Gå til innhold

[Løst] Koble til min server fra offentlig maskin


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter nå på en kommunal klientmaskin hvor alt selvfølgelig er sperret og deaktivert, inkludert remote deskop manager i windows.

 

Hjemme står min server med win2008r2 og remote desktop er aktivert, slik at jeg kan koble meg til den fra hvor som helst med domene. Finnes det noen program som kan brukes til å koble til denne mens jeg sitter her? Det virker som at det er mulig å installere noe på denne maskinen, men ikke alt. Blandt annet fikk jeg installert Chrome.

 

Altså, en client som lar meg koble til remote desktop på windows server 2008 r2 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk eventloggen på serveren din. Da jeg hadde min server 2008 r2 installasjon åpnet for RDP trafikk ut mot internett, fikk jeg ganske mange forsøk på å logge inn på den som ikke var meg. Det skjedde nesten asap etter jeg åpnet det også..

 

Hadde nok sett på teamviewer/logmein her.

Lenke til kommentar

Sjekk eventloggen på serveren din. Da jeg hadde min server 2008 r2 installasjon åpnet for RDP trafikk ut mot internett, fikk jeg ganske mange forsøk på å logge inn på den som ikke var meg. Det skjedde nesten asap etter jeg åpnet det også..

 

Hadde nok sett på teamviewer/logmein her.

 

Jeg siterer deg slik at du får varsel og ser dette.

 

Vet du om noen løsning som gjør at jeg ikke får tusenvis av innloggingsforsøk, uten å sperre rds? Veldig praktisk å komme inn med det når jeg ikke er hjemme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...