Gå til innhold

Test ASUS M6Va


adis

Anbefalte innlegg

Innleiing

 

Å finne den rette laptopen blir stadig vanskligare og vanskligare. Eg for min del brukte langt tid før eg fant den ”rette”. Vegen var lang og det var mange felle eg måtte snubla over.

Eg vil gjerne dele min erfaring og skriva ein review av laptopen eg endte opp med.

 

Første eg gjorde var å kartlegge kva laptopen skal brukast til og kva for eit krav eg personlig stiller for laptopen.

Dette var det eg kom med da.

- Programmering

- Grafisk design

- Web apps.

- 3DMAX

- Kontorarb. (office, mail osv)

- Nettverksprobing/ penetrering

- Underholding (film, musikk, osv)

- Reising

- Ikkje plast

Med andre ord det skulle vere høg oppløsning skjerm, generelt kraftig maskin, og best mulig batteri tid.

Prisen eg satt for meg var 15 000,-.

Dette var ikkje max pris, men pris som eg var komfortabel med. Så var det ut i den store verden å sjå kva eg kunne få for mine penger og kva som dekka krava mine. Og det var mykje å velga i, det var eit hav av lapotper der ute.

 

Den lange vegen heim

 

Første feilen eg gjorde var å sjå meg blind på specs og etter litt om og men så satt eg med to kandidata. Elitegroupe 600 fra multicom og ein fra Whitebox. Etter ein stund bestemte eg meg for Elitegroupe 600 og la inn ein bestilling hos multicom. Spent som ein liten unge under julemiddagen googlet eg etter min kommande laptop. Etterkvart så fant eg ein del reviews og formeininga om 600-en. Til min store overraskelse så var ikkje dei verdens beste omtala eg las. Men detta var ikkje nøye for dei hadde ein eldre modell og 600- en var verdens beste laptop i mine auger.

Glise var fortsatt fra øyra til øyra heilt til at eg kom over hardware forumet og las omtale etter omtale av dårlige kundebehadlingen hos multicom og katastrofale kvaliteten på Elitegroup og sine laptoper.

Det tok ikkje lang tid før eg kanselerte ordren min fra multicom og lettare skuffet begynnte å søka vidare etter den rette laptopen. På dette tidspunktet bestemte eg meg for å gå for ein merke laptop.

Da sa min gode far, DELL, der kan du ikkje gå feil. Vegen gjekk vidare til DELL.no. Og maken til billige laptoper skal du leita lenge etter, heilt fram til du trykker på ”Konfigurer og kjøp”. Plutselig vart prisen tredobblet i fra det som sto på framsida til dell. Eg prøvde meg på ”Konfigurer og kjøp” ein gang til men denna gange såg eg meg om to gang for eg trykke ”ja takk, begge deler” Men likavel så vart prisen tredobbel i fra utgangspunktet. Kanskje DELL ikkje er så billig likavel.

I mellomtiden så var eg på utlandsreise og fekk sett ein god del laptoper i virkeligheten. Det vart mange nesten kjøp heilt til fornuften tok over og tanken på å senda laptopen til utlandet ved garanti saker satte ein kjapp slutt på handelen. På detta tipspunktet hadde eg bestemt meg å gå får ein Acer laptop. Veit om mange som er fornøyde med dessa og eg likte det bua tastaturet. Lenge såg eg på den nye Ferrari modellen som no er blitt mindre fjortisforma, men slå det fra meg etter at eg såg at TM 8xxx var samma modellen uten Ferrari klistremerker og med Centrino tech. Men så var det prisen, den Aceren som eg hadde lyst på låg mellom 22 000,- og 31 000,-. Vel og merka samma laptopen men fra forskjellige butikker. Så eg strekte meg til 20 000,- men ikkje ein krona meir. Med 20k i lomma så var det til lokale forhandleren og pruta etter alle kunstens regla. Til min store overraskelse så var det ikkje lika lett å pruta på ein laptop her som ein t-skjorte på street’n i syden. Etter mykje om og men så gjekk forhandlaren men på å selga den for 23 000 ”med tap”. Fortsatt litt over grensa mi gjekk eg heim og søkte enda litt til. På detta tidspunkte så snubbla eg over Asus sine lapotper. Og for å gjera historien kortare så gjekk eg for ein ASUS M6VaAsus M6Va til det nette sum av 15499,- med 512Mb ekstra ram.

