Gå til innhold

Test: HTC S310


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med S310 tar Windows steget inn i vanlige småmobiler. Men har det egentlig noe for seg?

 

Ikke for å pirke, men dette er riv ruskende galt! Qtek 8500 er på størrelsen med Motorola Rzr! (hakket lengere når den er brettet ut, men ellers..). Jeg savner test av den, ettersom den er en helt fantastisk telefon! Stor 2,2" skjerm med skarpe farger, og herlig synkronisering og funksjonalitet! HTC S310 er HTC's budjsettmodell og synes den har fått litt ufortjent dårlig kritikk her. Det ser ikke ut som om tester ser helt hvem telefonen er rettet mot. Greit nok, den er ikke den mest brukervennlige telefonen i verden, men for folk som har hatt en Symbian telefon før, så burde det ikke være særlig mye å utsette..

 

S310 har ikke særlig mye nyttefunksjon

Hva med den uendelige mengden med programmvare man kan legge inn? Dere nevner det i testen, men ser ikke ut som dere tar høyde for det i konklusjonen..

 

Det nevnes ikke en gang Windows Mobile telefoners sterkeste side, nemlig synkronisering med Outlook! Dette går som en drøm, og er en av hovedargumentene ved å få seg en Windows Mobile telefon!

 

Og det at telefonen får kritikk for ikke å kunne redigere office dokumenter er vel litt drøyt?

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Hei, nå har ikke jeg laget overskriften selv, men tanken er vel at 8500 ligger litt på siden i forhold til f.eks. S310.

 

Det hjelper ikke hvem telefonen er rettet mot når det etter min mening finnes bedre alternativer til en billigere penge.. Vi ser på hva telefonen har å tilby i forhold til pris og da nådde den ikke opp.

Folk har såklart forskjellige preferanser, men jeg mener nok at det er endel å utsette på Windows Mobile i forhold til f.eks. Series 60.

 

For meny-systemet sin del teller det selvsagt positivt at det finnes godt med tilleggsprogrammer, men i kategori nytte så er det i hovedsak de medfølgende programmene som blir vurdert, vi kan nesten ikke gi telefonen pluss for noe den ikke har.

 

Synkronisering med Outlook fungerer selvsagt, men dette er ikke noe unikt for Windows Mobile/Activesync. Forøvrig har alle profftelefoner jeg har testet som ikke kan redigere dokumenter fått bemerkning på dette - selv om nok veldig mange av de forretningsfolkene som kjøper en slik telefon aldri åpner et eneste Word-dokument med den :)

Lenke til kommentar
Hei, nå har ikke jeg laget overskriften selv, men tanken er vel at 8500 ligger litt på siden i forhold til f.eks. S310.

7302607[/snapback]

 

Hva skal det bety?

 

Og jeg er fortsatt uenig i at Windows Mobile/Active Sync ikke tilbyr en overlegen funktionalitet ovenfor feks Symbian. For det første er det lekende enkelt, for det andre funker det tilnærmet perfekt! Symbian støtter fortsatt ikke synkronisering av mellomnavn (ved mindre det har blitt støttet etter N73), noe som gjør FULL synkronisering mellom outlook og symbian telefoner svakere.

 

Jeg synes også kalenderfunksjonen i Windows Mobile 5 er ganske bedre enn bare "grei nok".. dessuten blir telefonen markedsført mer som en "avansert hverdagstelefon" enn en proff telefon.

 

I min mening er ikke S310 en dårlig telefon, den tilbyr Windows Mobile funksjonalitet i en "billigere" utgave, men desverre er jeg enig i at telefonen er for dyr.

 

Samtidig skal det nevnes at den sitter på en TI OMAP på 201 MHz, og 64mb RAM (Ca 31mb ledig etter boot-up, mot N71's 20mb), noe som så vidt jeg vet, er ganske gode maskinvare spesifikasjoner for en mobil i dag, noe jeg også synes bør telle som et pluss. Dette vil si at du ikke bare kan kjøre effektiv multitasking, men det vil i de færreste tilfeller merkes på ytelsen.

Lenke til kommentar

Hei,

det betyr bare at det er noen andre i redaksjonen som har laget akkurat overskriften, jeg kan bare svare for meg selv :-) Men som sagt så er det vel tenkt at 8500 tilhører en litt annen kategori.

 

Det stemmer som du sier ang. mellomnavn, men jeg synes vel at f.eks. Nokia PC Suite totalt sett tilbyr bedre funksjonalitet og brukervennlighet.

 

Vi prøver å ikke bli blendet av hverken merkenavn eller tekniske spesifikasjoner som prosessorhastighet o.l., men ser heller på hvordan telefonen og funksjonene faktisk fungerer i praksis. (Jeg synes jo selv duppeditter og fancy funksjoner er gøy :) men en i en test så må vi prøve å være objektive og se på hvordan ting fungerer i praksis og hvordan telefoner faktisk blir brukt).

 

S310 fikk terningkast 3. På en skala fra 1 til 6 er dette noe under middels, ikke at det er en dårlig telefon. Skulle telefonen fått bedre karakter ville det betydd at den var bedre enn gjennomsnittet, noe jeg helt klart mener at den ikke er.

Og i kategorien avanserte hverdagstelefoner er det enda tøffere konnkurranse i enn kategorien profftelefoner, så jeg tror ikke den ville kommet noe bedre ut om man sammenligner med slike telefoner.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...