Gå til innhold

BMB - Burning Mortality Box (Nytt design)


Anbefalte innlegg

bmb6hc.gif

Startdato: 27.02.06

 

Nå har jeg bestemt meg for å modde lillebror sitt kabinett i prosjekt uka.

 

 

Planer:

Det jeg har funnet ut til nå er at det skal ha flammer som theme, så tror jeg at jeg skal lakkere det i blank rød. Så kommer jeg til å kutte ut flammemotiver i sidedøren og i toppen, så kan det hende jeg kutter ut flammer på den andre sidedøren også.

Innsiden tror jeg kommer til å bli lakkert blå, og noen detaljer blir lakkert med grønn fluoriserende lakk.

Den røde og blå lakken kan jeg skaffe billig eller gratis på bil-senteret som stemoren min jobber på, skal være veldig bra lakk. Utsalgsprisen er 130kr, så den burde være bra.

 

Så kommer jeg til å lage en ny front av plexi eller aluminium, kanskje uv grønn plexi. Siden den standard fronten er så kjedelig pluss at den er av plastikk da :roll:

Jeg tror jeg skal ha flammer i fronten og en djevel :evil:

 

I sidedøren og toppen tror jeg det ville bli tøft å kutte ut en ramme som ser ut som flammer og plassere uv grønn plexi utenpå. Altså jeg kutter ut flammer i døren, lager en flammeramme som er hull og plasserer plexi på toppen (Var dette forståelig?)

 

Jeg tror jeg kommer til å lage bare 5,25 brønner av 5mm tykk Lexan (har en plate på litt over 50x50cm liggende) så skaffer jeg noen O-ringer til diskene. Og jeg har en 5,25 -> 3,5 adapter som skal brukes til floppyen. Eller så fester jeg den på en finurlig måte i fronten en plass.

Jeg skal bruke de to 92mm Mist viftene til å kjøle diskene, setter de i hver sin sidedør eller så blir det en sjakt av et eller annet slag.

 

Klikka_bZerk_green_flames.gif

Her et mønstret som skal på toppen, jeg skal satse på å kutte ut plexien og legge den på toppen av plata. Skal seff høyplanspoleres!

 

Soppen skal tegne resten avflammemønstrene til meg :yes:

 

Alle kablene og PSU skal sleeves med UV-grønne sleeves. Så kommer jeg til å skaffe noen uv leds som skal moddes inn i viften, de Mist viftene var så si laget for å borre 2 hull og feste leds med limpistol :)

 

PSUen skal jeg modde en 80mm eller 120mm vifte i toppen på, skal stelthe viftegrillen på toppen. Tror jeg kommer på å gjøre en lignende mod som Zevz_ gjorde :cool:

 

De fleste viftene kommer til å bli lakkert med grønn fluoriserende lakk, Jeg har en 120mm vifte liggende pluss de tre 92mm viftene på bildet under.

 

aopenmod4custom4km.jpg

Her er det to 92mm mist vifter, og en 92mm Sunon vifte som jeg plukket fra en gammel PSU.

Jeg fant bare de ene 92mm viftegrillen, jeg har en til 92mm standard grill, en 80mm standard grill i gull og en Sunbeam 80mm blade grill.

 

Skolen sponser vanligvis med 250kr til prosjeter, skal høre om litt materieler også pluss at jeg skal jakte litt på sponsorer :)

 

aopenmodcustom2cd.jpg

Her er kabinettet som skal moddes, det er det typiske A-Open ATX kabinettet som sikkert de fleste har vært borti eller hatt selv

 

aopenmod2custom2ob.jpg

Her er jo den kjedelige fronten, fra stålbygget til DVD-brenneren og Floppyen er det 3,2 cm.

 

aopenmod3custom3oc.jpg

Her er det et kabelkaos :w00t:

Det er 2 80mm vifter som jeg har modda inn i kabinettet fra før, for å få bedre luftstrøm. Og det er en Zalman CPU kjøler som jeg ikke husker navnet på, den kjøles av en støyende 92mm Zalman vifte, som er koblet opp til en ”viftestyring” som fulgte med kjøleren.

