Gå til innhold

Nyhet: Kredittkort med RFID


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skumle greier.

 

en av grunnene til at debittkort som vi er vant med her i landet, er såpass sikre er den to-komponent identifiseringen som en får med komboen kort og kode.

 

med kredittkort er det klassisk at en ikke har kode, og med tanke på at den fysiske handlingen med å dra kortet også nå blir borte så tør jeg ikke tenke på hvor lett det blir å stikke av med andre sine kreditt"kort".

 

har vel egentlig aldri skjønt denne fasinasjonen som amerikanere har med kredittkort. det blir jo uansett bare en betalingsutsettelse. altså at heller den 10 halvstore regninger så får du en stor fra kredittselskapet.

 

og jeg ble en gang fortalt hvordan dem gjør regningsbetaling over nett der borte. du går ikke rett til banken. du går via kredittselskapet eller en tredje part som sitter på dine kredittkort-data osv.

 

og tydligvis så er vist sjekker veldig populært der borte fortsatt for betaling av regninger når dem ikke blir betalt med kredittkort. altså at du postlegger en sjekk sammen med regningen som skal betales...

 

greit nok at dem fant opp nettet, men pokker om dem vet å bruke det...

Lenke til kommentar

Gleder meg til noe lignende endelig kommer til Norge. Å kunne betale med kort uten å måtte trekke eller skrive kode. Ha en begrensning på 100kr/dagen eller noe så skal det vel funke fint det. Betaler ikke med annet enn kort i dag og hadde likt mer automatisering. Kanskje kunne også kortet sendt deg en SMS hver gang det ble brukt slik at du øyeblikkelig kunne forstå hvis noen andre klart å hacke kortet ditt og bruke det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...