Gå til innhold

Microsoft har solgt over 12 millioner Lumia 520


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg er ikke sikker på om dette er en god eller dårlig nyhet. Jeg har vært gjennom en god del WP-telefoner, de jeg husker i farta er Lumia 520, 620, 800 og 820, pluss HTC 8s og 8X. Disse er vel low til middle range telefoner, vil jeg anta.

 

Jeg er en ihuga mobilentusiast og har i dag blant annet HTC M7, HTC M8 og Nexus 5. I tillegg hadde jeg en periode den daværende toppmodellen til Apple, iPhone 4S 64GB.

 

Det som er så rart med WP er at ingen av de telefonene jeg har testet, har gitt meg lyst til å kjøpe en toppmodell med WP, selv om jeg har hatt risikokapital tilgjengelig. Det er to årsaker til det: den første er at jeg ikke her klart i bli fan av WP (men dette er en personlig greie som jeg ikke vil gå nærmere inn på). Den andre er at en Lumia 520 (600 kr på Lefdal/Elkjøp) gjør en så god jobb at jeg har vanskelig for å se hva mer jeg kan få ved å gå opp i pris. Her får vi en god skjerm med ok oppløsning, intet lag og et ok utvalg i apper. Veldig mye for penga, med andre ord.

 

Det er et gammelt ordtak som sier at det beste er det godes fiende, og Nokia 520 illustrerer dette på en fortreffelig måte. Når 520 er så god som den faktisk er, ser jeg liten grunn til å kjøpe en dyrere WP-telefon. Hvis flere tenker som jeg, risikerer WP å bli sittende fast på low-end telefoner. Og det lover ikke godt for inntjeninga.

 

Jeg ber om at kommentarer til dette innlegget fokuserer på hva mer jeg kan få av opplevelser ved å gå opp til en dyrere WP-telefon. Forumet er fullt av diskusjoner om hvor bra eller dårlige de forskjellige mobil-OS'ene er, og la oss slippe å få den diskusjonen på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg ber om at kommentarer til dette innlegget fokuserer på hva mer jeg kan få av opplevelser ved å gå opp til en dyrere WP-telefon. Forumet er fullt av diskusjoner om hvor bra eller dårlige de forskjellige mobil-OS'ene er, og la oss slippe å få den diskusjonen på nytt.

 

Nå har jeg aldri prøvd Lumia 520, men etter hva jeg har hørt et bruksopplevelsen langt bedre enn den man får med en Android-telefon i tilsvarende prisklasse, forutsatt at man liker OSet selvfølgelig.

 

Av ting jeg kommer på i farta som gir grunn for å velge en dyrere modell:

- Mid/topp-modellene har gjerne bedre kamera.

- Lumia 520 har kun 512MB minne noe som gjør at enkelte apper ikke kjører på telefonen.

- Bedre ytelse

- 520 mangler 4G

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...