Gå til innhold

Virusene inntar mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja disse virusene er helt forferdelig. Man må tilogmed tenke seg om før man mottar noe på bluetooth, og man må tilogmed tenke seg om før man installerer piratkopier av programmer.

 

Huff, jeg skjelver i buksene.

 

Ikke ment å gjøre narr av artikkelen, sikkert interessant for noen. Men selv ser jeg overhodet ingen trussel i virus enda.

 

edit: godt skrevet av sinnabrus. meget riktig.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
må man akseptere ting man motar over bt?..Trodde det var sånn at hvis BT din var på innen for BT radiusen til en med ormen så fikk du den.. ?? ..

Du må akseptere .sis filen avhengig av BT innstillingene dine. Men det som er viktigere er at du må faktisk innstallere "viruset" selv. Og for å gjøre det må du gå gjennom flere vinduer med advarsler før filen er innstallert og kan ha noe som helst effekt.

 

Det Amobil kaller "virus" er altså et software program - en .SIS fil (innstallasjons fil for Symbian OS). Og programmet ("viruset") kan bare innstalleres på de telefonene som bruker Series 60 grensesnittet.

 

Så det er ikke akkurat snakk om noen "trussel" her. "Virusene inntar mobilen"... "Hjelp, hva skal jeg gjøre?! Nå vet jeg det, jeg kan kjøpe meg et anti-virus program"... :roll:

 

Så lenge du bruker sunn fornuft og ikke innstallerer programmer du ikke vet hva er, eller hvor de kommer fra, er det ingen som helst fare. Det er altså ingen grunn til å bruke penger på anti-virus program med mindre du er komplett idiot.

 

Sånne ting som det her blir alltid blåst opp i det uendelige av medier som Amobil - som bare følger hypen skapt av anti-virus utviklerne, uten egentilig å vite hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...