Gå til innhold

[Løst] hvilke windows 7 anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis ikke du vet forskjellen mellom dem har du sansynligvis ikke bruk for funksjonene Pro eller Ultimate gir.

Således anbefaler jeg Home Premium.

 

Men jeg ville nok heller gått for Win 8. Du får startmeny her også, den er like god mtp ytelse og du vil ha oppdateringer/support lenger.

 

Er det noen særskilt grunn til at du MÅ ha Win 7?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

nei. men har hørt rykter om at win 8 ikke kan spille alla spill som win 7? har ikke testet det selv så mye får hadde win 8 før å klarte å få win 7 igjen så slettet alt seg på hardisken. så den er tom. men må bare ha en windows som kan brukes til alt mulig.

men grun til win 7 er som sakt mange rykter sier win 7 er mye bedre osv...

Lenke til kommentar

Det eneste som er kjekt med Pro, er hvis du f.eks har det på en HTPC. Da kan denne fjernstyres vba Remote Desktop over internt nettverk. Ganske kjekt, men Google Remote Desktop funker jo det også til dels...

 

Ikke hør på rykter. Folk er redd for nye ting ^^ Win 8 vil fungere utmerket bare du får satt deg inn i det og tweeket det slik du vil ha det.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ikke hør på rykter. Folk er redd for nye ting ^^ Win 8 vil fungere utmerket bare du får satt deg inn i det og tweeket det slik du vil ha det.

Man trenger ikke være redd for nye ting for å foretrekke Windows 7. Jeg ville helt klart ha kjøpt Windows 7 fullversjon mens den ennå er i salg. Denne kan når som helst oppgraderes til Windows 8 for en rimelig penge, uten å miste muligheten til å gå tilbake til Windows 7 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765439

Lenke til kommentar

Og hver gang man skal gjøre en fresh install må man først legge inn win7 så win8 updaten?

 

Ang OEM: Jeg sa litt feil... Det går ann å flytte fra bygg til bygg, men det er visstnok ikke lovelig fra Windows sitt synspunkt (?). Videre har man ingen support, altså du kan ikke ringe MS support. Og så kommer den enkelt levert, uten pappeske og brask og bram.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke være redd for nye ting for å foretrekke Windows 7. Jeg ville helt klart ha kjøpt Windows 7 fullversjon mens den ennå er i salg. Denne kan når som helst oppgraderes til Windows 8 for en rimelig penge, uten å miste muligheten til å gå tilbake til Windows 7 http://www.komplett....aspx?sku=765439

 

Sier ikke at det er noe galt med Win7. Bruker det selv, fordi det ikke er vits å endre OS. Men skulle jeg kjøpt nytt i dag ville jeg tatt Win8 fordi det er billigere og yter like godt, om ikke bedre på enkelte området. Barnesykdommer (Ungdomsykdommer?) har man alltid, men OS'et blir bedre og bedre, mens Win7 vil stå på stedet hvil.

Lenke til kommentar

Og hver gang man skal gjøre en fresh install må man først legge inn win7 så win8 updaten?

Nei, du legger kun Windows 7 DVD'en i DVD-spilleren for å bevise at du har en ekte Windows 7 lisens.

Fullversjon inneholder både 32- og 64-bits versjoner. Det gjør ikke OEM versjoner. De er enten 32-bits eller 64-bits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...