 

Spesifikasjonene er:

- MSI KM3-M (M-ATX hovedkort)

- AMD 2000+ Athlon @ 2,1 GHz (Load på litt over 40c°)

- 2x 256 Crusilal DDR-SD ram med CL 2,5

- Et gammelt Soundblaster lydkort

- Integrert GPU på 32mb (Det kommer til å bli et FX5500 på 128mb når jeg får nytt kort)

- 20gb Firebal OS disk, 120gb WD disk

- LG DVD-RAM brenner

- Spliter pine ny floppy til 150 spenn

 

Sketchup tegninger

 

15custom1er.jpg

OBS! bare midlertidlig sidedør design

 

16custom3kz.jpg

 

17custom0bs.jpg

 

18custom3ts.jpg

 

 

GamleSketchup tegninger

 

10custom3pa.jpg

 

11custom6pj.jpg

 

12custom4fw.jpg

 

13custom9kp.jpg

 

14custom0hh.jpg

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Dj Ovin: Takker, det klår nesten i fingrene allerede :evil:

Ja syns også det er bra de sponser.

 

Skal se om det kanskje blir et LCD display i front også.

 

@king_of_kong: joda, skal fikse på det, klipper sikkert av noen av kablene og lodder de på. Kommer sikkert til å lage en kabelgate :yes: og en litten hylle av et eller annet slag.

Det er foresten en Chieftec 360 PSU som kom fra chieftecen min.

 

@Mr_Razer: ja 250 kr hjelper godt på, men stor dette prosjektet kommer til å koste mer en 250 kr da. I fjord fikk jeg dekket mellom 50-100 kr dagen til ingredienser når jeg laget mat og deserer.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

En ting jeg har merket meg er at når man først har moddet et kabinett f.ek. så er man kommet inn i en "modde-ring"; Man kan ikke slutte å modde ting :p Sånn har jo du kommet inn i;p Du har Black Pearl, Shrouden din, og dette her + at du har vel såvidt planlagt enda en modd etter det her, eller? :) men det er bare bra da;D Spess hvis du legger ut workloger elns;)

 

Kutgw!

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Modding - it's a curse. :D

Dette ser spennende ut, liker ideen med å kappe ut flammer i sidedørene. Hvis du skal ha vifter i sidedørene hadde det vært tøft å "forme" flammene rundt viftehullene, hvis du skjønner hva jeg mener.

Hva skal du gjøre med knappene og lys på fronten? Jeg ville forslå at du fjerner dem, sparkler igjen hullene og ordner noe tøffere.

 

"- Spliter pine ny floppy til 150 spenn"

:wow: Virkelig noen som kjøper sånt? Floppy er så 486 ;)

 

Hvordan er det med timeplanen din? Blir du ferdig med dette på et ukesprosjek tror du?

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hehe, han skal lage ny front B160NE, ikkeno fare ;) jeg har også kjøpt ny floppy, bare fordi at jeg ville ha det (de bruker det på skolen, vi får disketter som vi lagrer på, jeg bruker det ikke hele tia, men noen ganger får jeg no på det;p) for 150 spenn jeg og, svart så den sku passe i modden min;)

Lenke til kommentar
Modding - it's a curse. :D

Dette ser spennende ut, liker ideen med å kappe ut flammer i sidedørene. Hvis du skal ha vifter i sidedørene hadde det vært tøft å "forme" flammene rundt viftehullene, hvis du skjønner hva jeg mener.

Hva skal du gjøre med knappene og lys på fronten? Jeg ville forslå at du fjerner dem, sparkler igjen hullene og ordner noe tøffere.

 

"- Spliter pine ny floppy til 150 spenn"

:wow: Virkelig noen som kjøper sånt? Floppy er så 486  ;)

 

Hvordan er det med timeplanen din? Blir du ferdig med dette på et ukesprosjek tror du?

Lykke til!

5519465[/snapback]

Yes, helt enig!

