Gå til innhold

Lov med pekere til Kazaa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaterte artikkelen med kommentar fra Jon Bing.

 

Forskjellen på KaZaa og KaZaa Lite er at KaZaa lite er et "uautorisert" program der spyware og Gator er fjernet, såvidt jeg vet. Eierne av KaZaa har brukt DMCA i USA for å få Google til å fjerne KaZaa Lite fra resultatsidene sine, ettersom KaZaa mener Lite-programmet a)har kopiert KaZaa, og b)fratatt dem inntekter fra spionprogrammene deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

ergo kan vi da nå med loven i hånd også linke til warezrelaterte ting her på hw-forumet, så lenge det ikke er en direkte link til der du laster det ned?...

eller?...

 

Ting blir plutselig veldig uklare og ute i gråsonen med den dommen der...

 

 

forventer nesten en tilbakemelding her fra forumadmin's på overnevnte sak.

Lenke til kommentar
ergo kan vi da nå med loven i hånd også linke til warezrelaterte ting her på hw-forumet, så lenge det ikke er en direkte link til der du laster det ned?...

eller?...

 

Ting blir plutselig veldig uklare og ute i gråsonen med den dommen der...

 

 

forventer nesten en tilbakemelding her fra forumadmin's på overnevnte sak.

Nå er ikke jeg forum-admin, men det er uansett forskjell på hva _loven_ sier og hva hardware.no tillater på _sine_ forum. Ikke regn med noe endring i policy på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH
...det er uansett forskjell på hva _loven_ sier og hva hardware.no tillater på _sine_ forum...

-Du har jo forsåvidt rett i det. Er helt opp til hw hva slags policy dere vil kjøre her, men hadde allikevel vært artig med en tilbakemelding på hvordan de/dere ser på det i lys av denne saken.

 

Støtter ikke opp om warez, folk kan kjøpe programvaren sin selv, uviklerne fortjener jaggu det for den jobben de har gjort. Men er allikevel en del gode sider og plasser som omtaler programvare som de har testet etter å ha hentet ned ulovlige kopier av dem, uten å selv tilby nedlasting av dette. Det er helt klart at de har fått tak i programvaren de omtaler på "feil" måte, men kan fortsatt ikke helt se skaden i å linke til en slik artikkel/side.

Lenke til kommentar
ergo kan vi da nå med loven i hånd også linke til warezrelaterte ting her på hw-forumet, så lenge det ikke er en direkte link til der du laster det ned?...

eller?...

 

Ting blir plutselig veldig uklare og ute i gråsonen med den dommen der...

 

 

forventer nesten en tilbakemelding her fra forumadmin's på overnevnte sak.

Nå er ikke jeg forum-admin, men det er uansett forskjell på hva _loven_ sier og hva hardware.no tillater på _sine_ forum. Ikke regn med noe endring i policy på grunn av dette.

Rettningslinjene består slik de er. Det har forøvrig aldri vært ulovelig å linke til KaZaA, men å tipse om bruk av KaZaA e.l. til å laste ned ulovlig materiale.

Lenke til kommentar
- Jeg mener å forstå det dit hen at et dobbeltklikk på lenken ikke er tilstrekkelig til at musikk blir fremført, brukeren må selv hoppe til fildelingsprogrammets nettsted og foreta ytterligere valg derfra, sier Bing.

 

Har Jon Bing noensinne vært på internett? På de maskinene jeg har prøvd holder det å enkeltklikke en lenke. Jaja. Nok flisespikkeri nå. Enig med dommen. Ytringsfrihet og redaksjonell frihet er MYE viktigere enn 100000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...