Gå til innhold

Omtale av Uru: Ages Beyond Myst


Anbefalte innlegg

Uru: Ages Beyond Myst er spillet som skal bringe noe helt nytt til eventyr-sjangeren. Tiden er over da man dro på oppdagelsesferd aldeles alene - framtiden ligger i å utforske og oppdage sammen med andre i en massiv-flerspiller-verden. Cyan har imidlertid lagt ved en solid enkeltspiller-modus også, og det er den vi skal konsentrere oss om i denne omtalen.

 

Les artikkelen her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fram til å spille spillet jeg også. Jeg kunne egentlig ha skaffet meg det for lengst, men først må jeg komme meg gjennom 5 eksamner. Skulle jeg hatt spillet på forhånd kunne det gått riktig galt på eksamenene, men det kan det jo hende det gjør uansett ...

Men uansett har jeg bestilt Collectors Edition fra den britiske regnskogbokhandelen. Og da balla det jo så klart på seg til å bli 2 spill til og 6 CDer. Typisk det ...

 

For de som lurer på hva som skjer med Live-delen, så er den nå inne i det de kaller en prolog. Fram til spillet kom ut var det i beta, og dette er en slags beta dette og. Det blir sluppet inn et visst antall nye brukere ca. hver uke, og det er utfra det jeg har hørt anslagsvis 800 mennesker som har kommet inn så langt. Denne "prologen" er sannsynligvis ment å vare i 3 måneder. Det vil si at alle ikke slipper inn før rundt februar/mars. Det er også først da at man må begynne å betale for tjenesten. Men er man heldig så kan man komme inn i prologen, hvis man bare registrerer seg med nøkkelen man fikk med spillet. Og så må man ha bredbånd da ...

Lenke til kommentar

Ja, ja. Synd de ikke kunne hatt Live-delen ferdig ved lansering. Jeg er som vanlig ganske bekymret når det gjelder toll og sånn. Si ifra hvis du tilfeldigvis må betale 600 kroner istedet for 300, er du grei. :) Har ikke råd med det første uansett. Online-delen høres dessuten spennende ut, så jeg tenker jeg prøver å ta del i den når det blir tilgjengelig.

 

Forresten, skal Gamer.no dekke Live-delen så snart dere får tilgang til den? Hadde vært kjempefint! Vet vi egentlig noe om månedspris på denne? Omtrent som et vanlig MMORPG?

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Jeg regner i grunnen med at det blir toll uansett. Handla for 120 pund eller noe sånt, så det blir det helt sikkert. Men uansett så sparer jeg så mye på de forskjellige CDene i forhold til å kjøpe dem i Norge, at selv med toll så bør det bli billigere. Er blant annet en som kosta 11 pund der som koster 250-300 kr her.

Men jeg skal uansett si fra, hvis jeg husker på det, selv om det neppe blir før etter jul at jeg får rota meg til det.

 

Hvis de skal dekke Live-delen syns jeg de bør vente til den er kommet i ferdig utgave, gjerne en måned etter. Fordi det skal bli mer interaktiv utvikling av historien da, og de skal legge til nye "aldre" som man kan utforske. Og dessuten er det først da man kan teste hvordan spillet fungerer i praksis med serverbelastning og sånt. Og dessuten har de for tiden mange ting som må fikses, og folk har til stadig problemer med å logge inn. Det er jo for det meste barnesykdommer, så det er på en måte greit at de har prologen som er gratis.

 

Etter det jeg har hørt så skal prisen være ca. det samme som de fleste andre MMORPG-spillene. Det er i hvert fall det som står i FAQen på hjemmesida til spillet, men det er visstnok ikke bekreftet ennå.

 

Hvis du har lyst til å følge litt med på hva som skjer i prologen, bør du ta deg en tur innom forumet på urulive.ubi.com som er den offisielle sida, eller stikke innom www.uruobsession.com som er en av de beste og mest oppdaterte fansidene for tiden.

Lenke til kommentar

Vi ønsker definitivt å dekke Live-delen, og vil naturligvis vente med å bedømme denne til det hele er kommet riktig på bena - selv om jeg vil tro det vil skje før februar. Imidlertid sitter jeg nå og venter i kø, slik som en masse andre mennesker rundt i verden, på å komme inn i prologen. Foreløpig rapporteres det som hendelser og sosiale arrangement, men ingen nye aldre er kommet til.

 

Det blir spennende å se, selv om jeg (og en ganske stor mengde andre, skulle jeg tro) helst skulle vært med der inne allerede.

Lenke til kommentar

God omtale!

Hva menes med et "topp system"? Vil det si at man bør ha 3 GHz cpu, Radeon 9800 pro eller tilsvarende? Eller holder det med rundt 2.4 GHz og GF4Ti4200 / Radeon 9600? :ermm:

Fikk lyst på spillet, men lurer litt på om jeg burde hatt bedre skjermkort for å full glede av grafikken. :dontgetit:

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Fikk lyst på spillet, men lurer litt på om jeg burde hatt bedre skjermkort for å full glede av grafikken. :dontgetit:

Prøv demoen og se!

 

Jeg kjører i hvert fall P4 2,4 GHz, 256 MB RAM og GeForce 3 Ti200, og det gikk strålende. Mye bedre enn jeg hadde ventet. Grafikken ser utmerket ut til og med her hos meg.

Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning kjører du, og hvilke effekter har du på?

Hvor kan jeg finne demoen da?

Hei,

 

jeg kjørte spillet på en Athlon XP 2000+, og med et GF4200Ti-skjermkort, og det gikk sånn tålelig jevnt og greit uten AA og AF i oppløsningen 1024x768. Mitt poeng er imidlertid at Uru er et spill hvor spesielt anisotropisk filtrering (AF) synes, og gjør en stor forbedring på helhetsinntrykket. Jeg vil derfor anbefale folk å spille spillet med et av de aller nyeste Radeon- eller GF5-kortene. Jeg har også testet det på en Radeon 9700Pro - og den visuelle opplevelsen er ganske enkelt markant bedre.

 

Med et GF4200 kan man saktens kjøre det på full guffe, men det ga (hos meg) ca. 5-6 bilder i sekundet, med andre ord litt distraherende. :p

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Det var det jeg regnet med ja :(

Får vente til jeg har investert i nytt skjermkort da. Blir ikke så lenge til alikevel ;)

Såg på bildegalleriet deres at det var ganske stor forskjell på de "store" og de "små" bildene, og dersom jeg veit at det kan bli så mye bedre, vil det bare være til irritasjon dersom jeg begynner å spille nå...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...