Gå til innhold

VMware blir gratis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om EN UKE hadde jeg tenkt å kjøpe lisenser for titusenvis av kroner! Jeg hadde blitt så forbannet!! hehe

 

nå sparer jeg disse pengene, OM det ikke er betingelser som gjør at jeg ikke kan bruke dette gratis...

 

hadde det nå bare vært en freeware ISCSI target server software (windows SW helst) nå så hadde dette blitt fullkomment!

Lenke til kommentar
om EN UKE hadde jeg tenkt å kjøpe lisenser for titusenvis av kroner! Jeg hadde blitt så forbannet!! hehe

5546969[/snapback]

 

Tror ikke du skal holde pusten her. Hvis du trenger dette produktet nå så kan du likesågodt kjøpe det. VMware Server vil gå i beta nå og kommer sannsynligvis på markedet om et halvt års tid. Betaprogrammet starter antakeligvis 16. februar, men vi får nok avvente offisiell informasjon fra VMware om alt dette i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
om EN UKE hadde jeg tenkt å kjøpe lisenser for titusenvis av kroner! Jeg hadde blitt så forbannet!! hehe

5546969[/snapback]

 

Tror ikke du skal holde pusten her. Hvis du trenger dette produktet nå så kan du likesågodt kjøpe det. VMware Server vil gå i beta nå og kommer sannsynligvis på markedet om et halvt års tid. Betaprogrammet starter antakeligvis 16. februar, men vi får nok avvente offisiell informasjon fra VMware om alt dette i løpet av noen dager.

5549171[/snapback]

 

klarer meg egentlig med lisenser NÅ, men har tenkt å utvide med ekstra servere i standby (over iscsi). Så lisensene kan vente litt egentlig..

Lenke til kommentar

Hei !

 

Er det noen som har klart å laste ned denne beta versionen av vmware server? får bare:

 

Internal Error

 

The VMware web store encountered an error while processing your request. We're sorry for the inconvenience. If you choose to report this error, please mention error code KB08

 

Har prøvd fra jobb, og hjemme, i dag og i går...

Lenke til kommentar
Hei !

 

Er det noen som har klart å laste ned denne beta versionen av vmware server? får bare:

 

Internal Error

 

The VMware web store encountered an error while processing your request. We're sorry for the inconvenience. If you choose to report this error, please mention error code KB08

 

Har prøvd fra jobb, og hjemme, i dag og i går...

5566537[/snapback]

 

velg en stat på listen.. jeg "bor" i california.. hehe..

 

da fungerer det..

 

kjører vmware server nå med 4 stk virtuelle servere med dual cpu og 1 GB RAM. Ser greitt ut..

Lenke til kommentar
Takker! Nå virker det  :!:

 

Det er bare beyond teit at en må velge en amerikansk stat, når man viterligen har valgt at man bor i Norge. Oppfordrer alle til å maile de og si at det må fikses.

5569428[/snapback]

 

Har en bitteliten mistanke om at de er klar over problemene og sikkert har fått et par meldinger om dette allerede.. ;)

 

Nå er det ikke første gang VMware har ytelsesproblemer på websidene sine, så dette er nok noe det jobbes med. Forresten så tror jeg denne kommentaren gir et pekepinn om hvordan VMware har opplevd at trafikkøkningen har gått i taket den siste tida.

Lenke til kommentar

vmware server + vmware player = vmware workstation?

 

Jeg blir forvirret her :p

 

Det virker jo som om man kan lage virtuelle maskiner i vmware server også etterpå kjøre de i vmware player som om de skulle vært lagd i vmware workstation? Hvordan i all verden forventer vmware at de skal kunne tjene penger på vmware workstation da? Kan man ikke også bruke vmware server som virtuell maskin for workstations også?

 

Eller vil vmware server også koste penger etterhvert?

Lenke til kommentar

VMware server vil være gratis.

De vil selge support-kontrakter til VMS, samtidig som de også har andre produkter (Virtual Center, ESX, ACE og Workstation).

Workstation er langt mer avansert enn server-produktene, men dersom alt du trenger er en sandkasse å leke i så trenger du ikke å kjøpe Workstation, nei.

Lenke til kommentar
VMware server vil være gratis.

De vil selge support-kontrakter til VMS, samtidig som de også har andre produkter (Virtual Center, ESX, ACE og Workstation).

Workstation er langt mer avansert enn server-produktene, men dersom alt du trenger er en sandkasse å leke i så trenger du ikke å kjøpe Workstation, nei.

5576914[/snapback]

 

workstation har flere finesser enn server (og gsx server). som for eks flere snapshots og kloning.. Mens server har muligheten å kjøre gjestene som services..

 

har forresten kjørt vmware server et par dager nå med et par domenekontrollere, en exchange server og et par terminalservere.. (på en host)

 

ytelsen ble grei når debugging ble slått av.. så ut som at SMP støtten må finpusses litt. Ble mye bedre ytelse totalt sett uten SMP på gjestene..

 

Men virker veldig stabilt når det først kjører. Har hatt noen småproblemer med å starte et par av gjestene (problemene forsvant av seg selv)

 

Ellers så kan det nevnes at diskene som brukes av gjestene er montert over iscsi (på host).. Fungerer greitt det også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...