Gå til innhold

Nyhet: Ring bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat noen big deal, dette kunne hvem som helst ha gjort.

 

Er allerede for mange år siden oppfunnet motorvarmere etc. som kan startes ved hjelp av telefonen. Prinsippet er jo akkurat det samme for selve motoren. Samma om man starter motorvarmer eller selve bilmotoren, sant?

 

Grunnen til at det ikke har kommet er vel fordi - what's the point? Jeg vil i hvert fall ikke være uheldig å starte bilen min fordi jeg ikke hadde på tastelås i lomma. Hvorfor skal du starte motoren på avstand uansett? Må være for bankranere eller noe som må raskt i gang. (Ja, du kan starte dagen med varm bil, men uheldig at motoren går. Knus ruta og hvem som helst kan kjøre avgårde. Kjøp heller en motorvarmer.) Dessuten morsomt å starte motoren når du har glemt å sette den i fri, blir herlig å se sin egen bil gjøre et byks og kræsje rett inn i bilen foran der du sirlig har lukeparkert for en halvtime siden.

 

Greit å kunne låse/åpne bilen med mobiltelefonen, men det finnes jo mer eller mindre allerede også da Defa-alarmene kommer med GSM-modul som f.eks. sender en SMS hvis det har vært innbrudd i bilen din.

 

Når det gjelder å fjernstarte motor er det allerede oppfunnet, men da med fjernkontroll og ikke mobil. Systemet koster 2-3000 kroner, men har ikke akkurat blitt noen suksess. For som nevnt; what's the point?

 

Alt i alt har hun bare satt sammen noe som allerede finnes (knapt det engang). Alt annet enn imponerende.

 

(Har hun imidlertid implementert det hele og produsert det også skal hun ha kred for det - med tanke på alderen.)

 

Nei, dette lukter det bare "Skaperen" (på TV2) to av. Altså juks og fanteri og ingen nyvinning.

Lenke til kommentar

Enig med voluz her. At dette i det hele tatt kan kalles en nyhet skjønner ikke jeg.

 

For å starte en (gammel) bil trengs det stort sett å lage en kobling mellom to ledere, og det å programmere en mobil enhet med simkort til å virke som en god gammel bryter er jo ikke vanskelig i det hele tatt. Har sett flere som har koblet senderen til en bilalarm til tenningen for å starte bilen med "fjernkontroll"

 

...målbinde et helt ingeniørkorps,

Hvilke ingeniører da? Tror ikke BMWs sjefsingeniører ble så veldig målbundet.... Makan til agurknyheter, skal visst ikke så mye til å komme på forsiden til Amobil for tiden :)

Endret av bragoon
Lenke til kommentar
...målbinde et helt ingeniørkorps,

Hvilke ingeniører da? Tror ikke BMWs sjefsingeniører ble så veldig målbundet.... Makan til agurknyheter, skal visst ikke så mye til å komme på forsiden til Amobil for tiden :)

6252687[/snapback]

*flire* Står j*** dårlig til med dagens ingeniører i tilfelle ja. ;)

Lenke til kommentar

haha... dette gjorde jeg for 1 år siden på min 88 modell celica, er jo bare å tenke hvor enkelt det er å tjuvkoble gammle biler.

jeg koblet på en siemens c65 og gjorde slik at når det blir lyd i høytaleren når jeg ringte til den så startet motoren ved at høytaleren var koblet på ledningene som starter motoren ved at disse ble kortslutten mot hverandre, kan også bruke en bryter kommer ann på hvordan bilen er, har også gjort dette på min datamaskin. vet om mange andre som også har gjort dette, har også startknapp i bilen min trenger ikke nøkkel heller, jeg må da være et geni da? hadde kanskje vært det hvis jeg var ei jente :hmm:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...