er siba kundeservice hvor jeg møtte på en svenske som ikke forstod skikkelig norsk :nei:

 

Hadde det ikke vært for at det var tilbud på tv'en og at den er meget vanskelig å oppdrive andre steder så hadde jeg valgt en annen butikk å bruke 30 000 på :thumbdown:

 

Vanligvis er jeg en tolmodig kunde som ikke blir sint, men i dette tilfellet føler jeg meg litt fortvilet på en måte da jeg ikke får den hjelpen jeg ønsker og det er ingen som jeg kan kontakte.

 

EDIT:

Forandre tittelen-

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Nei, desverre. Men sats på 32R72 eller evt den nye og bedre 32M71. 32R72 er mer eller mindre identisk med 32M61, R72 har nyere panel med mulighet for flere farger, mens M61 har bedre fargebehandling på eldre paneltype. Jeg har R72 selv, og er storfornøyd. Denne finner du fra ca 8500,- og oppover.  :)

7424932[/snapback]

Det er jo også et godt kjøp :) Men av en eller annen grunn så tror jeg M61 er bedre, også liker jeg designet på den bedre :cool:

 

"Kan jeg vær så snill å få lov til å handle hos dere i dag?"

"Tuverr, du måsta prøva på nytt i mårrån"

Fremskritt i saken, jeg fikk endelig lagt av varene, ble det sagt at den pålitelige kundetjenesten som i går sa de skulle ringe opp igjen.. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg jobber for ComputerCity, som er eid av Siba. Vi har 32R72 til 8499 kroner og denne er på lager. Personlig så mener jeg at R72 er bedre enn M61, men når det gjelder design så er det jo en smaksak. Dersom det skulle skjære seg med bestilling hos Siba, så kan du jo prøve å bestille den gjennom oss. Merk da bare ordren med Nuffern 4116, så skjønner ordrefordeleren vår hvem som skal ta av seg den.

 

Uansett hva du velger, og hvor du velger å handle, så gjør du et knallkjøp om du velger en av Samsungene. Sikler på en selv, men må ha råd til å kjøpe julegaver til familien også.. hehe.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg jobber for ComputerCity, som er eid av Siba. Vi har 32R72 til 8499 kroner og denne er på lager. Personlig så mener jeg at R72 er bedre enn M61, men når det gjelder design så er det jo en smaksak. Dersom det skulle skjære seg med bestilling hos Siba, så kan du jo prøve å bestille den gjennom oss. Merk da bare ordren med Nuffern 4116, så skjønner ordrefordeleren vår hvem som skal ta av seg den.

 

Uansett hva du velger, og hvor du velger å handle, så gjør du et knallkjøp om du velger en av Samsungene. Sikler på en selv, men må ha råd til å kjøpe julegaver til familien også.. hehe.

7451868[/snapback]

Dette var jo billig nok. Desverre ser det ut som denne butikken har samme betalingsmåte som siba.no. Forundrer meg heller ikke om servicen er likeså. Samme konsept går jeg ut ifra?

Jeg mener bare at konseptet suger baller.. Det eneste som er positivt med siba (på enkelte varer) er at de er billige. Men hva hjelper det så lenge man ikke får bestilt varene? :hrm:

Lenke til kommentar

Hva er problemet med å få bestilt? Hvordan ønsker du å betale? Vi pumper ut TVer så det holder om dagen, så det er jo litt rart dersom du bruker et av det mest vanlige betalingsmidlene..

 

Videre så skal det sies at ComputerCity er et eget varemerke, og vi har vårt eget kundesenter og websenter.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hva er problemet med å få bestilt? Hvordan ønsker du å betale? Vi pumper ut TVer så det holder om dagen, så det er jo litt rart dersom du bruker et av det mest vanlige betalingsmidlene..

 

Videre så skal det sies at ComputerCity er et eget varemerke, og vi har vårt eget kundesenter og websenter.

7456940[/snapback]

 

Ok, jeg ser bare at handlekurven nederst på siden er akkurat lik den på siba.no bare at det er blå i stedet for rød farge nederst. Regner med at betalingsoppgjøret via visa/master card er likt som på siba. Hvis det blir aktuelt å kjøpe mod som du anbefalte skal jeg likevel prøve der..

Lov å spørre hvilken stilling du har? Vanlig kundesupport?

Lenke til kommentar

Jeg er assisterende varehussjef på Alnabru, og det er vi som tar av oss mesteparten av ordrene etter at de har kommet inn og blitt godkjent av de webansvarlige. Når du legger inn ordren kan du godt referere til "André 4116", og så skal jeg titte nærmere på det dersom det oppstår problemer med betalingen. Jeg sender en link til denne tråden til de på kundesenteret, så de også er oppmerksomme.

 

Legger du inn ordren nå og varen er på lager blir den sendt på fredag, så sant betalingen går igjennom. Om jeg må titte nærmere på det så blir den nok sendt mandag. Bruker Posten på slike forsendelser, og vi har gode erfaringer med at de leverer raskt.

 

Vi krysser fingerene. :)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Den er veldig lik M61, og det er nesten umulig å skille de fra hverandre utifra spesifikasjonene som oppgis av Samsung. Mener å ha lest på nettet at R72 har et nyere LCD-panel enn M61. Forskjellene i bildet skal ikke være store, men de skal gå litt i favør av R72. I og med at det er en nyere modell er det også nokså sannsynlig at bildebehandlingen har fått en oppgradering.