 

DSC00028.JPG

 

Specs

 

Dimensjoner (BxDxH) 35.4 cm x 27.3 cm x 3.4 cm

Vekt 2.6 kg

Mobilteknologi Intel Centrino

Prosessor Intel Pentium M 770 2.13 GHz (Dothan)

Innebygde enheter 4- veis stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Cache-minne 2 MB - L2 Cache

RAM 1024 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 533 MHz

Harddisk 80 GB - 5400 opm

Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) - plug-in modul

Skjerm 15.4" TFT aktiv matrise WSXGA+ (1680 x 1050)

Grafikk-kontroller ATI MOBILITY RADEON X700 - 128 MB

Lydkort Reatek High Definition Audio Controller (SoundBlaster- kompatibel)

Telekommunikasjon Fax / modem

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Inn-enhet Mus, tastatur, touchpad

Strømforsyning AC 110/230 V ( 50/60 Hz )

Levetid (inntil) 5.5 time®

Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

 

DSC00029.JPG

 

Build/ Utsjåande

 

Ein definitivt lekker bærbar datamaskin. Den oser av stil og kvalitet. Maskinen har eit relativt firkanta design som ser reint og proffesjonelt ut.

Desse rette og firkanta linje blir brotne av delvis avrunda profil- og børsta- aluminium elementer. Veldig lekkert, reint og proffesjonelt utsjåande preger laptopen.

Lapotpen er laget av carbonfiber, noko som har resultert i eit hardt, stivt og lett chassis. Det finnst ikkje antyding til knirk eller andre plagsome lyder som preger andre laptoper som primært bruker plast i chassiset. Dette er med på å forsterke kvalitesfølelsen og levetiden til laptopen.

 

Portplasseringen på latpoen er godt gjennomtenkt og funksjonell. På høgre sida av laptopen finner me modulbaserte DVD brennaren og ingenting ant. DVD brennaren kan forøvrig enkelt byttes ut med ekstra harddsik, batteri osv. Ovenfor DVD brennaren finner me ”eksoriller” for prosessoren.

 

DSC00030.JPG

 

Venstre sida av laptopen er litt meir interssang, på denna sida finner me mesteparten av dei mest brukte tilkoblinger. Eg begynner fra toppen og nevner nedover.

Øverst finner me to USB 2.0 porter, under de så er det ein PCMCIA slott, samt IR mottakar og kortleser (Memory Stick (PRO), MMC, SD). Alle kortåpninger er dekket av ”dummy” deksel som hindrer at støve og smuss trenger inn. Videre så finner me kontroll- knapper for musikk spelaren (Play/Pause. Neste, Forige, Stop). Dessa kan enten brukast til å styre CD- spelaren når datamaskinen er avslått eller til å strya Windows Media Playeren. Vidare så har me mikrofon og hodetelefon/ S/PDIF digital tilkoblinger. Under desse så er det ein knapp som aktiverere CD- spelaren når datamaskinen er avslått. Denna gir muligheiten til å høra på musikk cdea uten å måtte slå på datamaskinenen. Enten via innebyggde høgtalara eller hodetelefoner.

 

DSC00032.JPG

 

Framsida av laptopen er rimelig tom for tilkoblinga, her finner me kun 5 status lys og riller for høgtalara på kvar side av laptopen.

 

DSC00033.JPG

 

Baksida derimot er litt meir innholdsrik. Her finner me fra høgre: nettverkstilkobling, modemtilkobling, ”eksos” riller for skjermkortet, IEEE 1394 (Firewire), to USB kontakter (4 totalt), S-VIDEO kontakt, VGA kontakt, portreplikator- tilkobling, LPT tilkobling, strøm tilkobling og Kingston lås.

 

DSC00034.JPG

 

Tastauret er i full størrelse, noko som får overgangen fra vanleg tastatur til bærbart til å gå som ein drøm. Det er forøvrig ein fryd å skriva på tastaturet, det er både resposivt og stivt. Eg vil gå så langt som å sei at dette er det beste tastaturet eg har vært borti med unntak av PowerBook sine tastatur, som er tanken bedre å skriva på.

 

DSC00035.JPG

 

Det einsate irritasjonsmomentet med tastaturet er at ”FN” og ”CTRL” tasten på venstre sida har bytta plass. Alle som bruker applikasjoner der de bruker snarveger vil finna dette svært frustrerandes i begynnelsen. Eg for min del har enda ikkje klart å venna meg til detta.

 

DSC00036.JPG

 

Det er forøvreig god plass til håndledda under tastaturet, det er også her carbonchassiet viser sin styrke der du får eit stabilt og knirkefri underleg for håndledda. Under venstre håndleddet så finner me harddisken. Denna sida blir varm, men aldri plagsomt varm. Under lett arbeid som surfing, skriving o.l så holder disken 38°C som i praksis gir ein behaglig varme for underalget.

