Gå til innhold

TEST: Denne badevekten er et smart tilbehør til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

For tjue år siden fleipet vitsetegneren Larson om en luftkjøler som ved en feil hadde blitt koplet til datanettverket. Når man kan kople badevekta til mobilen føler jeg at verden har tatt et kvantesprang fremover.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ren B har du nok neppe om den ikke er fra etterkrigstiden.

 

Log inn på routeren og se om du får sette den i mixed mode . Det kan hende den står på ren n nå.

 

Man må registrere seg på hjemmesiden osv for å få profil, men den fungerer utmerket.

post-64596-0-20984400-1408123975_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

I trådløs-oppsettet hvor man med evt dropdown velger b , g eller n og ofte skal man kunne finne mixed mode.(alle 3)

 

Er vel mode på din?

Hvis du ikke har mulighet til å velge mixed og må ha N pga hastighet på nettet ol så er ett alternativ å sette på en ren B-ap i routeren.

Tungvindt.

Visste ikke at vekten krevde B, så har nok mixedmode på hjemme.

 

Mode. Up to 150 Mbps is the default and allows 802.11n and 802.11g wireless devices to
join the network. g & b supports up to 54 Mbps. Up to 65 Mbps supports up to 65 Mbps
Endret av War
Lenke til kommentar

Sikker på at det er vekta som må ha b? (Ser det står på nett)

Ser nå at jeg kjører uten det på min.

 

Hvordan setter du den opp? via appen på telefonen?

Enheten må iallefall være wifi og ikke gjennom en pc med kabel ol.

Endret av War
Lenke til kommentar

Går via appen og den linker til en nettside. Der må jeg etter hvert velge et "Aria"-nettverk og deretter velge mit nettverk.

 

Den finner dog nesten aldri noen nett på nettsiden, så jeg må taste den inn manuelt.

 

Hmm, står jo på esken og det står her https://www.fitbit.com/uk/aria/specs

 

Edit: Forsøkte igjen med "opptil 54 mbps" uten at det gikk. Da blir det nok en angrerett på denne. Hadde gledet meg til å prøve, men jeg gidder ikke kjøpe ny ruter bare for dette.

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Snodog.

Du har vekta 3 meter fra routeren maks og vekten er i setup-mode når du forsøker dette?

Ser på nett at det er flere som sliter med vektoppsettet en det er folk som det fungerer for.

Alt fra å bytte kanaler, sjekke at man har logget på 2,4-nettet og ikke 5 ved en feil om de har like navn ol.

Også sett brukere som måtte slå av extendere i huset or å få koblet den opp da disse lå på samme kanal.

Sykt å bruke en b-standard på et nytt produkt.

Sier egentlig litt om kundegruppen de ser for seg.

Overvektige fattige mennesker med utstyr fra 90-tallet.

Lenke til kommentar

Snodog.

Du har vekta 3 meter fra routeren maks og vekten er i setup-mode når du forsøker dette?

Ser på nett at det er flere som sliter med vektoppsettet en det er folk som det fungerer for.

Alt fra å bytte kanaler, sjekke at man har logget på 2,4-nettet og ikke 5 ved en feil om de har like navn ol.

Også sett brukere som måtte slå av extendere i huset or å få koblet den opp da disse lå på samme kanal.

Sykt å bruke en b-standard på et nytt produkt.

Sier egentlig litt om kundegruppen de ser for seg.

Overvektige fattige mennesker med utstyr fra 90-tallet.

Kanaler står på auto og jeg har har på "aktiver sameksistens 20/40 Hz". Extendere er hva da?

Lenke til kommentar

Andre ting koblet i router som bruker samme kaneler ol.

Du har 2,4-nett på og ellers fungerer nettet utmerket trådløst?

 

Ville forsøkt å resatt vekta så den menyen kom opp på nytt.

Har ikke en annen router? Nabo, venner ol?

 

Det gikk på første forsøk med asus sin.

Nyeste fw på routeren? I teorien burde deg gå bedre jo eldre den er :wee:

b-nett i 2014.

 

Regner med at det står "SETUP ACTIVE." på vekta mens du forsøker.

Lenke til kommentar

Andre ting koblet i router som bruker samme kaneler ol.

Du har 2,4-nett på og ellers fungerer nettet utmerket trådløst?

 

Ville forsøkt å resatt vekta så den menyen kom opp på nytt.

Har ikke en annen router? Nabo, venner ol?

 

Det gikk på første forsøk med asus sin.

Nyeste fw på routeren? I teorien burde deg gå bedre jo eldre den er :wee:

b-nett i 2014.

 

Regner med at det står "SETUP ACTIVE." på vekta mens du forsøker.

Ja det står Setup Active på den. Jeg har tatt ut batteriene ofte, hvis det er det du mener med å resette vekta.

Hvor ser jeg om jeg har på 2,4-nettet? Jeg har 70 mbps ned så alt funker fint her.

Hmm, jeg har jo en pc og et par nettbrett på samme nettverket.

 

Edit: Men jeg må vel uansett endre til opptil 54-modus? Da har jeg ca 25 mbps ned ...

Endret av VistaX
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dette produktet er umulig å sette opp. Jeg forsøkte sikkert ti ganger å koble opp mot Internett. Hver gang måtte jeg ta ut et batteri og vente ti sekund og så starte på nytt. Det finnes nemlig ingen resett knapp, batteriuttak er reset! (Skulle du lykkes husk at dumå gjøre dette hver gang du eller andre endrer nettoppsett.) Du må også "tap" vekta på nøyaktig riktig tidspjnkt, "tap" betyr at du slår hardt og fort to steder på vekta samtidig. Ikke lett. Noen ganger lykkes jeg trodde jeg men det viste seg å være feil, selv etter oppkobling var vellykket i følge fskapet så målte den bare ERR. Styr unna dette skitsystemet!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...