Gå til innhold

Anmeldelse: Memoria (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte aldri Chains of Satinav, da jeg mislikte både The Whispered World og The New Beginning, som er de to Daedalic-spillene jeg har forsøkt. De spillene hadde gjennomsnittlig gameplay på sitt beste, og jeg ble aldri grepet av stemningen og brydde meg ikke om noen av karakterene. Noen som har litt den samme oppfatningen av disse to spillene og likevel kan anbefale de nyere?

 

Og forresten - kommer dere til å anmelde Gone Home? Beste spillopplevelsen jeg har hatt i 2013.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Kjøpte aldri Chains of Satinav, da jeg mislikte både The Whispered World og The New Beginning, som er de to Daedalic-spillene jeg har forsøkt. De spillene hadde gjennomsnittlig gameplay på sitt beste, og jeg ble aldri grepet av stemningen og brydde meg ikke om noen av karakterene. Noen som har litt den samme oppfatningen av disse to spillene og likevel kan anbefale de nyere?

Jeg ga A New Beginning 3/10 i min anmeldelse. The Whispered World likte jeg mer, det fikk 7/10. Edit: Jeg tok feil om Gone Home. Det får en anmeldelse på Gamer. :) Har selv spilt det og var ikke SÅ begeistret, men er enig i at det er et interessant spill.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Kjøpte aldri Chains of Satinav, da jeg mislikte både The Whispered World og The New Beginning, som er de to Daedalic-spillene jeg har forsøkt. De spillene hadde gjennomsnittlig gameplay på sitt beste, og jeg ble aldri grepet av stemningen og brydde meg ikke om noen av karakterene. Noen som har litt den samme oppfatningen av disse to spillene og likevel kan anbefale de nyere?

 

 

Chains of Satinav likte jeg mye bedre enn Whispered World. Hovedkarakteren Geron er ufattelig irriterende, men resten av persongalleriet er ok. New Beginning har jeg ikke spilt.

 

 

Tenkte jeg skulle starte på denne serien etterhvert. Noen som kan si noe om stemmeskuespill i de forskjellige versjonene, dvs bør jeg gå for tysk eller engelsk tale? Jeg ser den engelske ikke er mye å skryte av, men er alternativet bedre?

 

Jeg har ikke spilt den tyske versjonen av Chains of Satinav, men de fleste tyske eventyrspillselskapene, med unntak av King Arts (Book of Unwritten Tales, The Raven) har veldig variabelt stemmeskuespill i de engelske utgavene av spillene deres, mens de tyske versjonene pleier å være bedre. (Men absolutt ikke perfekt der heller)

 

Den engelske versjonen av Chains of Satinav, er av de bedre på engelsk, med unntak av hovedpersonen Geron, og det teller jo en del, men allikevel er den milevis bedre enn f.eks Whispered World, og det plaget meg ikke såååå mye da jeg spilte det.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Da tenker jeg at jeg forsøker meg på Chains of Satinav også. Siste sjanse for Daedalic. :)

 

Mulig det er smartere å spille Deponia-spillene. De har generelt fått bedre karakterer utenfor Tyskland enn de andre Daedalic-spillene, men skal vel være mer komedie enn drama, så om du er ute etter et alvorlig spill, så høres det fornuftig ut å gi Chains of Satinav en sjanse. Tysk humor (bortsett fra Book of Unwritten Tales) pleier å være ganske krampeaktige opplevelser, så er nok derfor jeg fremdeles ikke har fått spilt Deponia-spillene, så kan ikke gi deg en anbefalning i forhold til kvaliteten der. Kanskje Joachim har spilt noen av dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...