Over tastaturet finner me power- knappen og ein del hurtigknapper for: Bluetooth, internetleser, WI- FI, av og på knapp for pekebrette, samt Power4Gear knapp. Med Power4Gear knappen så kan du velge forksjellige moduser for datamaskinen, som for eks. ”Max. Pref., Game, Presentation, Max. Battery” osv. Fiffig sak som forander klokkehastigheiten, lysstyrken på skjermen samt oppløsningen til skjermen etter ønske.

Til venstre for hurtigknappane så finner me status lys for harddisk aktivitet, CAPS LOCK og Num lock.

 

DSC00038.JPG

 

Til venstre under tastaturet finner me også opningen for den innebyggde mikrofonen som fungerer heilt tilfredstillande. Einaste minuset ar at det ved visse tilfelle kan mikrofoenen bli dekket til med håndflata. Dette er ikkje tilfelle med mine hender og min skrivemåte, men like er vi alle ikkje. Vidare så har me musepekeren eller touchpaden. Denne er forskyvd ein god del til venstre. Svært effektiv med tanke på at ein kun trenge å vri litt på høgre hånden og treffa midt på pekebrettet. Minsker håndleddbevegelsen og øker ergonomien. Men dessverre kun for høgrehendte persona. Pekebrettet er forøvrig noko senket i chassiet og omringa av børsta aluminium. Samt at knappane er av børsta aluminium og av stilletrykkande typen. Veldig lekkert.

På pekebrettet er det eiget område satt av til verikal skrolling. Vidare så er pekebrette fullt programerbart via Synaptics TouchPad kontrolla, slek at det blir både effektivt og brukarvennleg.

 

DSC00037.JPG

 

Skjermern skal eg komma tilbake til seinare, først så vil eg nevna dens fysiske utsjåande. Dettte er ein skjerm i bredformat og det syns. Det som eg imidlertidig ikkje er fan av dårlig utnyttelse av plass for skjermflater, eg syns ikkje mykje om store rammer rund skjermen. På denna laptopern er det synlig rammer rund skjermen, spesiellt oppe og nede. Men dei kler den. Under skjermen er det to høgtalara og over skjermen er det hengsler og asus merke til venstre. Eg hadde likt å sett samma løysingen som Mac har på sine laptoper med hengslene som forsvinner inni chassiset. Ogås her er det stive chassiset med på å øka kvalitetsføleslen. Skjermen får eit stabilt og stivt underlag, samt at det gir godt beskyttelse for skjermen.

 

Dette ein høgoppløsnings skjerm, nærmare bestemt WSXGA typen. Noko som gir maksimal oppløisning på 1680 x 1050 punkter. Dette gir eit stort arbeidsflate, men også små tegn og symbola.

Denna skjermen eigner seg ikkje for alle. Sliter du litt med synet og ikkje bruker verktøy/ program som krever stort arbeidsverktøy så vil du mest sansynlig klara deg med ein billigare skjerm av typen WXGA (XGA), som gir ein oppløsning på 1280 x 768 punkter.

No som det er sagt så skal eg sjå nærmare på denna skjermen.

For min del så bruker eg laptopen til grafisk arbeid, både 3D og 2D, samt programmering og vanleg kontorarbeid. For meg er stor arbeidsflate nødvendig. Skjermen er krystall klar, lyssterk og ein fryd å jobba med. I tillegg så er den i bred format noko som maksimerer abreidseffektiveteten. Dette med tanke på at det er lettare å utnytta ein skjerm i breiden enn høgden. Dessuten så faller det meir naturleg for synet å ha ein breid skjerm enn ein høg skjerm. Kort fortalt ein nydelig skjerm.

 

Støy/ Varme

 

Dette er ein krafig maskin, med tanke på at det er ein Pentium prosessor med 2.13GHz inni den og at det er eit kraftig ATI skjermkort. Dette oppsette produserer ein god del varme. For at systemet skal være stabilt så må den ha god kjøling tilgjengelig. På M6-en er luftgjennomstrømningen godt gjennomtenkt og effektiv. Men det som er mindre gjennomtenkt og enda mindre effektivt er programvaren som styrer kreftene i maskinenen.

