Gå til innhold

Omtale av Silent Storm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, jeg stakk rett innom en spillsjappe etter jobben og kjøpte :)

 

Har nå spilt gjennom de 2 første oppdragene, og jeg digger spillet stort. Oppdragene ser små ut så langt - men de tar mye lengere tid en jeg trodde. Og jeg har nok mer i vente.

 

Noen som kan gi litt info rundt sniperskyting, jeg fikk ikke det til å funke helt. Plasserte sniperen min i ett vindu i øverste etage på oppdrag 2, og joda...det var egentlig en kremplass hadde sniperen bare klart å snipe...men det ville han jo ikke...måtte ta til takke med aimed shots, noe som ikke er helt det samme...

 

Ellers elsker jeg denne type spill - hvor man kan sitte og tenke lenge...hente kaffe...spise litt og tenke mer før man gjør sine trekk. Kos kos :)

Lenke til kommentar
Noen som kan gi litt info rundt sniperskyting, jeg fikk ikke det til å funke helt. Plasserte sniperen min i ett vindu i øverste etage på oppdrag 2, og joda...det var egentlig en kremplass hadde sniperen bare klart å snipe...

For å snipe må du ha ei rifle med kikkertsikte. Ta så å bruk snipermodusen som du finner ved siden av de andre skuddtaktknappene. Velg en fiende. Du får så opp et par knapper som gir deg mulighet til å bruke flere poeng til sikting. Den til venstre avfyrer. Den neste betaler med alle poenga dine med unntak av nok poeng til å avfyre osv.

 

Dette er som sagt godt beskrevet. Men det ser ut som om du kanskje er offer for en liten feil. Noen gang når du står helt inntil en spesiell type loftsvindu vil ikke personen bruke skarpskytermodusen da han/hun tror det er en vegg i veien. (Skarpskytermodusen kan kun brukes på synlige mål) Rygg da en meter tilbake til et sted du fortsatt kan se fienden, så er det bare å fyre ivei. Eventuelt blås bort veggen for fin utsikt/innsikt.

 

Den minste tabben kan få fatale konsekvenser for soldatene dine, og det skal ikke mer til enn en velplassert granat eller en større salve fra et tungt maskingevær før en av dem ligger blodig igjen på bakken, og du enten må leve med tapet eller laste inn igjen siste lagrede spill.
Hvis du spiller på noe annet enn hard vil karakterene fortsatt være med deg etter kampen selv om de faller. Dette er med unntak av hovedkarakteren og eventuelt ekstrem skade (avhengig av vanskelighetsgrad).

 

Ellers en super artikkel til et bra spill som så absolutt var verdt å importere. Når kommer utvidelsespakken Sentinels?

Endret av Amnio
Lenke til kommentar
Hvis du spiller på noe annet enn hard vil karakterene fortsatt være med deg etter kampen selv om de faller. Dette er med unntak av hovedkarakteren og eventuelt ekstrem skade (avhengig av vanskelighetsgrad).

 

Ellers en super artikkel til et bra spill som så absolutt var verdt å importere. Når kommer utvidelsespakken Sentinels?

Takk for hyggelig tilbakemelding (til deg og MrLee). :)

 

Jeg er klar over at du stort sett ikke mister folkene for godt, selv om jeg har opplevd å miste en karakter på normal vanskelighetsgrad (det var den stakkars feltingeniøren min, og det var noe dynamitt inne i bildet...). Det er likevel ganske lett å "plutselig" miste en fyr eller to (for resten av oppdraget, i alle fall) hvis du ikke er forsiktig.

 

Sentinels-datoen er så vidt jeg vet ikke offentliggjort enda.

Lenke til kommentar
Dette er som sagt godt beskrevet. Men det ser ut som om du kanskje er offer for en liten feil. Noen gang når du står helt inntil en spesiell type loftsvindu vil ikke personen bruke skarpskytermodusen da han/hun tror det er en vegg i veien. (Skarpskytermodusen kan kun brukes på synlige mål) Rygg da en meter tilbake til et sted du fortsatt kan se fienden, så er det bare å fyre ivei. Eventuelt blås bort veggen for fin utsikt/innsikt.

Ahh, mange takk. Det var nok den buggen som har gjort meg litt forvirret. Leste tross alt gjennom hele manualen på bussen hjem :)

 

hmm...må komme meg fra jobben snart - må respille mission 2. Den sniperspoten jeg hadde var jo egenlig bra, hehe.

 

Ang. Sentinels så har jeg lest høyst uoffisielt att den nå er i alpha test. Planlagt release er Q1 2004.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle slenge meg på å si at dette spillet er helt brilljant :yes: Lenge siden sist tur-basert strategi har vært så gøy.. Det har vell ALDRI vært så gøy når jeg tenker meg om :w00t:

Måten man "manipulerer" ALT i spillet gjør det her helt unikt!!

 

LØP OG KJØP ass!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...