Gå til innhold

Du kan prøvde litt av FIFA 17 nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EA har gjort det igjen.

 

De har totalt ødelagt nok en liga, og gjort den like generisk og trist som russisk 3.divisjon.

 

Snakker da selvsagt om J.League, som er en av de store nyhetene rundt FIFA 17 i år ( for folk som ikke er anglofile ihvertfall).

 

Gamba Osaka og deres nye storstue Suita City Stadium er inkludert i demoen, så allerede der får vi et godt innblikk i hvordan J.League på FIFA blir.

 

LA oss begynne med det visuelle: Der hvor PES har fotorealistisk grafikk på rundt 90% av alle japanske spillere ( siden Konami er japansk) er det ikke en eneste en av spillerne på Gamba Osaka som ser seg selv lik ut. Selv ikke lagets største stjerne Yasuhito Endo ligner. Joda, han har hårbånd og halvlangt hår, men utenom det er det ingenting som likner i det hele tatt. Selv PES 2011 på PS3 har bedre grafikk.

 

Stadionen er fantastisk i virkeligheten ( jeg har vært der selv), men i spillet kjenner jeg meg knapt igjen og det er nok en veldig generisk følelse for å si det mildt.

 

Kommentatorene kan navnet på en eneste spiller, og det er ikke engang en som er fast, så nok en gang failer FIFA stort.

 

Rating: J.League er ikke verdens beste liga men den har alltid vært bedre enn MLS. Å hevde noe annet er å lyge, selv om MLS har flere store navn som egentlig ikke er noe annet en avdankete stjerner. Det er ikke så mange år siden nettopp Gamba slo MLS-mesterne Houston Dynamos 6-1 i en mesterskapskamp. Allikevel er Gamba avspist med 2,5 stjerner, mens et lag som Seattle Sounders har 3,5 stjerner. Latterlig, og man må jo lure på hva de som har satt den ratingen har røkt. Er det pga EA er amerikansk?

 

Og rating på spillere er enda verre. Gambas raskeste spiller er faktisk Yasuhito Endo. Som i virkeligheten er lagets tregeste spiller.

 

 

Jeg følger mange ligaer tett, deriblant Tippeligaen, J.League og A-League. Alle er nå med på FIFA, og det burde jo vært god nyhet for meg. Men allikevel: det føles så generisk og trist at det rett og slett ikke er gøy. Muligheten for å redigere spillerratinger finnes heller ikke, så det blir PES nok en gang for min del for å si det sånn. Kanskje kjøper jeg FIFA om noen måneder når det koster rundt 100kr eller noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...