ASUS kjeme med eit program som heite Power4Gear som styrer kraften i maskinen. Som fungere for så vidt heilt OK. Når det er koblet til nettspenning så går den i ”Super Performance” noko som gir maksimal krefter til einkvar tid. Ellers så kan ein velga ”High Performance”, ”Game” og ”Presentation” når den er koblet til nettspenning. Forskjellen her er at at den senker klokkefrekvensen til 800Mhz dermed blir det mindre varmgang og mindre behov for kjøling. ”Presentation” er ein nyttig modus, der den i tillegg til å senka klokkefrekvensen setter ned oppløsningen på skjermen til det ønskelige. Dette er svært nyttig når du skal koble pcen til ein prosjektør og ønsker å visa presentasjonen. Det som er mindre imponerandes er derimot ”kraft” styringen til skjermkortet. Den står på max krefter heile tiden så lenge den er koblet til nettspenning og dermed så går viften til denne heile tiden. Her kunne eg ønskt meg bedre styring av skjermkortet via Power4Gear.

For å kunna forandre ”kraft” oppsette til skjermkortet så må ein inn i avanserte innstilger for skjermkorte og dermed stilla denna etter øsnke. Men missforstå meg rett den er aldri plagsom støyandes, viftene er ikkje sjenerandes verken i eit kontormiljø eller på ein forelsningssal.

Derimot når du kobler vekk nettspenningen og går på betterimodus så merker du kor stille den virkeleg er. Da får du fire nye moduser tilgjengelig og ”Super Performance” blir utilgjengelig. På for eksempel E-mail/Office modus i Power4Gear så vil du aldri høra til prosessor vifta. Den blir virkeleg lydlaus på batteridrift.

Varmen er aldri eit problem, har aldri opplevd at den har blitt ubehaglig varm. Kjølingen er svært effektiv på den.

 

WYSiWYG

 

What you see is what you get, heiter det. Det du ser ein ein stilrein og prof. laptop, og det er nettopp det du får; Ein stilrein og ein prof. laptop.

 

 

I praksis

 

Som alt ant i denna verden så er ikkje denna laptopen perfekt. Det som eg savner på denna laptopen er ekstern volumkontroll og eg kunne godt ha tenkte meg IR mottaker litt lavara plassert. Det går for så vidt an å stilla volumet med ”FN” knappen, men eg hadde gjerne sett for meg eigne knappa for dette eller eit ”rullehjul”. Vidare så kunne eg ha ønska meg å ha muligheiten for å sjå DVD uten å måtte starta Windows.

Ein an detalj som eg likar med denna laptopen er at batteriet er plassert framme under pekerflata. Dette resulterer i ein ballansert og stabil laptop, noko som eg spesielt legger merke til under mobilt bruk.

Batteriet varer for så vidt rimelig lenge. Out of the box så får du tre og ein halv til fire timer ut av det. Noko som er forsåvidt OK men langt ifra dei oppgitte fem og ein halvt timane. 4 tima er det du kan forventa det som eit maksimum med fabrikk innstillinga. Men fortvil ikkje, 5 og eit halvt time er ikkje umulig å få til. Dette kjeme eg tilbake til seinare.

An ting som eg ønsker å kommentera først er løysingen med ”tom” høgre sida av laptopen. Dette er for så vidt genial løsying der du ikj får nokon ledninger i vegen for musehånden din. Men det fører til eit nytt problem. Det at prosessor ”eksosen” (varm luft) bleser ut på musehåndi ved tung arbeid. Eg tviler på at noko vil finna detta plagsomt, men er verdt å nevna når eg skal være pirkete.

Det må nevnes at maskinen er svært lett, 2,6kg på ein 15,4 tommers laptop er svært bra.

 

Tweaks

 

Det som eg ikkje liker med M6-en er programvaren som styrer viftene, kreftene og skjermkortet. Vifta på skjermkorte er lite fleksibel i mine auger. Den slår seg på når temperaturen passerer 55°C og går på 50% (ca 2500 rpm) til den blir rundt 50°C. Når viften går på 50% av hastigheiten så hører du den, men igjen ikkje sjenerandes støy. Det som eg vil fram til her; sålenge det går an å unngå å høra viften så er det bør ein utnytta den muligheiten. Det kan for såvidt enkelt gjeres med litt tweaking. Eit verktøy som eg har funnet nyttig tidligare er Notebook Hardware Control (tidligare Centrino Hardware Control). Her kan du meir spesifikk styra det meste av ressursa som laptopen skal ha tilgjengelig til einkvar tid. I tillegg til NHC som styrer ressursa så bruker Speedfan der eg kan styra viftene etter eiga ønske. Og med fullkontroll over det meste av M6-sine ressursa og utstyret så nærmer me oss den ultimate laptopen. Vidare så kan ein forbedra batterilevetiden betraktelig ved hjelp av NHC. Og da kan me sjå tilbake til dei oppgitte 5 og ein halv timane med batteridrift som litt meir oppnåelig. Den klarar 5 og ein halvtime på batteriet, men da kan du ikkje nytta deg av trådlaus, bluetooth eller noko eksternt tilkobla. Ein må også skru ned lysstyrken på skjermen til det minimume. Først da vil ein kunna oppnå 5 og ein halv time på batteriet. Men det er ikkje realistisk å jobba med desse innstillinga. Det som eg har opplevd er med trådlausen påslått, og med vanleg kontor arbeid så varer batteriet i nesten 5 tima. Og det kan seies å være særs bra for ein laptop av denna typen. Det som kan være ein lønnsom innvestering er å kjøpa eit ekstra batteri som settes i DVD- bayen, da vil ein få over 8 tima med kontinuerlieg drift.

