Gå til innhold

SanDisk lanserer sikker minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ofte lurt på hvordan en slik ting fungerer i praksis. Jeg ville i utgangspunktet vært skeptisk til hele greia. Hva skjer om den plutselig ikke gjenkjenner fingeravtrykket ditt? Er det du har lagret på den da tapt? Hvis ikke kan det jo heller ikke være noe problem å omgå denne beskyttelsen.

 

Slik jeg ser det, så må jo en slik ting være nokså streng på hvilke fingeravtrykk den godkjenner som det riktige, ellers ville en fått for mange falske positive. Men hvis den er streng, så er vel også muligheten der for at den ikke klarer lese ditt eget fingeravtrykk nøyaktig nok og likt nok fra gang til gang, og dermed ikke lar deg selv få tilgang til dataene.

 

Er det noen som har noe erfaring fra slike ting?

Lenke til kommentar

Noe tilsvarende har blitt testet i september ifjor:

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9838

 

Min erfaring var at fingeravtrykkgjenkjenningen var veldig robust, fikk bare testet at den ikke fungerte med ca. 10 andre personer (totalt 100 fingeravtrykk ;) ). For meg som hadde lagt inn fingeravtrykket var det stort sett aldri noe problem å låse den opp ved første forsøk, selv om jeg var fuktig, tørr, forfryst eller varm på fingeren.

 

PS! Jeg ser at artikkelen min er brukket, skal få oppdatert den iløpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...