Gå til innhold

Lydproblemer på PS3/TV/HDMI


Anbefalte innlegg

Hei,

 

det finnes muligens slike emner fra før, men jeg orker ikke å lete gjennom, så beklager på forhånd.

 

Jeg sliter nemlig med lyd på min PS3. Når jeg slår den på, kommer lyden som vanlig på hjemskjermen. Men med en gang jeg setter på et spill, da hovedsaklig FIFA, så forsvinner lyden.

 

Vet ikke hva dette skyldtes. Har ikke rørt på innstillingene, og det er veldig rart siden standardtonen kommer på hjemskjermen til PS3, men ikke når man slår på et spill. Har prøvd flere spill, og problemet gjelder for alle.

 

Det er en Phillips flatskjerm TV (ikke spør modell, nr o.l, jeg kan ikke TV). Bruker HDMI-kabel på PS3.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at lydinnstillingene på PS3 (Playstation 3) er riktige og at riktig lydoppsett er valgt og lagret, at alle kablene er godt på plass og at lyd også er skrudd på i spill. Dette gjøres også i PS3 (Playstation 3) innstillingene. Du kan også prøve å koble fra alle kablene, for deretter å koble dem til på nytt, og i tillegg prøve en annen HDMI-inngang på TV-en. Det er også viktig å huske på å kun ha en lydinngang til TV-en om gangen, altså kun en HDMI kabel, ellers kan det fort bli slike problemer. Hold alle kontakter og kabler rene for støv og dritt, slik at ingenting fester seg i kontaktinngangene.

Endret av SummerMan
Lenke til kommentar

Hvor sjekker man at lyd er skrudd på i spill? Har kun en HDMI kabel på plass, så der går det fint. Lyden funket bra senest over i går, men er helt borte nå.

 

Opps mente selve konsollen beklager :3 Ok prøv å bytt HDMI-port på TV-en. Merkelig kanskje det

er hardwarefeil på konsollen, blir den ofte varm? Sjekk at det ikke er støv som blokkerer kjøleviftene, og ikke noe støv ellers inne i konsollen. I verste fall kan du resette hele konsollen, men pass på å ikke slette spill, spillagringsdata og annen data du vil ta vare på.

Endret av SummerMan
Lenke til kommentar

Hvor sjekker man at lyd er skrudd på i spill? Har kun en HDMI kabel på plass, så der går det fint. Lyden funket bra senest over i går, men er helt borte nå.

 

Edit: Lyden kom nå. Takk så mye for svar!

 

Ok good og sedsberg sa noe som også kan være til hjelp

for folk som finner dette emnet i fremtiden :3

Endret av SummerMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...