Gå til innhold

Hvordan lage røykbomber


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og noen venner tenkte vi skulle prøve oss på en liten film, da lurte vi litt på hvordan vi kunne gjøre denne litt mer profesjonell.

 

Noen idêr er f.eks lage effekter som Røykbomber og små eksplosjoner.

 

Derfor lurte jeg på;

 

1.Hvordan kan man lage en røykbombe, som ikke er giftig.

Er det mulig å lage to forskjellige typer, der den ene varer lenge, menst den andre

er over på et poff? Og synligheten i røyken, (altså hvor tett den er), går det ann å variere denne?

 

2. Hvordan kan jeg lage en ufarlig minieksplosjon (ute i skauen) som i kombinasjon med en røykbombe kan bli litt stilig ¨å se på?

 

Takker for svar, robgar.

Endret av robgar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg en planke over en flaske eller noe lignende, og legg så støv, sand eller noe som "flyr" litt lett på den ene siden av planken. Hvis man så løper på den andre siden av planken, vil støvet fly opp. Film fra cirka knehøyde, og legg til lyd etterpå. Kan bli ganske stilig hvis man får det til bra.

Endret av T.L
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært på apoteket, jeg gikk også innom tilbords, og kjøpte meg en smørsmelter og litt sukker på opsen. (håper det var sukker, og ikke melis jeg skulle ha?)

 

Pottasium notratet, eller salpeteren, kostet hele 108,- kr for 0,09kg.. (90g)

Jeg leste på rakket tråden at man kunne bestille det billigere fra sverige. Det tror jeg , jeg skal gjøre neste gang.

 

Nå må jeg bare spøre min mor pent om å få låne komfyren til å smelte de sammen.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt, men poenget er at bare sukeret skal smelte, så gjør det hele i et vannbad eller på lav varme på komfyren og øk temperaturen gradvis til sukkeret smelter.

Nettopp dette jeg tenkte på. Litt kjedelig om jeg tror jeg har god margin, så plutselig er hele huset fullt av røyk. Ikke så lett å gjøre dette ute på denne årstida, selv om snøen er praktisk talt fraværende her.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...