Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med D-Link wireless router...


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg kjøpte for noen uker siden en D-Link Wireless Internet Gateway 54Mbps 802.11g - DI-624+. TIl denne routeren har jeg koblet en bærbarpc med trådløs tilkobling og deretter en stasjonær som er koblet til routeren med en nettkabel.

 

Det har nå oppstått problemer når begge pcene er på nett, det kan nesten se ut som om routeren sliter litt fordi nettforbindelsen brytes til stadighet på begge pcene. Er dette feil med selve boksen, slik at den må byttes eller kan det være andre innstillinger som fører til dette?? Noen som har en ide?? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, ser ut som om dette ikke er et helt ukjent problem ja ;)

 

FÅr bare levere den inn der jeg kjøpte den da og skaffe meg en ny en. Har sett litt på:

 

3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA, WDS, Nitro

 

noen som har noen negative erfaringer med denne? Virker jo som en ok router te en ok pris (770kr)?

Lenke til kommentar

Som tideliggere nevnt, er det noen problemer med d-link routere. I enkelte tilfeller er det en smal sak og fikse.

 

Prøv å laste ned den nyeste firmware til din maskin, installer denne på routeren. Det her hjulpet meg mange ganger.

 

(P.S Bruk kun firmware laget av d-link, ikke andre uoffisielle )

Lenke til kommentar

Hadde mange rare problemer med mine dlink rutere når de var koblet til modemet som fulgte med telenor adsl (husker ikke merke). Modemet måtte resettes, og ha en omstart. Så tror jeg at modemet måtte gjøre seg ferdig med å boote før man kunne skru på routeren. (Eller var det omvendet - at routeren måtte boote ferdig før man kunne skru på modem?)

Har masse dlink utstyr nå, bl.a. 2stk 624+. Eneste problemet jeg noen gang har hatt var det med modemet fra telenor.

Lenke til kommentar

Hei, D link har erkjent at de har problmemer med stabiliteten på sine routere i norge. Digi hadde en sak på det for noen dager siden

http://www.digi.no/php/art.php?id=115207.

 

Problemet er visst en litt billig strømfoskyning som ikke liker det norske strømnettet. "Bare ring så sender vi en ny" sier D-link. Det eneste telefon nummeret jeg har funnet er "23 89 71 89"

Endret av fblpr
Lenke til kommentar
I stedet for å ringe, er det mye bedre å gjøre følgende:

 

Send en mail til [email protected] med produktnavn, serienummer og adresse, så blir ny strømadapter sent i posten.

 

D-Link Norge beklager det her på det sterkeste

Kjære D-Link-kunde !

 

Vi har mottatt en feilmelding fra deg angående en ny strømadapter til

produktet.

 

For tiden pågår undersøkelser der vi kontrollerer om strømadapteren kan

forårsake problemer.

Vi vil derfor ikke sende ut ny strømadapter umiddelbart, da det ser ut som

problemet er noe annet.

 

En løsning vil være klar iløpet av kort tid.

 

Vi beklager ventetiden og takker for din tålmodighet.

 

Med vennlig hilsen

 

D-Link

 

 

Dette svaret fikk jeg på mailen jeg sendte dem.

Lenke til kommentar

D-link ... det er det...

 

To tips.

 

http://www.dslreports.com/forum/remark,8475188~mode=flat Mtu

http://www.clanspace.com/forum/remark,9455743~mode=flat Alloc feil

 

MTU fix fjerner ALLOC feilen i loggen, da det ikke står noe om log her så regner jeg med at den ikke er sjekket.

 

Har brukt 614+ rev B mot compaqspesiallaptopusbwlankort, cnet pcikort, cisco og asus pcmcia smertefritt.

 

Prøvde meg så med en asus wl-330g i client modus, som dlinken ikke likte og restartet/låste seg etter masse Alloc feil i loggen. Satte MTU på den maskinen som benytter 330 til det samme som mtu på routeren som benyttet seg av asus'en og da gikk det så meget bedre.

 

Det verste jeg har vært bort i av nettverksutstyr er asus wl500g som ikke takler mer en 1-2mbit på wan porten... Asus wl330g ethernet client er også et kapittel med dårlig erfaringer, dårlig grensesnitt, dårlig programvare, må legge inn wep for hver endring, ip krøll +++++.

 

:(

 

PS D-link scandi er veldig slappe med å få firmware oppdatert/publisert, i us er det ver 4.xx mens i scandi er 3.35 som gjelder. snodig.

Endret av Tuba
Lenke til kommentar

Har Akkurat samme problem med den samme routeren, kjører den sammen med Speedtouch 510 modemet til telenor. Mister stadig kontakt med routeren og ofte kan bruddet være over lengre tid og uten grunn. Leier nå en kjellerleilighet og huseierne deler nettet sitt med meg, så det blir vel opp til meg og få det opp og gå stabilt. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange som erfarer noe av det samme som meg angående D-links router DI-624+. Kjøpte den rett etter jul da jeg ikke oppnådde forbindelse mellom min gamle ruter (DI-614+) og mine nye nettverkskort (DWL-G520+ og DWL-G650+). Med den nye ruteren kom disse forbindelsene fint opp.

Opplever nå stadig at WAN faller ut, men som regel er det tilbake av seg selv i løpet av ett minutt eller to(uten reset).

Min DI-624+ er H/W ver. B2, og siste firmware er lastet ned fra nett og installert(versjon 2.05 datert 21. sep. 04)

Er det noen som har reflektert over om disse problemene er relatert til en spesiell ISP, eventuelt en spesiell oppkoplingstype?

Selv har jeg Telenor, som benytter dynamisk PPPoE til oppkopling, med et Zyxel Prestige 600 ADSL-modem.

 

Det må samtidig nevnes at jeg har benyttet D-links produkter i over to år uten noen problemer relatet til driftsstabilitet(DI-614+ og to kort av type DWL-650+). Det eneste var ved anskaffelse, da jeg måtte oppgradere firmware på ruteren for å få koplet opp mot; Telenor, dynamisk PPPoE....

 

D-link neste gang.....?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...