Gå til innhold

ANMELDELSE: Sid Meier's Starships


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner litt info om selve byggingen av skipene, trodde det var en stor del av spillet å forme/bygge egne romskip som man da bruker i kamp?

 

Det er ikke så komplekst egentlig, jeg følte ikke det var verdt å skrive så veldig detaljert om det. Du kan oppgradere våpnene og velge konfigurasjon av skjold, motorer, etc, men spillets kompleksitet ligger stort sett i kampdelen. Men det er til gjengjeld ganske gøy.

Lenke til kommentar

 

Savner litt info om selve byggingen av skipene, trodde det var en stor del av spillet å forme/bygge egne romskip som man da bruker i kamp?

Det er ikke så komplekst egentlig, jeg følte ikke det var verdt å skrive så veldig detaljert om det. Du kan oppgradere våpnene og velge konfigurasjon av skjold, motorer, etc, men spillets kompleksitet ligger stort sett i kampdelen. Men det er til gjengjeld ganske gøy.

 

 

Oki, takk for svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Savner litt info om selve byggingen av skipene, trodde det var en stor del av spillet å forme/bygge egne romskip som man da bruker i kamp?

Det er ikke så komplekst egentlig, jeg følte ikke det var verdt å skrive så veldig detaljert om det. Du kan oppgradere våpnene og velge konfigurasjon av skjold, motorer, etc, men spillets kompleksitet ligger stort sett i kampdelen. Men det er til gjengjeld ganske gøy.

 

 

Det er vel ikke fullt så mye som å velge konfigurasjon - bare hvilke deler av skipet du vil oppgradere, som i praksis er å velge hvilke verdier mellom 0 og 8 du ønsker å bruke energi (som er en av ressursene i spillet) på å oppgradere.

 

Ellers et spill som har gitt meg mange timer moro allerede, men jeg merker at det som er rundt kampsystemet blir litt snaut. Det blir litt vel repetivt, og du får ikke noe forhold til planetene dine (som du gjør med byene i Civilization). Det er også litt plutselige win-conditions som det er vanskelig å følge med på underveis for de andre spillerene.

 

Når deeeeeeet er sagt, så synes jeg spillet har bra med potensiale, og funksjonaliteten er pressa ned til at en spillrunde tar ca. to timer. Akkurat passe for å klemme inn en runde på kveldstid før det skal soves. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når deeeeeeet er sagt, så synes jeg spillet har bra med potensiale, og funksjonaliteten er pressa ned til at en spillrunde tar ca. to timer. Akkurat passe for å klemme inn en runde på kveldstid før det skal soves. :-)

 

Jepp det stemmer! Håper det kommer til android-tablets også så flere får testa det. Det er nok definitivt best på en bærbar dings.

Lenke til kommentar

Håpet at de skulle legge litt mer i dette, men er vel først og fremst ett mobilspill kanskje så da blir det vel litt enkelt. Med tanke på at Civ: BE også nærmest bare var en re-skin av Civ V så er det dags for å legge litt ordntlig jobb i neste spill som kommer ifra godeste Sid. Syntes "lettvint kvota" er brukt opp nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en harcore civ fan, men dette må jeg innrømme var en skuffelse. Det mangler dybde, og du kan kun ha 1 unit på brettet. I tillegg så får du alle territoriene til motstanderen om du tar homeworlden dems.

 

Men tror det værste var vel når det ble spurt om å få spillet i fullscreen besvarte 2k oss dette.

 

http://support.2k.com/hc/en-us/articles/204336038-Resolution-In-Sid-Meier-s-Starships

Lenke til kommentar

Det å "bygge" skip var det som skuffet meg her også. Hadde inntrykk av at man kunne designe dem selv for å utfylle forskjellige roller, ha flere flåter osv. men det er altså bare én flåte, av maks åtte skip, og man bare levler dem opp ved å gi oppgraderinger til forskjellige systemer. Ganske kjedelig. Den gledelige biten er at spillet forøvrig er ganske ok. Det er tross alt et tablet-spill og koster bare 90kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...