Gå til innhold

Dingsen som skal gi deg fjellstabile bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette produktet ser ut som det er ment som en mellomting mellom glidecam (o.l.) og movi (o.l). Denne deler formfaktor med sistnevnte, noe som trolig vil gjøre den mer stabil og mindre slitsom å bruke enn førstnevnte; men den deler teknologi med førstnevnte (mekaniske slingrebøyler fremfor elektriske) noe som trolig vil bety litt mindre stabilitet, men som sikkert gjør den raskere å kalibrere.

 

Dette ser ut som et veldig godt alternativ til glidecams, men til den fryktelig stive prisen ville jeg nok heller sett etter elektriske varianter som stabiliserer tre akser (og noen faktisk til en billigere penge, uten at jeg vet noe om kvaliteten), fremfor denne som praktisk talt bare stabiliserer én. Kommer nok billigere varianter snart.

Lenke til kommentar

Synes ikke bildene var så fjellstabile som artikkelen påstår. Inne på nettsidene deres kan du se en video hvor de bruker den til å filme en bokser.

Når de ikke har stabilisering i roll-axis blir det etter min smak for mye bevegelse når en går med den. Og det er jo hele poenget med "steadicam"...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...