 

Tror at du kommer til å bli kjempefornøyd uansett hvilken modell du måtte velge.

 

edit: typo

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Siba skuffer bare mer og mer. Ei dame som jeg snakket med på siba sa hun skulle legge av 2 stk Samsung tv'er. Nå er det utsolgt.

 

Ingen kan love at det kommer inn nye tv'er.

Ingen vet når de kommer.

Ingen kan love samme pris som det står på nettet.

Ingen beklager seg for hva som har skjedd.

Ingen kan gi meg svar på hvorfor jeg ikke klarer å betale via nettsiden deres, samtidig vet ingen når dette blir fikset.

Og hvorfor i huleste har de ikke fjernet tv'en fra nettsiden deres?

 

Og hvem styrer prisene? Nå har jeg sett den ligge på 8500 to ganger, men kun for 1 dag for å skifte igjen, men ingen vil tro meg når jeg forteller at prisen har vært 8500 kr. Når jeg snakket med en ansvarlig i tr.heim så fortalte han meg at han ikke kjenner til dette og at mange kan forandre prisene.. Javel, burde ikke dette være styrt av noen få personer med litt vett i hodet? :hmm:

Jeg begynner seriøst å tenke på hva disse folkene tenker med og hvor seriøst de ønsker å drive et slikt firma.

 

Min erfaring er iallefall : Ikke forvent noe annet enn gode priser i noen tilfeller, kundeservicen må du stå for selv på denne sjappa :w00t:

Lenke til kommentar

Forsøkte å bestille en plasma til over 15000 på Siba sin side nylig. Fikk feilmelding på betalingtransaksjonen - forbindelse til banken -. Var usikker på om betalingen var gått i orden eller ikke. Forsøkte derfor å ringe kundestøtte. Forsøkte i en hel time. Forsøkte alle innvalg alternativene. Endte alltid opp med at forbindelsen ble brutt. Pga usikkerheten om betalingen var gått i orden eller ikke valgte jeg å ringe Siba i Sverige. Der fikk jeg svar med en gang. Tørr heretter ikke å handle på Siba pga forferdelig kundeservice tlf her i Norge. Gidder ikke å måtte basere meg på måtte ringe til Sverige.... Skuffet over Siba....

 

red: Brukte IE....

Endret av surferxy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Forsøkte å bestille en plasma til over 15000 på Siba sin side nylig. Fikk feilmelding på betalingtransaksjonen - forbindelse til banken -. Var usikker på om betalingen var gått i orden eller ikke. Forsøkte derfor å ringe kundestøtte. Forsøkte i en hel time. Forsøkte alle innvalg alternativene. Endte alltid opp med at forbindelsen ble brutt. Pga usikkerheten om betalingen var gått i orden eller ikke valgte jeg å ringe Siba i Sverige. Der fikk jeg svar med en gang. Tørr heretter ikke å handle på Siba pga forferdelig kundeservice tlf her i Norge. Gidder ikke å måtte basere meg på måtte ringe til Sverige.... Skuffet over Siba....

 

red: Brukte IE....

7483859[/snapback]

Samme skjedde meg, feil med forbindelse til banken.

 

Får man denne feil mld, ikke gidd å ringe til siba engang for å finne ut av det. Jeg har brukt minst 3 timer på siba uten å få en vare og et godt svar på hvorfor det ikke virker. Jeg var også blitt lovet 2 stk tv'er ble avsatt slik at jeg kunne komme å hente de (bor 6 timer unna tur/retur) noe som aldri skjedde. Skuffet..

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Forsøkte å bestille en plasma til over 15000 på Siba sin side nylig. Fikk feilmelding på betalingtransaksjonen - forbindelse til banken -. Var usikker på om betalingen var gått i orden eller ikke. Forsøkte derfor å ringe kundestøtte. Forsøkte i en hel time. Forsøkte alle innvalg alternativene. Endte alltid opp med at forbindelsen ble brutt. Pga usikkerheten om betalingen var gått i orden eller ikke valgte jeg å ringe Siba i Sverige. Der fikk jeg svar med en gang. Tørr heretter ikke å handle på Siba pga forferdelig kundeservice tlf her i Norge. Gidder ikke å måtte basere meg på måtte ringe til Sverige.... Skuffet over Siba....

 

red: Brukte IE....

7483859[/snapback]

Samme skjedde meg, feil med forbindelse til banken.

 

Får man denne feil mld, ikke gidd å ringe til siba engang for å finne ut av det. Jeg har brukt minst 3 timer på siba uten å få en vare og et godt svar på hvorfor det ikke virker. Jeg var også blitt lovet 2 stk tv'er ble avsatt slik at jeg kunne komme å hente de (bor 6 timer unna tur/retur) noe som aldri skjedde. Skuffet..

7484067[/snapback]

 

Skjermen er på plass den, men ikke kjøpt på SIBA. Fikk pruta ned prisen på lokal Elkjøp butikk. Sparte dermed også frakt. SIBA Sverige virka seriøs, men brukerstøtten i Norge var total fraværende. Når jeg ringte så hørte det ut som noen som svarte, men bare la på røret....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...