Det hadde ikke vært så dumt. skal prøve meg på å lage custom fangrils, skal jobbe videre oå iden ;)

 

ja, stefaren min, alle maskinenepå skolen har ikke usb :nei:

 

Seff skal jeg mekke ny front, står jo til og med i teksten en plass

 

Skal jobbe på spreng, kan sikkert jobbe hjeme også med noen av tingene ;)

 

Hehe, han skal lage ny front B160NE, ikkeno fare ;) jeg har også kjøpt ny floppy, bare fordi at jeg ville ha det (de bruker det på skolen, vi får disketter som vi lagrer på, jeg bruker det ikke hele tia, men noen ganger får jeg no på det;p) for 150 spenn jeg og, svart så den sku passe i modden min;)

5519486[/snapback]

Helt riktig, skolearbeid.

Floppyen ble i hvit siden kabinettet var hvit :p

Skal jo lakke det i rødt, og rød floppy har ikke jeg sett :p

 

Edit: Da har random hero fikset flamene til toppen grønn og transparent :D

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Hehe, han skal lage ny front B160NE, ikkeno fare ;) jeg har også kjøpt ny floppy, bare fordi at jeg ville ha det (de bruker det på skolen, vi får disketter som vi lagrer på, jeg bruker det ikke hele tia, men noen ganger får jeg no på det;p) for 150 spenn jeg og, svart så den sku passe i modden min;)

Ah.. Stemmer, var jo sånn da jeg gikk på skolen i sin tid også. Min erfaring er: Aldri stol på disketter, dem har en lei tendens til å få bad sectors hvis dem ligger nederst i sekken i noen uker. Men hvis jeg absolutt måtte ha diskettstasjon ville jeg heller gått for en usb versjon som kunne smettes i når det trengtes.

 

Seff skal jeg mekke ny front, står jo til og med i teksten en plass

 

Ai, sorry, overså glatt den linja om fronten. Det blir spennende å se hva du får til med den!

Lenke til kommentar
Ah.. Stemmer, var jo sånn da jeg gikk på skolen i sin tid også. Min erfaring er: Aldri stol på disketter, dem har en lei tendens til å få bad sectors hvis dem ligger nederst i sekken i noen uker. Men hvis jeg absolutt måtte ha diskettstasjon ville jeg heller gått for en usb versjon som kunne smettes i når det trengtes.

 

Ai, sorry, overså glatt den linja om fronten. Det blir spennende å se hva du får til med den!

5520073[/snapback]

 

Joda, jeg har også dårlig erfaring med disketter som ligger nederst å slenger i sekken :roll: Tror jeg skal kjøpe meg et webhottel snart jeg :D

 

Joda, skal tegne litt og planlegge litt mer. så skal vi se hva det blir til da ;)

Lenke til kommentar
hehe, Ser bra ut dette ja :)  I mitt prosjekt skal jeg beholde fronten..

 

Hvis det blir dårlig så mekker jeg bare i hop en :cool:

Jeg likte navnet Mortal Box best jeg :D

 

Stå på! :!:

5523210[/snapback]

Takker, men jeg liker ikke fronten så da mekker jeg bare en ny en ;)

 

Hmm... hva tror du om mortality box da? :hmm:

Lenke til kommentar
Klikka_bZerk, du har mange prosjekter på gang! :!:

 

Mortality box er et fint forslag. :D

 

KUTGW! :dremel:

 

Edit: At jeg klarte å skrive feil her. :dontgetit:

5523266[/snapback]

Jeg, mange prosjkter? PØH!

Joda, det hopper seg fort i hop da. Men Black Pearl er jo si si fredig da :w00t: (Lakk, polerig og sleeving gjenstår)

 

Men jeg har jo bare (tenke litt før jeg skriver...) to proskjeter under arbeid, to på lur, en mod til fremtiden og dette. Er jo ikke så ille det da?

 

Takker :dremel: FTW ja!

 

Oi oi, hva med Burning Mortality Box? :dribble:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...