 

3D Mark 2005 resultat

 

System Configuration

 

General Information

Operating System Microsoft Windows XP

DirectX Version 9.0c

Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer Inc.

Mobo Model M6VA

AGP Rates (Current/Available) N/A / N/A

CPU Intel Pentium M 2128 MHz

FSB 133 MHz

Memory 1024 MB

Display Information

Graphics Chipset ATI MOBILITY RADEON X700

Driver Name ATI MOBILITY RADEON X700

Driver Version 6.14.10.6542

Driver Status WHQL - FM Approved

Video Memory 128 MB

Core Clock 351 MHz

Memory Clock 297 MHz

 

Benchmark Settings

Program Version 3DMark05 Revision 2 Build 0

Resolution 1024x768@32 bit

Anti-Aliasing None

Texture Filtering Optimal

Vertex Shader Profile 2_0

Pixel Shader Profile 2_b

Force Full Precision Off

Disable DST Off

Disable Post-processing Off

Force Software Vertex Shaders Off

Color Mipmaps Off

Repeat Count Off

 

Main Test Results

3DMark Score 2770 3DMarks

CPU Score 3780 CPUMarks

 

Konklusjon

 

 

ASUS skriver at denna laptopen er ein fusjon i stil, fleksibilitet og ytelse og det er nettopp det den er. Veldig fornøyd med valget mitt og anbefaler detta kjøpet på det varmaste.

 

+ Solid og lett laptop

+ Meget god batteritid

+ Veske og mus følger med

+ God ytelse

+ Støysvak

+ God og lyssterk skjerm

 

- Alt for masse unødvendig installert fra fabrikken

- Vifte styringen

- Treig skjerm

 

Spm? Fyr laus!

 

Meir bilder

 

Blå indikasjonslys for HD aktivitet, numlock og capslock

DSC00039.JPG

Media knapper og innebyggde micen

DSC00040.JPG

Bilde med nattmodus

DSC00041.JPG

DSC00042.JPG

 

 

Fås hos Articom eller Komplett

Meir info og erfaringer finner du her.

 

Edit: 3dmark05 score

Edit2: Lagt til + -

Endret av adis
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Liten oppdatering

 

Etter ca. seks mnd. med Asusen så er eg fortsatt godt nøgd med kjøpet. Laptopen har bevist seg å vere ein solid og trufast følgesvenn.

 

Den har vert med land og strand samt vist seg å vere rubust og stabil. Har til dags dato ikkje hatt ein einaste systemkræsj eller andre problem som kan knyttes til hardwaren (bank i bordet).

Noko enkelt liv har den ikkje hatt, kort oppsumert så har den vert i gulvet to ganger, fra ca. halvan meter i parket og ein halvmeter i teppe uten å ha så mykje som ein skramme å vise fram. Men det som etterlot merke var når eg åpna lokket (skjermen) over sterinlys som nokon hadde så fint funne fram. Tre telys for å vere meir spesifikk. Den sto sånn i ca ein halvtime over brennande sterinlysa før eg la merke til det. Resultate av det var to "smelte- dråper" på lokket samt heile kontruksjonen er blitt skeiv slik at lokket ikkje går an å lukke skikkelig. Er så glad eg ikkje gjekk for ein billigare plastbox, hadde nok brent ned både kåken og laptopen.

 

Batteriet har fått wear level på 6% og vare ca. i 4 tima tenker eg. Har blitt veldig mykje klatt lading mellom jobben, heimen, reiser.

 

Skjermen er fortsatt ein fornøylse å jobbe med, men den har også lidd av telys- hendelsen og fått ein "svart blomst" som er lett synlig ved heilt lyst bilde.

 

Tastaturet har fått litt slitasje på dei mest brukte tastene, spes. space tasten.

 

Svært fornøyd med den enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...