Gå til innhold

Finn ut hvilken by forfedrene dine bodde i for tusen år siden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

det eneste jeg vet er at store deler av familen min på faren min sin side har bodd i Norge siden hvertfall 1700-tallet, for vi har flere gamle brev ol. fra dem. men ved noen på far sin side og omtrent alle på mor sin side har jeg ikke en anelse hvor kommer fra om det er fra et annet land eller noe. og jeg vil finne det ut.... men kan desverre ikke gjøre dette nå, får vente til jeg blir eldre...

Lenke til kommentar

Veldig spennende!

 

Skulle gjerne tatt en DNA-test for å finne ut om hvor jeg kommer fra. Kanskje vel så spennende er jo hva man kan finne ut med en slik DNA-profil. Feks. om man lukter Asparges i urinen, nyser ved å se inn i lys - til mer alvorlige ting som kreft.

 

23andme var jo veldig billig, men leste meg litt opp på dem med tanke på at det er en relativt stor sak å gi fra seg DNAet. Viser seg at det er et Google backet firma og at de sitter på rettighetene til DNA-profilen din. Et stort DNA-pool kan selvsagt brukes til gode formål, men tror jeg velger å vente litt. Det fins kanskje norske tilbydere av slike ting også?

 

( "23andMe Is Terrifying, but Not for the Reasons the FDA Thinks" http://www.scientificamerican.com/article/23andme-is-terrifying-but-not-for-reasons-fda/ )

Lenke til kommentar

1000 år tilbake har jeg vel aner fra så mange mennesker at jeg kan ikke skjønne hvordan man skal plassere dette til ett sted...Ila den tiden kan jo anene mine stamme fra noen fra tyskland, noen fra russland og kanksje noen svensker. Får man ett treff eller mener de at de kan fortelle hvor alle anene kommer fra?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...