Gå til innhold

hva kreves av en racingskjerm(27")


elraj

Anbefalte innlegg

Skal ha ny monitor og har lest meg blind på tester nå. 95% av spilling vil være racing,Grid,Dirt,Raceroom Experience osv.Må jeg 1 millisek eller klarer jeg meg med 5 millisek?Vil også bli brukt til videoredigering.

Er ute etter 27" med 2560*1440,men er åpen for andre løsninger. Kjører:

2 gigabyte gtx760 i sli,

i7 2600K @4600mhz,

16 gig Gskill F3 2133 c9-8gtx,

asus p8p67 ws revolution,

samsung 840 evo 500gig + 2wd disker 500gig sata6 i raid 0.

Er klar over den nye asus rogskjermen ,men er redd den blir for dyr . Setter grensa til 5000.-

Endret av elraj
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en rask 1440p utenom den Asus ROG swift som kommer i sommer, så må det bli en Koreaskjerm som Qnix qx2710 pls overklokkbar til 110-120hz med bare Dualdvi eller YAMAKASI Catleap Q270 "2B Extreme OC" 120Hz IPS.

 

Alle andre 1440p skjermer vil man oppleve mye ghosting desverre. Selv har jeg Qnix qx2710 27" som jeg har overklokket til 120hz og en Asus 27"144hz TN skjerm.

 

Jeg HATER treige skjermer til mitt bruk. Derfor har jeg ikkje lengre Eizo IPS, som det var sykt digg farger på (dyr :confused: ) Med begrensa plass på pulten, så måtte den bort ;)

 

 

Den raskeste ikkjeoverklokkbare skjermen PLS skjermen er ViewSonic VP2770 mener jeg på. Denne koster 5000kr. Til sammenlikning får man Qnix qx2710 pls til ca 2400kr inkludert frakt fra Amazon/ebay :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå Grid Autosport og benchmarken viser fra min. 65 til max 85 fps på ultra settings(1920* 1200).

kan jeg /trenger jeg oppgradere til 2560*1440 eller en 27" 1080p 120/144 hz skjerm.

Hva med rog swift skjermen , får jeg utnyttet dens potensiale.

er jo sykt dyr og er veldig i tvil her

Hvis msk ikke klarer mer en 85 fps i grid autosport /ultra,hva er vitsen med en skjerm på 120/144 hz

kom igjen ,gi meg noen gode alternativer her

Endret av elraj
Lenke til kommentar

Fant vel ett bra svar på mitt eget spørsmål her.poster det,kan jo være andre som lurer på det samme

I think you're putting WAY too much weight on IPS technology. If you have only ever seen cheap tn screens, I can understand why, but lemme throw some things out there from the perspective of someone who uses a photographer's IPS monitor at work and a high quality 120 Hz TN monitor at home.

 

- a high quality TN screen can easily rival a budge IPS screen for color accuracy.

 

- IPS looks better at wide viewing angles, but seriously, why does that matter when you're sitting in front of your computer unless you're running a 3-monitor setup?

 

- TN panels actually look way better if you're playing at night and want the brightness down without lights on in the room... and if you have the brightness on and lights on, it won't reflect nearly as much.

 

- IPS panels are slow. They have noticable input lag, and the overclocked panels do still have issues that are very noticable when compared to a native 120 Hz monitor.

 

IPS panels are absolutely superior if you need colour accuracy for work, but for gaming, there is no reason for superiority regarding them.

 

In addition to this, the Asus has several advantages - notably that for visual games you'll be able to max out everything and g-sync will let your graphics muscle go further, because 30 fps will feel like a steady 45. Then when you're playing competitive games, which are much easier to max out, you'll be able to make use of a 120 Hz screen with a strobed backlight, which is _huge_. In addition, in the future, this monitor is much more future proof, because you'll be able to make full use of its capabilities with a powerful graphics solution.

 

It will look just as good as a not-overly-expensive IPS panel, it won't have input lag issues, it will let your graphics horsepower stretch farther... to me it's a no-brainer.

Lenke til kommentar

 

Selv har jeg Qnix qx2710 27"

 

Hva syns du om den skjermen? Er du fornøyd med den? Ser at den koster under 2000 kr :)

 

 

Den er helt konge til den prisen :)

 

Har overklokket den til 120hz, så da går det rimelig smooth. Dog ikkje så bra som min Asus 144hz skjerm da. Men som sagt, helt konge skjerm til den prisen og 1440p!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...